Inlägg från: jagvetallt2 |Visa alla inlägg
  • jagvetallt2

Explosion i Oslo

Ja nu verkar det som om någon kopierat självmordsbombaren i sthlm, fast denna verkar lyckats bättre med smällen iallafall.. jag får säga som mona sahlin, mångfald är så spännande. kan inget annat än hålla med.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180673.ece

• Svar på tråden Explosion i Oslo
  • jagvetallt2

en bomb till. ja vad säger man?

• jagvetallt2
    Flashbulb skrev 2011-07-22 16:37:52 följande:
    Var är källan på att en kulturberikare ligger bakom detta?
    skulle det vara en norsk eller? norskar e för lata för något sånt här, jag törs sätta alla pengar jag har på att det är en kulturberikare av något slag.. 
  • jagvetallt2
    puss skrev 2011-07-22 16:41:24 följande:
    du har en märklig syn på vad som är berikande.
    kulturberikare= invandrare...
  • jagvetallt2
    puss skrev 2011-07-22 16:44:21 följande:
    är oslo i frozonen på nåt vis? ha de gjort nåt provocerande eller är detta helt random?
    varför skulle nån attackera oslo? vet du nåt om norsk politik?
    finns flera motiv, dels är ju norge ute och strider i libyen, kan även vara den där jävla idioten mulla krekar som är någon form av terrorist,  men har lyckats få sig en fristad i oslo pga av att han ej kan utvisas eftersom han riskerar att dödas. skicka ut skiten, nu lär han åka ut vilket som..  norge har ju likt övriga europa blivit hårdare mot invandrare, fler skickas ut etc etc, men jag tror knappast man bränner av en bomb för det. 
  • jagvetallt2
    puss skrev 2011-07-22 16:52:25 följande:
    så vad trror du anledningen skulle vara?
    det kommer nog fram snart, vad jag tror är ointressant, det jag vet är att nu kommer invandringspolitiken stramas åt än mer, bara gratta SD systerparti här i norge, de lär ju öka rejält, fast de har mycket att säga till om idag också..
  • jagvetallt2
    Effie skrev 2011-07-22 20:10:27 följande:
    www.expressen.se/nyheter/1.2507440/terrorgrup...

Det verkar som att TS har rätt.
    TS vet ju allt så :) nej men det är inte så svårt att räkna ut, jag måste hålla med mona sahlin här, mångkultur är spännande, det kommer att smälla betydligt mer här i norge, men även sverige givetvis, lite mer prestige att smälla en sånhär i sverige så det lär väl inte dröja alltför länge. Tur man inte bor i oslo längre utan mer norrut. Här kan det också smälla, men sannolokheten är ju minimal.
  • jagvetallt2
    fisförnäm skrev 2011-07-23 12:55:39 följande:
    Okej, har läst en del media nu.... Fy fan för detta. Alla mina tankar går till de omkomna och deras nära och kära.

Tror någon att något liknande kan hända i Sverige?
    kan nog hända här också, han gjorde det ju tydligen eftersom ingen tog islamiseringen på allvar, där håller jag inte med, i norge är det ju skillnad mot för i sverige, här pratar man om problemena, men det tyckte tydligen inte han. hade det skett i sverige så hade jag köpt att man ignorera problemena..
  • jagvetallt2
    SkåneP skrev 2011-07-23 13:00:17 följande:
    Tydligen inte. Kapitalfel skulle man kunna säga.
    ja det va en högoddsare som vann, som när lordie vann eurovisionsongcontest, vem kunde tro det. orsaken va ju islamiseringen dock, men attack utförd av en högerextrem idiot. han gjorde det för att man inte tog islamiseringens hot på allvar..sossarna fick lida för detta..
  • jagvetallt2
    FMGA skrev 2011-07-23 13:07:05 följande:
    Vilken stolle du är, du har inte ens vett att skämmas.
    varför skulle jag skämmas? jag gör som GW, Utgår man från statistik så brukar man få rätt 80-90% av gångerna, ibland slår det fel som här. jag har inte alltid rätt men 80-90% av gångerna.
Svar på tråden Explosion i Oslo