• jagvetallt2

Explosion i Oslo

Ja nu verkar det som om någon kopierat självmordsbombaren i sthlm, fast denna verkar lyckats bättre med smällen iallafall.. jag får säga som mona sahlin, mångfald är så spännande. kan inget annat än hålla med.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180673.ece

• Svar på tråden Explosion i Oslo
  • jagvetallt2

en bomb till. ja vad säger man?

• Flashbulb
    jagvetallt2 skrev 2011-07-22 16:00:09 följande:
    Ja nu verkar det som om någon kopierat självmordsbombaren i sthlm, fast denna verkar lyckats bättre med smällen iallafall.. jag får säga som mona sahlin, mångfald är så spännande. kan inget annat än hålla med.

www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article41806...
    Var är källan på att en kulturberikare ligger bakom detta?
  • jagvetallt2
    Flashbulb skrev 2011-07-22 16:37:52 följande:
    Var är källan på att en kulturberikare ligger bakom detta?
    skulle det vara en norsk eller? norskar e för lata för något sånt här, jag törs sätta alla pengar jag har på att det är en kulturberikare av något slag.. 
  • puss
    jagvetallt2 skrev 2011-07-22 16:40:27 följande:
    skulle det vara en norsk eller? norskar e för lata för något sånt här, jag törs sätta alla pengar jag har på att det är en kulturberikare av något slag.. 
    du har en märklig syn på vad som är berikande.
    I am a fast maschine I keep my motor clean
  • jagvetallt2
    puss skrev 2011-07-22 16:41:24 följande:
    du har en märklig syn på vad som är berikande.
    kulturberikare= invandrare...
  • puss
    jagvetallt2 skrev 2011-07-22 16:43:03 följande:
    kulturberikare= invandrare...
    är oslo i frozonen på nåt vis? ha de gjort nåt provocerande eller är detta helt random?
    varför skulle nån attackera oslo? vet du nåt om norsk politik?
  • jagvetallt2
    puss skrev 2011-07-22 16:44:21 följande:
    är oslo i frozonen på nåt vis? ha de gjort nåt provocerande eller är detta helt random?
    varför skulle nån attackera oslo? vet du nåt om norsk politik?
    finns flera motiv, dels är ju norge ute och strider i libyen, kan även vara den där jävla idioten mulla krekar som är någon form av terrorist,  men har lyckats få sig en fristad i oslo pga av att han ej kan utvisas eftersom han riskerar att dödas. skicka ut skiten, nu lär han åka ut vilket som..  norge har ju likt övriga europa blivit hårdare mot invandrare, fler skickas ut etc etc, men jag tror knappast man bränner av en bomb för det. 
  • puss
    jagvetallt2 skrev 2011-07-22 16:50:12 följande:
    finns flera motiv, dels är ju norge ute och strider i libyen, kan även vara den där jävla idioten mulla krekar som är någon form av terrorist,  men har lyckats få sig en fristad i oslo pga av att han ej kan utvisas eftersom han riskerar att dödas. skicka ut skiten, nu lär han åka ut vilket som..  norge har ju likt övriga europa blivit hårdare mot invandrare, fler skickas ut etc etc, men jag tror knappast man bränner av en bomb för det. 
    så vad trror du anledningen skulle vara?
  • jagvetallt2
    puss skrev 2011-07-22 16:52:25 följande:
    så vad trror du anledningen skulle vara?
    det kommer nog fram snart, vad jag tror är ointressant, det jag vet är att nu kommer invandringspolitiken stramas åt än mer, bara gratta SD systerparti här i norge, de lär ju öka rejält, fast de har mycket att säga till om idag också..
  • Notariatet

[quote]Det lär helt garanterat vara islamister som ligger bakom det där.

Det är ju inte heller säkert att det är en slump att dådet skedde bara en vecka efter att man väckt åtal mot Mulla Krekar i Oslo efter att han uppviglat till våld mot just norska politiker.

Det talas om att det är ett stort hål i väggen just där statsminiter Stoltenberg har sitt kontor. [/quote]

[quote]Ser man till alla människor som dödats i terrorattacker i Europa och Nordamerika de senaste 10 åren, så utfördes attackerna till 97% av muslimska terrorister, eller 4703 dödade av totalt 4873. Merparten i 11 september ensamt. Men även om vi utesluter 11 september-attackerna, utgör andelen av dödsfall på grund av muslimsk terror 91%.

En hel del av återstoden utgörs av ett antal dödliga (och av västerländsk media under-rapporterade) muslimska terrorattacker i Ryssland.

Men om vi bara tittar på Västeuropa, är andelen dödsfall pga terror de senaste 10 åren, ändå till 79% orsakade av muslimska terrorister.

De återstående 68 döda av 319, har begåtts av IRA och andra inhemska terrorister. I en jämförelse, dödades tre gånger så många människor enbart i attentaten i Madrid under 2004 – än i alla attacker av ETA, IRA, korsikanska separatister, högerextrema terrorister och alla andra icke-muslimska terroristattacker i Europa – under de senaste tio åren tillsammans. [/quote]
    www.debatthuset.com/forums/showthread.php

Svar på tråden Explosion i Oslo