Inlägg från: Anonym (Hörby) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hörby)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Skrev i den andra tråden. Kommer också från Skåne.  Jag är snart 24 år gammal och bor med min man och våra 2 flickor i Hörby. Töserna är 3 1/2 och 4 1/2 år gamla. Är i grunden undersköterska men utbildar mig just nu till medicinsk sekreterare. Känner i princip ingen från Hörby då jag flyttade hit när jag träffade mannen.

• Anonym (Hörby)
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-19 15:27:06 följande:
    Där är du ju, det är jag som också bor i Hörby och som är nyinflyttad och inte känner någon här vilket börjar bli rätt trist känner jag.

Vore kul att komma i närmare kontakt med dig men vet inte hur i och med att vi båda är anonyma.

Har som sagt 2 pojkar, en som är exakt lika gammal som din 4,5-åring.

Jag är sjuksköterska men föräldraledig just nu och ett bra tag framöver. Spännande med medicinsk sekreterare, hoppas du får jobb snabbt sen när du är klar.

Hur länge har du bott i Hörby då?
    Jag har bott i här i snart 5 år. Tyvärr bor inte några av mina vänner här och det är inte ofta jag hinner åka och träffa dem. Jag går i skolan i Kristianstad så det blir mycket pendlande vilket tar tid. 

Jobb tror jag inte är några problem alls då det är stor brist på medicinska sekreterare. Vad skönt att var föräldraledig men det blir lätt tråkigt i längden om man inte känner någon som man kan umgås med på dagarna. Jag var hemma med mina barn i 3 1/2 år. Jag åkte ofta hem till min mamma och umgicks med henne för jag kände ingen mer än mina svärföräldrar här. 
  • Anonym (Hörby)
    EmmaK1986 skrev 2011-06-19 15:41:11 följande:
    Hejsan.. Jag bor också i Hörby som jag läste att fler gjorde :) kommer ursprunglig från Malmö där alla min kompis bor kvar, blir mkt åkande dit. Hade varit roligt att lära känna någon som bor närmre.. Har bott här i snart 20 månader..

Har en dotter på 16 månader och en till på väg i okt..