Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Hej!
    Jag hittade hit via den andra tråden där man söker vänner.
    Bor i Hbg med min sambo och vår son på 1 månad.

Saknar riktiga vänner. Hade även varit roligt att träffa andra par att umgås med.
    När jag inte är mammaledig så arbetar jag som undersköterska inom äldreomsorgen.

• Anonym (C)
    Madelen b skrev 2011-06-19 11:39:01 följande:
    Hejsan!

Jag bor oxå i hbg, vi väntar vårat första barn 12e juli ( hoppas dock han behagar att komma NU :P )

Känner precis som du, jag bott i hbg i 2 år men inte fått några nära och riktiga vänner!
    Komer ni båda från hbg? Och hur gamla är ni ( spelar ingen roll:P Mest nyfiken )
    Vad kul med någon härifrån :)
    Förstår det, det är riktigt drygt att vänta den sista tiden. Vår son kom på Bf+10 och de sista 9 dagarna kändes längre än månaderna som hade gått.

Jag har bott här hela mitt liv, sambon är från en närliggande kommun. De vänner jag hade har sakta men säkert försvunnit. Visst har vi vänner men ingen riktig, nära vän.
    Jag är 20 (21 senare iår) och sambon är 27, själv då?
  • Anonym (C)
    Madelen b skrev 2011-06-19 12:02:30 följande:
    I know the feeling, och tyvär blir det bara värre desto längre man går:( Men är nu i sista månaden jag verkligen tycker det e jobbigt, men är väl hormoner oxå:P
    Anonym (C) skrev 2011-06-19 11:55:25 följande:
    Vad kul med någon härifrån :)
    Förstår det, det är riktigt drygt att vänta den sista tiden. Vår son kom på Bf+10 och de sista 9 dagarna kändes längre än månaderna som hade gått.

Jag har bott här hela mitt liv, sambon är från en närliggande kommun. De vänner jag hade har sakta men säkert försvunnit. Visst har vi vänner men ingen riktig, nära vän.
    Jag är 20 (21 senare iår) och sambon är 27, själv då?
    Ahh oki spännande:)  ja men gud det fattar jag, och läkarna o bm sa till mig att "han kommer komma tidigare" men dte verkar inte så så nu känns det ännu segare, är inställd på att han kommer nästa år eller så:P

Och jag är 25 och min sambo är 35, så våran mentalitet stannar väl någonstans där emellan:P Haha. Vad jobbar din sambo med?
    Det fick jag också höra, men nej. Bm gjorde hinnsvepning på mig för att hjälpa till på traven. Annars hade han nog aldrig kommit, väldigt bekväm av sig.

Hehe okej :) Vet inte riktigt vart vi hamnar ;) Barnsinnet är kvar men man är ju även mogen och förnuftig.
    Min sambo är saneringstekniker, din då? och du själv?

Vad har ni annars för intresse?
  • Anonym (C)
    Madelen b skrev 2011-06-19 15:29:37 följande:
    Hehe ja e inställd på att gå övertiden, så segt då jag låg inlagd för att stoppe den en gåång och sedan ska man väl bli igångsatt ist:P

Nä men så är vi med, har vänner i mycket bred ålderskrets, så åldern är ju bara en siffra!
    Min sambo är fritidsledare men med inriktning musik så är lit emusiklärare oxå! Jobbar med ungdommar iaf:D Och jag jobbade i sex butik innan jag gick hem, men får se vad som händer efter mamma ledigheten!

Ja våra intressen har ju ändrats lite sedan jag vart gravid;) Men musik ( lyssnar mycket, sambon spelar, och vi går mycket på konserter och evangemang), sedan har vi alltid gillat att vara sociala av oss så innan graviditeten gick vi ut ofta ( inte längre:P) Sedan är djur ett stort intresse ( har 2hundar och är uppvuxen på gård) Älskar natur, inredning och att shoppa så klart. Bakning är även ett stort intresse för mig:D tattoo o piercings oxå. Haha låter som en gammal tant:P

Ni då?
    Det är ju bättre att vara inställd på det. I vilken vecka ville han komma ut? Kan ju hoppas på att den lille sätter igång det själv ;)

Ja den är ju det. Men det är lätt man blir utdömd för att man "råkar" vara yngre. Så det var trevligt att du ser på ålder så :) Det låter som ett trevligt jobb. Sexbutik? spännande. Gissar på att du fick möta väldigt variernade typer av människor? Jag jobbade som undersköterska på äldreboende, lär väl bli det efter mammaledigheten också om jag inte hittar något annat som lockar.

