• jagvetallt2

Explosion i Oslo

Ja nu verkar det som om någon kopierat självmordsbombaren i sthlm, fast denna verkar lyckats bättre med smällen iallafall.. jag får säga som mona sahlin, mångfald är så spännande. kan inget annat än hålla med.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180673.ece

• Svar på tråden Explosion i Oslo
  • krank
    HannaE skrev 2011-07-22 23:27:49 följande:
    En etnisk norrman enligt NRK.

det besvarar en fråga, det andra får vi nog vänta på några dagar
  • Morse

Detta är verklig sjukt, har svårt att tro att mannen har agerat ensam om han inte är välutbildad och har tillgång till resurser.. Man önskar att svin som denne man bara kunde haft vettet att spontant skjuta sig själv precis innan han genomförde vansinneshandlingarna....

• bitte67
    Studentpappa skrev 2011-07-22 18:17:53 följande:
    Nej just det ja det kan ju lika gärna varit en svensk.. 
    Det är väl helt enkelt för att Norge inte har några naturliga fiender, ingen tidigare inhemsk separatiströrelse eller dylikt. Norge är inte Tjetjenien, Irland eller Ryssland därför sätter jag mina slantar på en kamelryttare sätter du emot?
    Tragiskt är det vilken än som gjort det.  
    Vad har du att säga nu då? 
  • Morse
    bitte67 skrev 2011-07-23 02:17:12 följande:
    Vad har du att säga nu då? 
    För att vara statistisk korrekt så var det stor chans att detta var en Islamistiskt terrorattack, nu verkar det inte vara så dock... Är lite förvånad över att det verkar vara en ensam högerextrem galning men det är åt helvete hursomhelst =/
  • BigDaddy

SD-sympatisörer och andra nationalister spekulerar vilt och friskt som vanligt, ser jag.

I övrigt så tycker jag vi ska uttrycka vår sorg och vårt medlidande för Norge och folket där. Det här är en fruktansvärd tragedi som inträffat i skala med Oklahoma-bombningen i USA. Ofräscha spekulationer så här nära inpå är inte nödvändiga. Norska myndigheter har ett bra grepp om situationen och tids nog får vi alla detaljerna som våra nationalistiska vänner kan vältra sig i. Eller hur, Kent "Jag ska inte kalla er islamofober" Ekeroth?

• ETSS
    BigDaddy skrev 2011-07-23 08:32:37 följande:
    SD-sympatisörer och andra nationalister spekulerar vilt och friskt som vanligt, ser jag.

I övrigt så tycker jag vi ska uttrycka vår sorg och vårt medlidande för Norge och folket där. Det här är en fruktansvärd tragedi som inträffat i skala med Oklahoma-bombningen i USA. Ofräscha spekulationer så här nära inpå är inte nödvändiga. Norska myndigheter har ett bra grepp om situationen och tids nog får vi alla detaljerna som våra nationalistiska vänner kan vältra sig i. Eller hur, Kent "Jag ska inte kalla er islamofober" Ekeroth?
  • bitte67
    Morse skrev 2011-07-23 02:30:09 följande:
    För att vara statistisk korrekt så var det stor chans att detta var en Islamistiskt terrorattack, nu verkar det inte vara så dock... Är lite förvånad över att det verkar vara en ensam högerextrem galning men det är åt helvete hursomhelst =/
    Kan man inte bara erkänna att man hade fel utan måste skylla på statistik? Statistik som dessutom inte stämmer...
Svar på tråden Explosion i Oslo