• jagvetallt2

Explosion i Oslo

Ja nu verkar det som om någon kopierat självmordsbombaren i sthlm, fast denna verkar lyckats bättre med smällen iallafall.. jag får säga som mona sahlin, mångfald är så spännande. kan inget annat än hålla med.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180673.ece

• Svar på tråden Explosion i Oslo
  • ETSS
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 15:25:14 följande:
    man ska alltid utgå från det mest logiska och enkla.. i detta fall en ensam galning som ville ställa t5ill med oreda, han lyckades väldigt bra med det.  konstigt att han inte tog livet av sig, det brukar väl vara standard..
    Exakt. Jag är överraskad att han hann med att döda så många. Det här är en förfärlig tradegi för Norge.
  • jagvetallt2
    ETSS skrev 2011-07-23 15:28:58 följande:
    Exakt. Jag är överraskad att han hann med att döda så många. Det här är en förfärlig tradegi för Norge.
    egentligen inte överaskad om man tänker efter, en liten ö med folk som inte kan försvara sig, avlett polisen så de håller till där bomben exploderade. Är man tungt beväpnad så kan man ju skjuta många om ingen besvarar elden. polisen var knappast beredd på att något liknande kunde ske i norge. 
  • ETSS
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 15:37:46 följande:
    egentligen inte överaskad om man tänker efter, en liten ö med folk som inte kan försvara sig, avlett polisen så de håller till där bomben exploderade. Är man tungt beväpnad så kan man ju skjuta många om ingen besvarar elden. polisen var knappast beredd på att något liknande kunde ske i norge. 
    Det är sant. Känner dock med de drabbade, har släktingar i landet och de har vänner som är döda. På något vis känns det mindre viktigt vem som gjorde det så tidigt. De som dött är döda och inget kan få tillbaka dem.
  • Welma

Sanningen är att det berodde på utomjordingar.

• jagvetallt2
    ETSS skrev 2011-07-23 15:44:00 följande:
    Det är sant. Känner dock med de drabbade, har släktingar i landet och de har vänner som är döda. På något vis känns det mindre viktigt vem som gjorde det så tidigt. De som dött är döda och inget kan få tillbaka dem.
    så sant så..
  • Bedhead
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 15:27:57 följande:
    är du i behov av pengar eller? skaffa dig egen försörjning... finns massor av jobb..

Hey, det var du som gamblade bort din förmögenhet på en statistiskt dåligt underbyggd gissning. Står du inte vid ditt ord?
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • busungar

Antingen är det ALLA muslimer som genomfört ett terrordåd, eller, om det gud förbjude, skulle vara en "vit" som gjort något så är det en "ensam galning"....och denna ensamma galning hade ju ett förklarligt motiv. 

Lyssna på er själva så inser ni nog att ni är rätt pinsamma som svänger förklaring efter er egen övertygelse.

Att det första man gör när det har hänt ett fruktansvärt dåd är att skriva en TS på Familjeliv gällande hur "fruktansvärt det är med muslimer i landet" (undermeningen), istället för att visa medkänsla för de drabbade, gör iallafall mig mörkrädd om vad det finns för människor i vår värld. Var har empatin tagit vägen när ens eget förakt går före medkänsla?

• jagvetallt2
    Bedhead skrev 2011-07-23 16:02:22 följande:
    Hey, det var du som gamblade bort din förmögenhet på en statistiskt dåligt underbyggd gissning. Står du inte vid ditt ord?
    min förmögenhet kan inte röras, den är låst på räntekonton samt fastigheter. sen va det ingen som godtog mitt spel, eftersom det mest sannolikt var en sådan aktör fick jag limiterat vad, spelbolagen gör så när de anser att sannolikheten att de förlorar är för stort, så limit va enbart 100 kr hos unibet Tungan ute
  • Velour
    AAlexander01 skrev 2011-07-23 14:45:47 följande:
     Varför tror du att jag vill värva folk? Jag är inte med i någon sekt. Jag vill inte ha ett samhälle som bygger på rädsla och kontroll. Illuminati funkar precis som du. De vill förlöjliga och smutskasta folk som är emot dem.

Jag uppmanar folk att kolla allt som David Icke skriver. Läs detta! Det är viktigt!! Ha ett öppet sinne.
    Kolla hur världen ser ut! Undrar du varför så får du reda på det om du söker på David Icke på Youtube och även hans hemsida. 
    Vi är många som har ett öppet sinne. Men jag skrev att det inte innebär att man sväljer allt! 

Vill du inte leva i en värld utan rädsla och kontroll? Sluta följa Illuminati i så fall. 
  • Velour
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 15:00:31 följande:
    slingrar mig inte, detta är unikt i norge, alla trodde först det var utomstående, endel tog också på sig det, men drogs tillbaka..gärningsmannamotivet kommer att kunna härledas till politikernas roll gällande islamiseringen i norge.. utan tvekan., vänta och se..
    Det har det redan gjort. Enligt SVT har han haft delaktighet i Fremskrittspartiet samt rört sig i islamofobiska kretsar. Enligt en FL-medlem deltog han i Gates of Vienna som är extremt islamofobiska och främlingsfientliga. 
    Och visst är det motiv, liksom självmordsbombaren i Sthlm hade ett motiv... 
Svar på tråden Explosion i Oslo