Hehe det gör ju det, man får möblera om lite i livet när man blir föräldrar :)
    Vad är det för genre som gäller? Här är mest hårdrock/metal som gäller men även en del annat. Spelar han i band? Något man hört kanske? Aldrig fel att vara social, vi hade mer hemmafester. Oftast var det förfester som blev för roliga för att avsluta ;p

Vad har ni för hundar? Låter som vi har en del gemensamma intresse. Tant? haha neej inte när du la till tattoo och piercings ;) . Vilket vi gillar här också. Jag har dock inga tattoos än, kan aldrig bestämma mig för vad jag ska börja med men har piercingar. Just nu kretsar vårt liv främst runt vår son, annars gillar vi att träffa folk, äta/laga god mat, kolla film/bio och en massa annat.
  • Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2011-06-19 17:06:49 följande:
    Det är ju bättre att vara inställd på det. I vilken vecka ville han komma ut? Kan ju hoppas på att den lille sätter igång det själv ;)

Ja den är ju det. Men det är lätt man blir utdömd för att man "råkar" vara yngre. Så det var trevligt att du ser på ålder så :) Det låter som ett trevligt jobb. Sexbutik? spännande. Gissar på att du fick möta väldigt variernade typer av människor? Jag jobbade som undersköterska på äldreboende, lär väl bli det efter mammaledigheten också om jag inte hittar något annat som lockar.

Hehe det gör ju det, man får möblera om lite i livet när man blir föräldrar :)
    Vad är det för genre som gäller? Här är mest hårdrock/metal som gäller men även en del annat. Spelar han i band? Något man hört kanske? Aldrig fel att vara social, vi hade mer hemmafester. Oftast var det förfester som blev för roliga för att avsluta ;p

Vad har ni för hundar? Låter som vi har en del gemensamma intresse. Tant? haha neej inte när du la till tattoo och piercings ;) . Vilket vi gillar här också. Jag har dock inga tattoos än, kan aldrig bestämma mig för vad jag ska börja med men har piercingar. Just nu kretsar vårt liv främst runt vår son, annars gillar vi att träffa folk, äta/laga god mat, kolla film/bio och en massa annat.
    Kan ju lägga till att jag gillar att sy så behöver du inte känna dig så tantig ;)
    Gillar förresten de mesta kreativa/pyssliga sakerna.
  • Anonym (C)
    Madelen b skrev 2011-06-19 21:44:30 följande:
    Han var påväg ut i v 33+2, så då fick vi vara på sjukhuset i 4dagar, grymt segt :) Och jag hoppas verkligen att han kommer ut snart:)

Ja men precis, är så tråkigt, jag själv har alltid umgåst med äldre men är som du säger, ibörjan då jag träffa min sambo, man kände sig jämt så "ungen" i gänget pga åldern.
    Jo det är ett intressant jobb på flera sätt;) Jobba i en sexbutik då jag bodde i sundsvall oxå. Roligt och mycket varierande! Men finns både bra och mindre bra kunder haha! Oki trivs du med det?

Här är det oxå mest hårdrock/metall som gäller, men vi lyssnar på det mesta.....jag lyssnar nog mer på annat och min sambo lyssnar mest på instrumental rock ( hans idol är Yngwie Malmsteen :P ) Han har precis blrjat ett nytt band ( tror inte ens det har ett namn just nu ) men har tidigare spelag o reaggie, metall och progg band. men mindre stora, tror deras reaggieband var det största! Men han har varit på turne med bla soilwork ( dock spelade han inte själv då)

Vi har 2st små hundar en chihuahua och en blandras på 10 & 8år så mina små gamlingar:D kan säga att min sambo var lit efördomsfull i början då dem inte var tillräkligt hårdrock haha, men nu är chihuahuan hans lilla prinsessa och han e så söt med henne:) Ja det låter som det, trevligt:D Jag har 7st tattos ( har såå mycket ideer tur pengarna sätter stopp för det) Måste dock fixa om mina på magen efter graviditeten:D Och piercings har jag oxå några stycken, men tagit ut 2st då jag vart gravid.  Så då jag är med barnafödandet får jag väl göra om dessa ( även här skulle jag kunna göra många fler, tråkigt att arbetsplatserna blir begränsade bara:(....)'

