• Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här kan vi som bor i Skåneregionen träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma Solig

• Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner
  • EmmaK1986

Hejsan.. Jag bor också i Hörby som jag läste att fler gjorde :) kommer ursprunglig från Malmö där alla min kompis bor kvar, blir mkt åkande dit. Hade varit roligt att lära känna någon som bor närmre.. Har bott här i snart 20 månader..

Har en dotter på 16 månader och en till på väg i okt..

• Madelen b
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-19 15:22:36 följande:
    Aha, det känns sjävklart nu när du säger det

Vad skönt att bebisen bestämde sig för att stanna och jag förstår precis vad du menar när du säger att du mer än gärna vill att den lille ska komma ut nu. Att vara höggravid är mest bara jobbigt.

Vi har två pojkar, en som är 9 månader och en som är 4,5 så det var inte tvillingar men tack för gratulationer i efterskott

Kan tänka mig att de flesta numera handlar den typen av varor på internet, så det är nog svårt att få en sådan affärsidé att gå runt kan jag tänka mig. Vad jobbar din karl med då?

*Funderar på vad jag har för intressen*, hinner nästan inte med något annat än familjen sedan de barnen blev 2 till antalet men spenderar den egentid jag har framför datorn, eller försöker komma ut och röra på mig och njuta av naturen och så. Hade gärna haft någon väninna att umgås och prata med men känner ingen här nere då vi är nyinflyttade så det är lite trist. Just det, säljer rätt mycket på tradera också så det har blivit lite av en hobby skulle man kunna säga. Kan erkänna, även om jag skäms lite för det, att jag älskar att kolla dokusåpor också (gör det mest på nätet på kvällen när barnen lagt sig), läser även mycket, speciellt böcker som har med föräldraskap och barn att göra.

Du då?
    Hehe jo var det va;) Ahh men då fattar jag, och förstår att även tiden omprioriteras då man får barn o speciellt då de är 2st:)

Jo men precis, vi säljer otroligt mycket faktist, men är svårt för ägaren att kunna erbjuda mig så pass många timmar att jag kan leva på det, daegsn system gynnar ju inte driekt deltids/timm anställda. min sambo är fritidledare med musik inriktning, så lär kidzen spela instrument, fixar konserter mm han trivs bra och har ett riktigt bra jobb! Lite mer i lön hade dock inte skadat:P

ja du det där med intressen, musik som sagt, att umgås och träffa nys människor. Aktivera hundarna och älskar djur i övrigt, älskar att baka men det varierar lite hur mycket:) Baka mer innan jag vart gravid och tog då även lite beställningar! Sitter mycket vid datorn jag med;) inredning och att gå på loppisar älskar jag oxå, att ta gamla saker o göra dem personliga eller att pyssla inredningen helt själv! Sitter just nu med en babyfilt ( vill spy på det så less e jag haha)
    Jag hanldar på tradera, har inte lyckats sälja så mycket dock:P
  • Dolliver

Får man hänga på här? Skulle så gärna träffa lite nya vänner. Behöver förnya mina bekantskapsvyer med lite nya diskussioner, träffar, osv!

Är snart 32, mamma till fem, boendes i Eslöv (är Lunda-bo i grund & botten). Älskar att pyssla, baka, läsa, diskutera, lyssna på musik, sjunga, dansa, se på filmer, mm, mm - det mesta alltså.

Så.. - får jag va mä? :)

• Anonym (Bor i Sireköping)
    mymy skrev 2011-06-19 15:14:37 följande:
    Jag ska ha barn i september, i alla fall har jag BF 11 september :)
    Enligt sista mensen ska jag ha 21/9 och enligt UL 25/9 Men jag håller mig på den 21:e :)
  • Anonym (Hörby)
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-19 15:27:06 följande:
    Där är du ju, det är jag som också bor i Hörby och som är nyinflyttad och inte känner någon här vilket börjar bli rätt trist känner jag.

Vore kul att komma i närmare kontakt med dig men vet inte hur i och med att vi båda är anonyma.

Har som sagt 2 pojkar, en som är exakt lika gammal som din 4,5-åring.

Jag är sjuksköterska men föräldraledig just nu och ett bra tag framöver. Spännande med medicinsk sekreterare, hoppas du får jobb snabbt sen när du är klar.

Hur länge har du bott i Hörby då?
    Jag har bott i här i snart 5 år. Tyvärr bor inte några av mina vänner här och det är inte ofta jag hinner åka och träffa dem. Jag går i skolan i Kristianstad så det blir mycket pendlande vilket tar tid. 

Jobb tror jag inte är några problem alls då det är stor brist på medicinska sekreterare. Vad skönt att var föräldraledig men det blir lätt tråkigt i längden om man inte känner någon som man kan umgås med på dagarna. Jag var hemma med mina barn i 3 1/2 år. Jag åkte ofta hem till min mamma och umgicks med henne för jag kände ingen mer än mina svärföräldrar här. 
  • Anonym (Hörby)
    EmmaK1986 skrev 2011-06-19 15:41:11 följande:
    Hejsan.. Jag bor också i Hörby som jag läste att fler gjorde :) kommer ursprunglig från Malmö där alla min kompis bor kvar, blir mkt åkande dit. Hade varit roligt att lära känna någon som bor närmre.. Har bott här i snart 20 månader..

Har en dotter på 16 månader och en till på väg i okt..
    Hej! Vad roligt att vi är fler från Hörby. Det blir jobbigt i längden att alltid pendla. Vad skoj med en ny liten bebis. Jag är också sugen på en till men det får vänta tills jag har pluggat klart. Har ju redan fullt upp med mina två flickor. Ser din dotter fram emot en liten syster/bror att leka med?
  • deede

Hoppar oxå in här =)

Är 27 år, bor med min sambo i Ekeby. Har en dotter på drygt 3 år
    och väntar vårt första gemensamma barn nu den 4 juli=)

Nån i närheten??

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner