Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Lokesmami, jag är beräknad till 11:e mars men kommer snittas två veckor innan, men det vore ju jättekul om vi träffades där! Jag hoppas iaf att jag får mitt snitt på DS.

Åh jag har ingen aning om vad jag ska äta idag... Är ensam hemma med dottern så det blir inget avancerat. Vi kanske slår till och delar på en pizza hon och jag och har lite tjejmys :) Jag orkar inte laga mat idag :(

• Stinis83

Konichiwa girl, burgundisk köttgryta är to die for! Sagolik :) Idag firar jag och sambon fyra år tillsammans, så imorgon tänkte jag laga fiskgryta med saffran, sjukt gott. Vi verkar ha samma smak ;)

Jag är så glad att jag kan äta allt igen nu och inte är så känslig som i början. Det var faktiskt sjukt jobbigt. Luktsinnet är fortfarande känsligt som attan, men det hindrade mig inte från att äta tortellini med gorgonzolasås häromkvällen. För visst får man äta ädelost om den varit upphettad så pass att den kokar?

• Stinis83

Konichiwa girl, är det nåt jag är sugen på så är det brie...! Har du nåt smarrigt recept på varma mackor med brie så får du gärna dela med dig :)

Lokesmami, I know... så egentligen platsar jag inte i den här tråden. Men jag har ju ändå bf i mars ;)

• Stinis83

Linna, jaha var det invändigt, då är det svårare för dem att göra en rättvis bedömning skulle jag tro. Fråga din bm vad hon tror om ett ul som bedömer själva skadeområdet och ärren? Jag fick göra ett sånt på kirurgmottagningen på SÖS, och det gjorde att det är solklart fall för mig.

Ni som undrar om ifall man vill se könet, förra grav ville vi inte det, och hon skötte det jättebra. Hon sa inte ett ljud, visade inte en min och var inte "i de områdena" längre än nödvändigt eftersom vi sa redan när vi klev in i rummet att vi inte ville veta. Men nu ville vi veta, och är det en pojke kan det nog vara rätt uppenbart ibland ;)

Åh vad roligt Evelinas, grattis! Bebis och giftermål inom ett år, vad häftigt :)

• Stinis83

Snart är kl 8 och jag har varit vaken i tre timmar eftersom dottern bestämde sig för att vakna kl 5. Sambon var på firmafest igår och ligger och är bakfull. Jag vill bara sova, är så trött så jag har ont i huvudet. Gnäll gnäll :)

• Stinis83

Godmorgon :)

Småfötter, det låter som en fullspäckad dag, hoppas den blir bra och att det blir ett fint och roligt bröllop :)

Mermaid, välkommen och vad roligt att du skrev några rader :) Grattis till graviditeten! Hoppas verkligen att du slipper illamåendet resten av tiden, det kan inte ha varit kul att spy i 38 veckor.

Dagen är redan bättre, frukost i magen, kaffe som fått mig att piggna till, en dotter som är på solskenshumör, sambon är uppsparkad ur sängen och solen skiner. Jag funderar på att dra ut i skogen och leta lite svamp, men än så länge är det bara 7 grader ute :)

• Stinis83

Vecka 16 idag förresten! Shit vad tiden går fort, tyckte det var igår jag gick in i vecka 15 :) Det kanske känns som att det går fortare för att man redan har ett barn och inte hinner tänka så mycket som man gjorde första graviditeten?

Bebisen lever om därinne idag känns det som, underbart :)

• Stinis83

Vår dotter är bara 21 månader, så vi har bara sagt att mamma har en bebis i magen, så väldigt mycket mer förstår hon nog inte nu. Men frågar man var bebisen är så pekar hon på magen (eller brösten...!) och säger "Där!" :)

• Stinis83

Chetti, vilken rolig reaktion från din dotter! Och jo, jag är också orolig. Speciellt nu, det är inte speciellt längesen en kollega fick missfall i v 17, och nu när jag är i v 16 har jag börjat tänka på det. Det är så mycket som kan gå fel, så varför skulle JAG ha turen att ha två lyckade, felfria graviditeter på raken? Men jag försöker att inte tänka på det, och det går rätt bra faktiskt.

Jag ska också träffa min bm supersällan eftersom jag är omföderska. Men jag minns ju inte riktigt hur det är att vara gravid :)

Jag tappar också sjuka mängder hår! Det gjorde jag inte förra graviditeten, då tappade jag inget alls. Men jag tappade desto mer när jag slutade amma och fick kala fläckar... :(

Frukostflingan, jag är så obeskrivligt ledsen för er skull! Jag finner inga ord... Stor kram!

• Stinis83

Ponja, jag vet inte säkert, men jag tror att det har lite att göra med bearbetningen också att man inte får snitt, men jag vet inte.

Luscious, jag tycker du är helt otrolig, fantastisk, underbar som kan förmedla en fin känsla ur något så hemskt. Det låter kanske konstigt, men jag känner på nåt sätt trygghet i din berättelse, att man ändå kan se något fint i det. Det känns skönt att känna, även om jag aldrig skulle önska någon på jorden att gå igenom något sådant. Jag känner att jag inte har orden med mig idag, men jag menar det som en komplimang. Du verkar vara en helt fantastisk människa!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)