Jo film e ett stort intresse här med, kollar mycket film o mest skräck o thriller:) Och tur du inte tycker jag e en tant;) Kretivia saker gillar jag med, så gillar att pyssla med inredning mm:)
    Oj då, tur att lyckades få honom att stanna inne lite till. Det hade ju antagligen blivit ännu fler dagar på sjukan annars. Förstår att det var drygt. Jag blev grymt uttråkad av att ligga på BB, underbart att få komma hem.

Samma här. Har alltid umgåtts med äldre så jag är van vid att alltid vara yngst. Fyller år sent på året så är oftast yngst bland min egen årsgrupp också. Men jag försöker tänka positivt, när de andra lider av att de fyller 40 är jag bara 39. Det kan jag tänka mig att det var. Ja det gjorde jag, tycker om att jobba med människor och har man bara rätt arbetskamrater så är det riktigt roligt. Dock finns det ingen riktig framtid förutom ont i kroppen, dåliga arbetstider och kass pension. Alla de som har jobbat inom branschen ett tag tycker att jag ska leta vidare.  Men för nu är det bra, var timanställd och det fanns alltid mkt jobb.

Okej, men det är ju nära nog :)
    Jag gillar att sjunga i bilen och i duschen så där kan det spelas/höras det mesta.
    Vad spelar han? eller han sjunger? Det är ju stort att ha turnerat med Soilwork, de har man sett live x antal ggr. Vi är ganska sugna på att se Arch Enemy, de har bara en spelning i Sverige i år men lilleman kommer i första hand.

Haha jag kan förstå att han kände så i början. Jag tycker det ser så sött ut när killar kommer gåendes med en liten chihuahua ;) Nice, har du något speciellt tema? Ja, det är kanske tur det. Min sambo tycker att jag ska lära mig så att jag kan tatuera honom = desperat. Jag fick plocka ut de flesta av mina piercingar pga jobbet bla. töjning i örat som jag nu har börjat töja igen :D Tyvärr är det ju så.. men det blir mer och mer godkänt.

Åh, vad kul. Helt rätt kategori, det vi kollar mest här hemma och en del komedi också.

Vad gör du nu om dagarna då medan du väntar på att förlossningen ska starta?
  • Anonym (C)
    Madelen b skrev 2011-06-19 22:32:21 följande:
    ja verkligen....det possetiva är att jag hann "känna av" bb lite, så kommer kännas lit etryggare att ligga där sedan när de väl är dax att föda:)

Haha jo så är dte ju:P Får tänka possetiv, själv e man född 4e januari så jag blir älst först nästan jämt:D men inget som rör mig, min sambo ligger ju 10år före haha. Hörligt att du trivdes iaf, men som du säger.......det  tär nog bra på kroppen plus att jobba komunalt brukar vara kasst betalt, så tråkigt att sådana "viktiga" tas för givet, samhället ska vara jävligt glada att det finns människor som faktist vill jobba med det, då det både är hårt, tungt och krävande jobb!

Jag sjunger oxå i bil o dusch, dock har jag märkt att hundarna ylar så jag tar det som ett dåligt tecken haha:D I bandet spelar han trummor, men är grymt musikalisk och klarar det flesta instrumenten och sjunger lite då han spelar in här hemma.....så orättvist, försökte lära mig spela gitarr men gav upp efter några låtar haha! Ahh ja så är det ju, den senast ekonserten vi var på måst evarit nästan ett år sedan och det var dream theatre tror jag om jag inte minns fel ( och så har vi varit på festivaler så klart, men man får ju inte njuta av banden på samma sätt då som när dte håller egna konserter! Men som du säger, lillen kommer först och har man tur så kan man lyckas pricka in en spelning och barnledigt samma dag:)

Jag har en del "dumma" tattoos som jaggjorde i mina yngre dagar;P Så dessa skall göra om eller tatueras över:D men det senaste jaggjort som jag är nöjd med är i newshool/oldshool massa färger och possetiva motiv:) har en stor på bröstet som jag ska bygga fördigt nästs gång!
    Jo tur är väl det, tycker det är förjävligt att man ska behöva ta ut dem bar aför någon "fördommar! och inte att det handlar om hygien!

