• Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här kan vi som bor i Skåneregionen träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma Solig

• Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner
  • Anonym (C)
    Madelen b skrev 2011-06-19 15:29:37 följande:
    Hehe ja e inställd på att gå övertiden, så segt då jag låg inlagd för att stoppe den en gåång och sedan ska man väl bli igångsatt ist:P

Nä men så är vi med, har vänner i mycket bred ålderskrets, så åldern är ju bara en siffra!
    Min sambo är fritidsledare men med inriktning musik så är lit emusiklärare oxå! Jobbar med ungdommar iaf:D Och jag jobbade i sex butik innan jag gick hem, men får se vad som händer efter mamma ledigheten!

Ja våra intressen har ju ändrats lite sedan jag vart gravid;) Men musik ( lyssnar mycket, sambon spelar, och vi går mycket på konserter och evangemang), sedan har vi alltid gillat att vara sociala av oss så innan graviditeten gick vi ut ofta ( inte längre:P) Sedan är djur ett stort intresse ( har 2hundar och är uppvuxen på gård) Älskar natur, inredning och att shoppa så klart. Bakning är även ett stort intresse för mig:D tattoo o piercings oxå. Haha låter som en gammal tant:P

Ni då?
    Det är ju bättre att vara inställd på det. I vilken vecka ville han komma ut? Kan ju hoppas på att den lille sätter igång det själv ;)

Ja den är ju det. Men det är lätt man blir utdömd för att man "råkar" vara yngre. Så det var trevligt att du ser på ålder så :) Det låter som ett trevligt jobb. Sexbutik? spännande. Gissar på att du fick möta väldigt variernade typer av människor? Jag jobbade som undersköterska på äldreboende, lär väl bli det efter mammaledigheten också om jag inte hittar något annat som lockar.

Hehe det gör ju det, man får möblera om lite i livet när man blir föräldrar :)
    Vad är det för genre som gäller? Här är mest hårdrock/metal som gäller men även en del annat. Spelar han i band? Något man hört kanske? Aldrig fel att vara social, vi hade mer hemmafester. Oftast var det förfester som blev för roliga för att avsluta ;p

Vad har ni för hundar? Låter som vi har en del gemensamma intresse. Tant? haha neej inte när du la till tattoo och piercings ;) . Vilket vi gillar här också. Jag har dock inga tattoos än, kan aldrig bestämma mig för vad jag ska börja med men har piercingar. Just nu kretsar vårt liv främst runt vår son, annars gillar vi att träffa folk, äta/laga god mat, kolla film/bio och en massa annat.
  • sanga86

Bor lite utanför Höör, har en liten kille på 1 år, 3 hundar o en sambo:) många av mina gamla vänner har försvunnit i en rasande fart sen vi blev föräldrar tyvärr, hoppas på att hitta nya guldkorn!

• Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2011-06-19 17:06:49 följande:
    Det är ju bättre att vara inställd på det. I vilken vecka ville han komma ut? Kan ju hoppas på att den lille sätter igång det själv ;)

Ja den är ju det. Men det är lätt man blir utdömd för att man "råkar" vara yngre. Så det var trevligt att du ser på ålder så :) Det låter som ett trevligt jobb. Sexbutik? spännande. Gissar på att du fick möta väldigt variernade typer av människor? Jag jobbade som undersköterska på äldreboende, lär väl bli det efter mammaledigheten också om jag inte hittar något annat som lockar.

Hehe det gör ju det, man får möblera om lite i livet när man blir föräldrar :)
    Vad är det för genre som gäller? Här är mest hårdrock/metal som gäller men även en del annat. Spelar han i band? Något man hört kanske? Aldrig fel att vara social, vi hade mer hemmafester. Oftast var det förfester som blev för roliga för att avsluta ;p

Vad har ni för hundar? Låter som vi har en del gemensamma intresse. Tant? haha neej inte när du la till tattoo och piercings ;) . Vilket vi gillar här också. Jag har dock inga tattoos än, kan aldrig bestämma mig för vad jag ska börja med men har piercingar. Just nu kretsar vårt liv främst runt vår son, annars gillar vi att träffa folk, äta/laga god mat, kolla film/bio och en massa annat.
    Kan ju lägga till att jag gillar att sy så behöver du inte känna dig så tantig ;)
    Gillar förresten de mesta kreativa/pyssliga sakerna.
  • Anonym (Bor i Sireköping)
    Anonym (C) skrev 2011-06-19 17:09:35 följande:
    Kan ju lägga till att jag gillar att sy så behöver du inte känna dig så tantig ;)
    Gillar förresten de mesta kreativa/pyssliga sakerna.
    Här är en till som gillar att sy...Handarbeten
  • Anonym (Mellanskåne)
    Madelen b skrev 2011-06-19 15:41:44 följande:
    Hehe jo var det va;) Ahh men då fattar jag, och förstår att även tiden omprioriteras då man får barn o speciellt då de är 2st:)

