• jagvetallt2

Explosion i Oslo

Ja nu verkar det som om någon kopierat självmordsbombaren i sthlm, fast denna verkar lyckats bättre med smällen iallafall.. jag får säga som mona sahlin, mångfald är så spännande. kan inget annat än hålla med.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180673.ece

• Svar på tråden Explosion i Oslo
  • jagvetallt2
    ETSS skrev 2011-07-23 15:09:00 följande:
    Struntprat. Räcker det inte med att några galningar mördat människor? Måste det vara en konspiration? Gör det det hela mer förklarligt?
    tror inte det va så han mena, finns de som drar fördelar av att saker och ting sker..
  • Bedhead
    jagvetallt2 skrev 2011-07-22 16:40:27 följande:
    skulle det vara en norsk eller? norskar e för lata för något sånt här, jag törs sätta alla pengar jag har på att det är en kulturberikare av något slag.. 
    När vill du ha mitt kontonummer? Eller förresten, det kanske räcker om du lägger ner ditt senaste försörjningsstöd i ett kuvert och skickar till mig.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • AAlexander01
    ETSS skrev 2011-07-23 15:09:00 följande:
    Struntprat. Räcker det inte med att några galningar mördat människor? Måste det vara en konspiration? Gör det det hela mer förklarligt?
    Du får tycka och tro precis vad du vill. 
    De som inte har direkt inblandning i dådet kan naturligtvis dra nytta av denna ofattbart tragiska händelse.
    Och de vill inte göra världen till ett bättre ställe! De vill ha Kaos pga att de gynnar dem i deras avsikter!
    Kolla upp David Icke. 

• ETSS
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 15:10:22 följande:
    tror inte det va så han mena, finns de som drar fördelar av att saker och ting sker..
    Hm, jag tror på terrordåd eller en ensam galning, inget annat. Om man söker alltför mycket konspirationer är man inte bättre än en religiös som söker mening där ingen finns.
    Klart att folk drar fördelar av detta, politiker och andra, det kallas även den mänskliga naturen. Steget från att tro på detta till omfattande konspirationer är rätt stort..
  • Bedhead
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 13:10:18 följande:
    varför skulle jag skämmas? jag gör som GW, Utgår man från statistik så brukar man få rätt 80-90% av gångerna, ibland slår det fel som här. jag har inte alltid rätt men 80-90% av gångerna.

Exakt vilken statistik har du utgått från?
    Knappast den som är tillgänglig för resten av oss iallafall:
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/islamistisk-terrorism-ovanlig-i-europa

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • ETSS
    AAlexander01 skrev 2011-07-23 15:17:04 följande:
    Du får tycka och tro precis vad du vill. 
    De som inte har direkt inblandning i dådet kan naturligtvis dra nytta av denna ofattbart tragiska händelse.
    Och de vill inte göra världen till ett bättre ställe! De vill ha Kaos pga att de gynnar dem i deras avsikter!
    Kolla upp David Icke. 

Jag tror jag avstår från att undersöka ytterligare en konspirationsteoretiker så nej tack.
  • jagvetallt2
    Bedhead skrev 2011-07-23 15:15:38 följande:
    När vill du ha mitt kontonummer? Eller förresten, det kanske räcker om du lägger ner ditt senaste försörjningsstöd i ett kuvert och skickar till mig.
    haha försörjningsstöd? jag bor i norge, vore en bedrift att inte va bra avlönad här, försörjningstödet skulle jag gå i personlig konkurs på, även akassa. intressant ämne dock, kanske jag startar en tråd om bidrag, jag vet ingen som går på bidrag i norge, förutom barnbidrag.. 
  • jagvetallt2
    ETSS skrev 2011-07-23 15:18:57 följande:
    Hm, jag tror på terrordåd eller en ensam galning, inget annat. Om man söker alltför mycket konspirationer är man inte bättre än en religiös som söker mening där ingen finns.
    Klart att folk drar fördelar av detta, politiker och andra, det kallas även den mänskliga naturen. Steget från att tro på detta till omfattande konspirationer är rätt stort..
    man ska alltid utgå från det mest logiska och enkla.. i detta fall en ensam galning som ville ställa t5ill med oreda, han lyckades väldigt bra med det.  konstigt att han inte tog livet av sig, det brukar väl vara standard..
  • Bedhead
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 15:22:39 följande:
    haha försörjningsstöd? jag bor i norge, vore en bedrift att inte va bra avlönad här, försörjningstödet skulle jag gå i personlig konkurs på, även akassa. intressant ämne dock, kanske jag startar en tråd om bidrag, jag vet ingen som går på bidrag i norge, förutom barnbidrag.. 

Dåså. Då blir det konto då.
  • jagvetallt2
    Bedhead skrev 2011-07-23 15:26:29 följande:
    Dåså. Då blir det konto då.
    är du i behov av pengar eller? skaffa dig egen försörjning... finns massor av jobb..
Svar på tråden Explosion i Oslo