Jag är mest hemma, försöker roa mig själv:P. Har dock en jävla massa foglossningar så ser du en tjockis på stan med tattos som går saktare än pensionärerna är det jag haha:D
    Sj då?

(ursäkta om jag stavar dåligt nu är skit trött o kollar film samtiidgt) :)
    Du fick ligga i ett eget rum va? Har du en komplikationsfri förlossning så blir det till att dela sen ;) Inte så jätte kul. I mitt fall kom jag ner på BB kl 00, kul för den stakaren som jag väckte och sen under natten skiftades våra barn om att vakna... vad utvilad man var.

I mitt fall är det mer andra som har tyckt synd om mig, varför vet jag inte. Jag behövde ex. inte vänta tills jag blev 20 för att handla på systemet, ville jag ha något därifrån köpte ju sambon det till mig ;)
    Ja, det är tråkigt. Det brukar vara sådana yrken som kommer i kläm vilket egentligen är konstigt eftersom vi tar hand om andra människor liv. Men men, får se vad jag hamnar sen. Drömmer är en välbetald tillvidare anställning... men ja det lär nog förbli en dröm.

Du tror inte att det är att de försöker sjunga med när de ylar? Det är orättvisst, kan ju hoppas på att er son också ärver det musikaliska. Jag är nog ganska musikalisk, har lätt för att lära mig spela instrument osv men jag har aldrig tagit tag i det. Det är ju den kreativa delen av hjärnan som är aktiv här, matematik delen är urfunktion. Jag har en elbas som jag har kunnat spela på men det var ett tag sen, börjar jag igen så lär det nog komma tillbaka... Vi var senast i december, Kb i Malmö och såg bla. Soilwork. Sonen hade bra musiksmak redan i magen och sparkade med till basen. Man får kolla upp konserterna man kan tänkas gå och se, välja ut den viktigaste och se om man kan ordna barnvakt den dagen. Allt går att ordna.

Hehe okej, det är en av anledningarna till att jag inte har några än. Vill vara säker på att det är något jag vill ha för alltid. Åh, det är fint, på bröstet? det måste ha gjort ont? Mm, det är tråkigt. Men framför allt äldre människor har inte förståelse för det.

Haha, ska hålla utkik efter det ;)
    Jag är hemma och försöker roa sonen. Oftast får vi ge oss ut på en lång körning så att han ska kunna somna och sova ordentligt några timmar på dagen. Hade föredragit promenader (så jag kan förbränna lite) men vädret tillåter inte det. Får ta och köpa regnkläder och trotsa vädrets makter.

Fullt förståeligt. Vilken film såg du?
  • Anonym (C)
    +
    Sandras1987 skrev 2011-06-23 11:29:39 följande:
    Hittade hit genom en annan liknande tråd.

Finns det någon i Helsingborg med barn?
    jag bor i hbg och har en son som är 5v.

hur gammal/gamla är ditt/dina barn?
  • Anonym (C)
    Anonym (ensam) skrev 2011-06-23 19:28:10 följande:
    Min son är snart 11mån
    Bor du också i Hbg? :)
  • Anonym (C)
    Madelen b skrev 2011-06-27 13:31:50 följande:
    Jag har varit frånvarande ett tag nu, och ni som pratade med mig vet att jag var höggravid:D Så nu har jag äntligen fött våran lilla pojke 3v för tidigt!
    men han e stor och fin och hoppas jag får åka hem idag!
    Jag tänkte att det nog var så. Stort Grattis till lillkillen. Skrattande
    Hoppas att allt gick bra.

Håller tummarna att du får åka hem idag, tyckte själv att det var väldigt tråkigt att ligga på BB.
  • Anonym (C)

I Hbg är det också riktigt tråkigt väder. Men vi tänkte trotsa regnet och åka till Åstorp och gå på marknad, Torpardagarna där idag.