Jo men precis, vi säljer otroligt mycket faktist, men är svårt för ägaren att kunna erbjuda mig så pass många timmar att jag kan leva på det, daegsn system gynnar ju inte driekt deltids/timm anställda. min sambo är fritidledare med musik inriktning, så lär kidzen spela instrument, fixar konserter mm han trivs bra och har ett riktigt bra jobb! Lite mer i lön hade dock inte skadat:P

ja du det där med intressen, musik som sagt, att umgås och träffa nys människor. Aktivera hundarna och älskar djur i övrigt, älskar att baka men det varierar lite hur mycket:) Baka mer innan jag vart gravid och tog då även lite beställningar! Sitter mycket vid datorn jag med;) inredning och att gå på loppisar älskar jag oxå, att ta gamla saker o göra dem personliga eller att pyssla inredningen helt själv! Sitter just nu med en babyfilt ( vill spy på det så less e jag haha)
    Jag hanldar på tradera, har inte lyckats sälja så mycket dock:P
    Låter som att din sambo har ett riktigt roligt jobb, vad underbart att få jobba med något man dessutom har som intresse.

Låter som att du har många kreativa intressen, jag vill också vara kreativ och fixa och dona och greja men har svårt att orka och hinna numera. Med en 9-månaders här hemma som kryper som en galning och hela tiden gör farliga saker finns det inte så mycket utrymme för att pyssla med annat.

Synd att vi inte bor närme, jag får för mig att vi har en del gemensamt. Typiskt.
  • Lindhaa

Jag bor ju inte i skåne då men älskar naturen där nere och mitt mål är ju att bosätta mig där nere inom en snart framtid...

Men jag lär gärna känna nya människor och hälsa gärna på :)

Jag är 27 år och är ensamstående med två flickor i ålder 4 och 5 år :)

• Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Hörby) skrev 2011-06-19 16:04:26 följande:
    Jag har bott i här i snart 5 år. Tyvärr bor inte några av mina vänner här och det är inte ofta jag hinner åka och träffa dem. Jag går i skolan i Kristianstad så det blir mycket pendlande vilket tar tid. 

Jobb tror jag inte är några problem alls då det är stor brist på medicinska sekreterare. Vad skönt att var föräldraledig men det blir lätt tråkigt i längden om man inte känner någon som man kan umgås med på dagarna. Jag var hemma med mina barn i 3 1/2 år. Jag åkte ofta hem till min mamma och umgicks med henne för jag kände ingen mer än mina svärföräldrar här. 
    Låter som att du har ganska fullt upp på dagarna, är du i skolan i princip varje dag?

Jag har bott här i exakt 2 månader nu och det kändes ok i en månad ungefär men sedan tog tristessen över. Det finns ju inte så mycket roligt att göra när man är hemma själv med en bebis, dagarna blir lätt likadana och det vore kul att ha någon att umgås med lite då och då. Men det är svårt att lära känna folk när man är vuxen, de flesta umgås ju redan med en massa människor dessutom :-/
    EmmaK1986 skrev 2011-06-19 15:41:44 följande:
    Menar 10 månader :)
    Då har vi bebisar som är i princip samma ålder och jag bor ockås i Hörby. Hur länge till kommer du vara föräldraledig? Vad gör du när du inte är föräldraledig?
  • Joan87

En lundabo här :) hoppar in om det är okey. Har en busig son på snart 3år :)

• With a devilish smile
    Anonym (ensam) skrev 2011-06-19 14:44:06 följande:
    I Åstorp är man ju en del:)
    Jasså ? :)

Ängla 081028 & Kelian 100704 <3
  • Anonym (Hörby)

Mellanskåne: Jag har hemmastudier på onsdagen resten av veckan är jag i skolan från 8--15.30. Det blir långa dagar. Går nu sista veckan sedan har jag sommarlov med barnen. Bestämde mig för att inte jobba i sommar utan bara njuta av barnen.  Får hoppas på fint väder så jag kan gå till lekplatser med barnen.  

Vad har ni andra för intressen? 

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner