Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Purran, ja när man hörde att de var döda så ville man ju åtminstone tro att det var så... Men man kanske är naiv, jag vet inte? Vi kan ju flyga till månen, så varför inte fota foster inne i magen? Och jag trodde också att det bara var självdöda bebisar... Usch!

Jempalainen, jag är också supertrött men börjar ändå kunna hålla mig vaken på vilja, det kunde jag inte förut :) Jag blir också trött i musklerna fort, och andfådd för minsta lilla, att gå och prata samtidigt är inte det lättaste ;)

Du kommer känna sparkar snart :) Du kanske redan gör det, bara att du inte vet om det ;) Det är rätt lätt att förväxla med tarmrörelser, men det är lilla bebisen som rör sig. Jag kom hem rätt sent igår, och när jag hade lagt mig i sängen var det cirkus i magen, och jag kände det faktiskt även utanpå magen :) Vecka 18 imorgon!

Men förmodligen känner du den kanske redan, bara att du inte vet om det :) När du sen väl känner första gången att det DÄR var bebis, så kommer du förmodligen inse att du känt den ett tag, men inte så starkt :)

Ha en bra dag du också! Jag bor i norra Stockholm, och vädret ser ut att bli riktigt bra idag :) Klart.se lovar 20 grader :) Kram!

• Stinis83

Faceprimer, om du känner att det fladdrar i magen, men utan att det kommer nåt kurr eller så efteråt, så är det förmodligen bebisen :) Och det kan absolut vara så att du känner den mer när du har tighta byxor eller sitter framåtlutad, då blir det liksom trängre och sparkarna känns tydligare :)

Igår när jag hade lagt mig försökte jag buffa på magen för att då igång bebisen, men det ville han inte riktigt. Men när jag spände magen som i en liten sit up så blev det liv i luckan :) Och när jag satt framåtlutad idag på jobbet så fladdrade det.

Och det är så roligt på mitt jobb, det är väldigt många yngre där (jag själv är 28 vilket jag inte tycker är direkt lastgammalt) men de är så nyfikna på magen och bebisen och frågar massor och tar på magen. Jag tycker det är hur mysigt som helst, men vi har ganska bra relation på jobbet :)

• Stinis83

Haha Kalksten, barn är för härliga! När jag väntade dottern var sambons små kusinbarn så fascinerade av magen och frågade massor om hur bebisen skulle komma ut. Jag berättade sanningen, med viss tvist :) Och samtidigt bad jag till högre makter att det inte skulle fråga hur den kom dit ;) Det var en diskussion jag inte gärna ville ge mig in i ;)

• Stinis83

Jempalainen, jobbar du på förskola så kan nog det räknas lite som träning :) Du lär ju helt klart röra mer på dig än vad jag gör som sitter på kontor :) Det är så fantastiskt att jobba med barn, man får så mycket tillbaka. Jag jobbade på förskola för flera år sen och älskade det, att få vara med en massa barn, vara ute i ur och skur... underbart!

Vad skönt att föräldrarna bryr sig och frågar :) En av pedagogerna på min dotters förskola jobbar sin sista dag idag pga graviditet och att hon har så ont i ryggen. Men hon är så fantastisk med barnen, så det känns lite tråkigt att hon försvinner ett tag nu, även om man är glad för hennes skull så klart. Vi har köpt en ask fin choklad och skrivit ett kort :)

När jag jobbade på förskola fick jag ofta frågan hur många barn jag hade, och när jag svarade att jag inte hade några så blev ett av barnen helt förskräckt och bara satt och gapade innan hon sa "Men fröken - då måste du SKYNDA dig att skaffa det!" :)

Ha en bra dag tjejer, här i Täby ser det ut att bli ännu en fin dag :)

• Stinis83

Lyckobebisen, ja det är verkligen nära :) Bor ni där?

Kalksten, fy vad läskigt! Jag började faktiskt gråta när jag läste det du skrev. Vad skönt att allt verkar ha gått bra och att du blev så bra omhändertagen :) Kram och ta hand om dig!

• Stinis83

Jaha vad kul! Där åker jag förbi varje dag när jag åker till jobbet, både Enebyberg och Bergshamra :) Nära till DS ;)

Jepp, born and raised i Täby, men gjorde en mellanlandning i Hägersten under två år :) I maj i år flyttade vi "hem" till Täby igen när vi köpte villa :) Kommer ni båda härifrån krokarna?

• Stinis83

Kalksten, jag förstår att du är superledsen, och det är nog viktigt att vara det så du får bearbeta det ordentligt. Det är ju det viktigaste och största, klart man blir rädd när man inser hur lätt man kan förlora det.

En kompis sa till mig en gång att man måste vara ledsen färdigt innan man kan bli tröstad, det låter inte helt dumt :) Massa kramar till dig, och hoppas att din bebis ligger och gottar sig och har det bra i magen.

Förresten kan jag trösta dig med att barnet inte på nåt sätt mår dåligt av att du är ledsen. När jag väntade vår dotter så dog tre närstående på väldigt kort tid och jag mådde väldigt dåligt och var väldigt ledsen. Mitt i allt förlorade jag dessutom jobbet... Men min dotter mår bra och är världens gladaste, så oroa dig inte för att det ska påverka din bebis :)

• Stinis83

Faceprimer, jag gjorde baking soda test och det visade solklart pojke, och på KUB tyckte bm att hon såg en liten snopp :) Vi får se vad de säger på RUL nästa vecka!

• Stinis83

Qatteriin, välkommen och grattis :)

Längtan, jag har också foglossning som håller sig i schack så länge jag använder bältet. Men slarvar jag med det så får jag ont.

• Stinis83

Vilken rolig idé och vad roligt att läsa om er :)

Jag är 28 år och flyttade in i villa med min sambo på 30 år och dotter på 1,75 år nu i maj :) Ganska direkt bestämde vi oss för att vi ville ha ett syskon till henne och där satt den ;) Pga komplikationer under förlossningen med dottern så kommer det bli planerat snitt den här gången.

Jag jobbar på ett amerikanskt konsumentvaruföretag på den danska kundtjänsten där jag är ansvarig för alla Danmarks elektronikkedjor och varumärkena Braun, Oral-B och Duracell.

Ja, vad mer kan man säga? :) Jag vill väldigt gärna gifta mig med min sambo, och har informerat honom om att innan bebisen föds SKA jag ha åtminstone EN ring på vänstra ringfingret ;) Men it ain't gonna happen tror jag... :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)