• Anonym (C)
    mymy skrev 2011-07-02 13:50:36 följande:
    har precis varit på torpardagarna här i Åstorp. Det var ganska stort i år faktiskt..:) Inget regn så det var skönt att promenera där,..:) Ganska mycket folk ute också, KUL.
    Jag tror faktiskt att jag såg dig och din man ;) Om inte annat så liknade det er från foto.
    Nej det var helt perfekt väder, det är inte skönt att gå där när det är för varmt. Det var lagom med folk tyckte jag, inga problem att komma fram med barnvagnen.
  • Anonym (C)
    mymy skrev 2011-07-02 21:42:01 följande:
    Anonym C -Men så kul att du såg oss :) du skulle sagt hej :)
    Jag funderadepå att göra det men visste inte riktigt hur jag skulle lägga fram det. Blev även osäker på om det verkligen var du, annars hade det blivit en väldigt pinsam situation hehe.
  • Anonym (C)
    WickedyWitch skrev 2011-07-08 17:43:20 följande:
    Är i vecka v.12 nu (11+3) & mina vänner har glidit ännu längre bort från mig. Ibland förstår jag inte vad jag gjort för fel :( Försöker klistra ihop allt med det faller isär när den andre inte verkar vilja.

Känner mig så jäkla ensam idag, vill bara gråta..
    Jobbar röven av mig varje vecka, och på fritiden sitter jag mest hemma och väntar på att sambon kommer hem från jobbet. För vännerna har "viktiga ärenden" för att sedan få reda på att de varit på grillfester, puben, parken, stranden, etc.
    Förlåt, ville bara gnälla av mig lite.

Sitter här nu och skriver dessa rader med lite hopp om att finna nya vänner som uppskattar mig för den jag är.
    Orkar inte ha denna klump i halsen mer.
    Samma sak hände mig. Min son är dock redan här :)

Vart i Skåne bor du?
  • Anonym (C)
    MammaLi skrev 2011-07-10 21:33:18 följande:
    Gör mitt andra inlägg här, hittar ju inga vänner om jag inte gör något försök.Finns det fler som är från Helsingborg här?
     Idag har varit en sån där dag då jag känt mig ensam, känns som alla man ser har massor av vänner och hittar på en massa kul. Men har iallafall kommit ut och promenarat lite grann. 
    Man ska inte ge upp i första taget. Jag är från Hbg :)

Dock vet jag inte om du har lust att umgås med mig privat, är lika gammal som ett av dina barn. För min del spelar det dock åldern ingen roll.
  • Anonym (C)
    MammaLi skrev 2011-07-10 22:19:41 följande:
    För min del spelar åldern ingen roll, man kan ju ha mycket gemensamt även om man inte är lika gamla
    :)
    Ja, man kan ju det.
  • Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2011-07-11 07:02:56 följande:
    :)
    Ja, man kan ju det.
    Så vad har du för intressen?
  • Anonym (C)
    Anonym (flyttar snart) skrev 2011-07-10 22:37:39 följande:
    Godkväll tjejer!

Här är en till som bor i helsingborg....ska snart flytta men inte så långt...till Lerberget.

Om någon har lust så tar jag gärna en fika en förmiddag....jobbar bara kvällar fram till semestern om två veckor.

Ha det bra! och sov gott!
    Jag kan tänka mig att ta en fika :)
    Kanske kan samla ihop ett gäng från tråden?
  • Anonym (C)
    mymy skrev 2011-07-11 10:30:18 följande:
    Ha ha haa... förlåt Anonym C..:) Åldern har ingen betydelse vet du väl..:)
    För vissa har den ju det ;) Så tänkte att det var bäst att kolla och förvarna.

När är alla i Hbg området sugna på en fika? Alla andra som orkar ta sig till Sundets Pärla får ju självklart hänga på :)
  • Anonym (C)
    Anonym (flyttar snart) skrev 2011-07-17 11:25:15 följande:
    Hej tjejer!

Tänkte höra om det är någon som är sugen på fika på ondag eftermiddag/kväll i helsingborg?

Jag är förresten 31 år.

Ha en bra söndag! Vad ska ni hitta på med idag? själva ska vi fly från vår lägenhet...ska ha visning så jag hoppas att det kommer en massa follk så att den snart blir såld.

Ha det bra!  Kram
    Jag hade gärna hängt på men just på onsdag kan jag inte :/
    Först ska vi fota lillkillen och sedan ut till min pappa och grilla.

Idag stannar vi hemma och myser medan regnet slår mot rutan. Jag har sytt två napphållare precis :) Sen får vi se vad vi hittar på. Hoppas det kommer mkt folk och tittar.
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner