• jagvetallt2

Explosion i Oslo

Ja nu verkar det som om någon kopierat självmordsbombaren i sthlm, fast denna verkar lyckats bättre med smällen iallafall.. jag får säga som mona sahlin, mångfald är så spännande. kan inget annat än hålla med.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180673.ece

• Svar på tråden Explosion i Oslo
  • Kajee
    bitte67 skrev 2011-07-23 11:21:33 följande:
    Kan man inte bara erkänna att man hade fel utan måste skylla på statistik? Statistik som dessutom inte stämmer...
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Fru U
    Morse skrev 2011-07-23 02:10:45 följande:
    Detta är verklig sjukt, har svårt att tro att mannen har agerat ensam om han inte är välutbildad och har tillgång till resurser.. Man önskar att svin som denne man bara kunde haft vettet att spontant skjuta sig själv precis innan han genomförde vansinneshandlingarna....
    Det krävs tyvärr inte särskilt mycket utbildning för att genomföra detta eller någon större grupp.
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • ETSS

Jag har anhöriga på båda ställena. Så mycket kan jag säga att gårkvällen tillbringades i stor spänning. Mina släktingar lever och är oskadda, men de har vänner som dött. Spekulationer om vem som begick dåden i nuläget då ingen vet? De som är döda är döda oavsett vem som gjort det.

• Tenshii
    Morse skrev 2011-07-23 02:10:45 följande:
    Detta är verklig sjukt, har svårt att tro att mannen har agerat ensam om han inte är välutbildad och har tillgång till resurser.. Man önskar att svin som denne man bara kunde haft vettet att spontant skjuta sig själv precis innan han genomförde vansinneshandlingarna....
    Verkar som att han var ganska utbildad, drev eget företag etc. Känns ganska planerat detta. Det är antagligen anledningen till att han lever med. Han vill se resultatet och reaktionerna. 
  • SkåneP
    Tenshii skrev 2011-07-23 12:13:07 följande:
    Verkar som att han var ganska utbildad, drev eget företag etc. Känns ganska planerat detta. Det är antagligen anledningen till att han lever med. Han vill se resultatet och reaktionerna. 
    Han var dussutom uttalat kristen.

Hur länga ska man behöha vänta på en uttalat ateistisk terrorist? 
  • fisförnäm

Har hört rykten om att det kan vara högerextremister, någon som kan dementera?

• FMGA
    Tomtefar skrev 2011-07-22 19:00:13 följande:
    Væntar med spænning på PK maffians visdomsord om detta. Hur var det nu igen? Inget att oroa sig før eller?
    Klart det är oroande. 

Det är ingen tillfällighet att din kollega i tomtefacket inleder tråden med att ge Mona Sahlin en släng. Hatet mot socialdemokratin verkar förena våra skandinaviska högerextremister minst lika mycket som  islamofobin.
  • fisförnäm
    fisförnäm skrev 2011-07-23 12:39:42 följande:
    Har hört rykten om att det kan vara högerextremister, någon som kan dementera?
    Okej, har läst en del media nu.... Fy fan för detta. Alla mina tankar går till de omkomna och deras nära och kära.

Tror någon att något liknande kan hända i Sverige?
  • jagvetallt2
    fisförnäm skrev 2011-07-23 12:55:39 följande:
    Okej, har läst en del media nu.... Fy fan för detta. Alla mina tankar går till de omkomna och deras nära och kära.

Tror någon att något liknande kan hända i Sverige?
    kan nog hända här också, han gjorde det ju tydligen eftersom ingen tog islamiseringen på allvar, där håller jag inte med, i norge är det ju skillnad mot för i sverige, här pratar man om problemena, men det tyckte tydligen inte han. hade det skett i sverige så hade jag köpt att man ignorera problemena..
  • SkåneP
    jagvetallt2 skrev 2011-07-22 20:15:37 följande:
    TS vet ju allt så :) nej men det är inte så svårt att räkna ut, jag måste hålla med mona sahlin här, mångkultur är spännande, det kommer att smälla betydligt mer här i norge, men även sverige givetvis, lite mer prestige att smälla en sånhär i sverige så det lär väl inte dröja alltför länge. Tur man inte bor i oslo längre utan mer norrut. Här kan det också smälla, men sannolokheten är ju minimal.
    Tydligen inte. Kapitalfel skulle man kunna säga.
Svar på tråden Explosion i Oslo