Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jag smorde inte magen speciellt bra under förra graviditeten, och jag fick inte en enda bristning trots att jag blev stor som ett hus. Däremot fick jag det i brösten, men det har bleknat.

Jag vet inte riktigt hur det går här hemma... Vi är sams och bråkar inte, men han vet fortfarande inte om han älskar mig. Han sa förvisso "jag älskar dig" natten till igår, men jag vet inte om det var av reflex eller om det verkligen är så... Men han säger att nånting känner han ju, annars skulle han inte vara kvar. Så jag vet inte riktigt, men det går väl sakta framåt.

Stackars dig Lokesmami! Vi hade fest för sambon som fyllde 30 igår, och jag hade inte bältet... Idag har jag ordentligt ont i rygg, fogar och mage och får nog ta en vääääääldigt lugn dag idag :(

• Stinis83

Min mage är rätt stor och har varit det länge, men när jag ligger ner är den platt. Men nu när jag är i vecka 15 (14+3) så har jag äntligen fått en liten kula när jag ligger ner också :) Jag kan inte låta bli att ta på den hela tiden när jag ligger ner :)

Idag är jag hemma från jobbet pga sammandragningar men framförallt foglossning. Fy fan säger jag bara... Jag har inte sovit speciellt bra inatt. Tur att min snälla mamma ringde och erbjöd mig en naprapattid hos naprapaten jag gått hos sen jag var liten - och det gratis! Hoppas hon kan hjälpa mig.

• Stinis83

Jag måste fråga... Kan det vara möjligt att se och känna sparkar utanpå magen i vecka 15 när man är omföderska?! Jag sitter bakåtlutad i soffan och tittar på Pippi och så kände jag flera tydliga sparkar på samma ställe. När jag tittade på magen så rörde den sig! Är det ens möjligt?! Det kanske är nåt annat, men i så fall vad?

• Stinis83

Lokesmami, jag lider verkligen med dig din stackare! Hoppas sjukgymnasten kan hjälpa dig. Berätta hur det går!

Wielkip, ja det kan nog ha varit det, men det var åtminstone ingen gasbubbla som kom ut eller gjorde sig känd på nåt annat sätt ;)

LinnaH, ja förra grav åkte jag in på akuten i vecka 17 med kraftiga SD. Än så länge gör de inte ont, men de är så pass att jag blir alldeles pirrig i huvudet, typ som när man hade värkar. Är det farligt eller normalt? De gör iaf inte ont än så länge. Foglossningen hoppas jag blir bättre om jag sköter mig.

• Stinis83

Tack för orden och din historia Linna :) Jag fick träffa läkare både på sjukhus och mvc, men de sa att jag inte skulle vara orolig och att tappen var som den skulle. Men att jag skulle ta det lugnt och vila när jag fick så kraftiga SD. Nu känns de annorlunda, så jag funderar på att be att få komma till mvc bara för att kolla så tappen inte är påverkad.

Förra gången höll de i sig hela graviditeten, och till slut fick jag värkar i vecka 36. Då åkte jag in till slut och var öppen 3 cm och hade 1 cm kvar på tappen. Min dotter föddes i vecka 38+2 och värkarna höll i sig ända från v 36 till hon föddes. Men det var först när jag blev inlagd på förlossningen som det hade öppnat sig mer, 5 cm och tappen var utplånad.

Jag får ringa bm imorgon så berättar jag hur det går, det känns lite obehagligt att man ändå blir så "påverkad" när de kommer.

Situationen hemma har iaf blivit bättre, han säger att han älskar mig och verkligen menar det. Och det känns ju bra, men vi har ändå en bit kvar. Nu kan jag iaf slappna av lite mer. Frågan är ju om det redan påverkat mig och magen negativt, hoppas inte det :)

• Stinis83

LinnaH, de började för ca två veckor sen :( Jag hoppas att de ger med sig och att du slipper SD denna gång.

Stackars alla er som har sån huvudvärk! Jag hoppas verkligen att det går över för er alla. Jag kommer ihåg att jag hade det när jag väntade dottern, jag fick tillbringa flera dagar i sängen med persiennerna fördragna och en mörk tröja över ögonen så inget ljus kom igenom. Jag kunde inte röra mig. Som tur var så gick det över, hoppas att det gör det för er också. Kramar!

• Stinis83

Jag har också jättesvårt för lukter, även om det luktar gott egentligen så kan det göra att det vänder sig i magen på mig och jag får kväljningar. När nånting däremot luktar illa så blir det jobbigt... När dottern kräktes härom natten så stod jag bara och hulkade hejdlöst trots att jag hade en handduk för näsan, så min stackars sambo fick ta hand om allt kräks själv. Jag hoppas det blir bättre för oss alla.

• Stinis83

Hahahaha Olivian, förlåt, men det var det roligaste jag hört idag! Jag vet verkligen hur pinsamt det där är... ;) Hoppas att du kan skratta åt det idag :)

• Stinis83

Lokesmami, vad skönt! Hoppas att det hjälper och blir lite bättre :) Du får gärna komma med tips som funkar :)

Jempalainen, grattis! Vilken fin liten krabat :)

Kalksten, vad är det för nåt?

Jag ska ringa min bm imorgon och höra om hon tycker att jag måste komma in och undersökas pga sammandragningarna... De gör mig lite orolig trots att det säkert inte är nån fara.

• Stinis83

Nej precis :) Hoppas jag kan få komma in dit på koll imorgon... det ligger inte långt från mitt jobb. Tror du att det kan bero på UVI?

Jag var hemma i måndags och igår, men idag jobbade jag igen. Och det var inte helt skönt att gå, speciellt inte i trappan. Ska det fortsätta så här så jag inte kan röra mig alls så lär jag ju bli världens svullo!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)