• jagvetallt2

Explosion i Oslo

Ja nu verkar det som om någon kopierat självmordsbombaren i sthlm, fast denna verkar lyckats bättre med smällen iallafall.. jag får säga som mona sahlin, mångfald är så spännande. kan inget annat än hålla med.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180673.ece

• Svar på tråden Explosion i Oslo
  • Flashbulb

"Jag vet allt" tillåt mig att skratta... lite mer kött på benen nästa gång tack!

• Flashbulb

– Vi kan bekräfta att vi har gripit gärningsmannen på Utøya. Vi har hans identitet, och har anledning att misstänka att han har varit inblandad i bägge händelserna, säger polischef Sveinung Sponheim till VG.

De misstänker att det inte gäller internationell terrorism, men väl en inrikes variant riktad mot Norges politiska system. Polisen ska känna till den miljö han har anknytning till, skriver NTB. Mannen satt i förhör under fredagskvällen.

• krank
    Flashbulb skrev 2011-07-22 22:30:41 följande:
     Terrorgruppen tog tillbaka att de hade utfört attentatet ju ! Detta handlar snarare om en galen norsk man som velat ta död på Norges statsminister.  Lägg därtill att en norsk man gått ut och mördat en massa invandrarbarn.
    Verkar som TS skämt ut sig rejält.

Om det verkligen, genom nån mirakel, skulle vara en norsk bakom detta så sätter jag ett kryss i taket och pk maffian kan andas ut.
    Islamiseringen kan fortsätta.
  • HannaE
    krank skrev 2011-07-22 22:35:12 följande:
    Om det verkligen, genom nån mirakel, skulle vara en norsk bakom detta så sätter jag ett kryss i taket och pk maffian kan andas ut.
    Islamiseringen kan fortsätta.
    www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php

En norrman var det, ja.
    Man lever så länge man lär.
  • HannaE
    krank skrev 2011-07-22 22:59:19 följande:
    Jaja, en norsk som motsvarar en "nysvensk", en norsk konvertit,  eller bara en ensam galning, kommer det fram ur artikeln?
    Nej, det har du hittat på alldeles själv.
  • krank
    HannaE skrev 2011-07-22 23:02:55 följande:
    Nej, det har du hittat på alldeles själv.

Jag FRÅGAR for fucks sake.
    Eftersom jag inte följer den norska rapporteringen så ställer jag en enkel fråga, kan du vara vänlig och svara på den ?
  • HannaE
    krank skrev 2011-07-22 23:08:00 följande:
    Jag FRÅGAR for fucks sake.
    Eftersom jag inte följer den norska rapporteringen så ställer jag en enkel fråga, kan du vara vänlig och svara på den ?
    Varför läser du inte bara artikeln? Aftenposten, NRK, Verdens Gang med flera rapporterar genast något nytt framkommer!
  • krank
    HannaE skrev 2011-07-22 23:13:16 följande:
    Varför läser du inte bara artikeln? Aftenposten, NRK, Verdens Gang med flera rapporterar genast något nytt framkommer!

För att det antagligen inte besvarar frågan jag stälde här.
    Det får vi vänta några timmar eller dagar på.
  • HannaE
    krank skrev 2011-07-22 23:15:01 följande:
    För att det antagligen inte besvarar frågan jag stälde här.
    Det får vi vänta några timmar eller dagar på.
    En etnisk norrman enligt NRK.
Svar på tråden Explosion i Oslo