• jagvetallt2

Explosion i Oslo

Ja nu verkar det som om någon kopierat självmordsbombaren i sthlm, fast denna verkar lyckats bättre med smällen iallafall.. jag får säga som mona sahlin, mångfald är så spännande. kan inget annat än hålla med.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180673.ece

• Svar på tråden Explosion i Oslo
  • jagvetallt2
    bitte67 skrev 2011-07-23 13:35:57 följande:
    Så du var tvungen att skylla på muslimerna trots allt, fast då mer indirekt.... Pinsamt!
    det va ju hans motiv, ska man inte ta reda på motivet bakom brottet?
  • Jamo
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 13:14:06 följande:
    han tyckte att politikerna ignorerade problemena så han attackerade de, sen varför han slog till mot ungdomar vet jag inte, var väl lätta mål mot för att försöka ta statsministern och övriga i regeringen.
    Som frågan du fick. Om jag som inte gillar främlingsfientlighet hade skjutit deltagare på SD's ungdomsförbunds läger då hade det varit SD's fel?
  • jagvetallt2
    Jamo skrev 2011-07-23 13:40:04 följande:
    Som frågan du fick. Om jag som inte gillar främlingsfientlighet hade skjutit deltagare på SD's ungdomsförbunds läger då hade det varit SD's fel?
    vad gärningsmannen har för motiv är ju alltid intressant, det är nog bland det första polisen tar reda på.. sen att motivet kan vara löjligt är ju en annan sak.. inte mitt fel att hans motiv är som det är... om du hade skjutit på sd läger och skyllt på sd politik som ett hot mot landet så är ju det motivet, då måste man ju diskutera varför gärningsmannen har detta motiv, rätt naturligt för polis, åklagare, massmedia etc att göra så, ser inget konstigt med det..
  • Jamo
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 13:48:30 följande:
    vad gärningsmannen har för motiv är ju alltid intressant, det är nog bland det första polisen tar reda på.. sen att motivet kan vara löjligt är ju en annan sak.. inte mitt fel att hans motiv är som det är... om du hade skjutit på sd läger och skyllt på sd politik som ett hot mot landet så är ju det motivet, då måste man ju diskutera varför gärningsmannen har detta motiv, rätt naturligt för polis, åklagare, massmedia etc att göra så, ser inget konstigt med det..
    Men det hade varit samhällets fel som inte hade stoppat SD?
  • jagvetallt2
    Jamo skrev 2011-07-23 13:51:09 följande:
    Men det hade varit samhällets fel som inte hade stoppat SD?
    nej det behöver det inte vara däremot så kanske partiet sd i detta fall inte belyses på rätt sätt. ondska kan skapas på många sätt, skulle tro många gånger på okunskap. om det nu va sd läger du skulle skjuta på, kunde lika gärna varit moderater, sossar, folkpartiet. skillnad måste göra på v, c och kd, de har ju knappt några medlemmar så de lär väl inte ha några sommarläger. det sistnämnda var ironi, måste förtydliga det. ironi..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi
  • jagvetallt2

nu ska jag gå ut och köpa öl samt lite god mat, ska dricka med mina norskar ikväll här i världens bästa land norge, livet går vidare trots att endel idioter försöker förstöra paradiset på jorden...

• Velour
    krank skrev 2011-07-22 22:59:19 följande:
    Jaja, en norsk som motsvarar en "nysvensk", en norsk konvertit,  eller bara en ensam galning, kommer det fram ur artikeln?
    Nej, en sådan norsk du kan identifiera dig med då ni står på samma sida. 
  • AAlexander01

Det är inte islam och muslimer som är den stor faran det är illuminati. Kolla allt det som David Icke publicerar. Kolla hans föreläsningar på Youtube. Läs även Vaken.se
    Allt hänger ihop. Allt är planerat. Nej, jag är ingen stolle. Kolla runt omkring dig hur världen ser ut. Verkar det bli bättre och bättre. Har du någonsin frågat dig varför? Kanske dags att bli insatt innan det är försent!

• Velour
    AAlexander01 skrev 2011-07-23 14:18:16 följande:
    Det är inte islam och muslimer som är den stor faran det är illuminati. Kolla allt det som David Icke publicerar. Kolla hans föreläsningar på Youtube. Läs även Vaken.se
    Allt hänger ihop. Allt är planerat. Nej, jag är ingen stolle. Kolla runt omkring dig hur världen ser ut. Verkar det bli bättre och bättre. Har du någonsin frågat dig varför? Kanske dags att bli insatt innan det är försent!
    Jomen tjena! En till som hänvisar till Illuminati. Inte för att precis ALLT är fel, men skulle de verkligen inneha hela sanningen?! Bara Illuminati? Du skämtar!
  • Velour

TS, du är rolig du. Man ser hur du försöker slingra dig Först skyller du allt på mångfalden och sen skyller du på islam och säger typ "ööh vadå, det var ju han motiv". Lägg ner, haha!

Svar på tråden Explosion i Oslo