Inlägg från: Anonym (Hörby) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hörby)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Skrev i den andra tråden. Kommer också från Skåne.  Jag är snart 24 år gammal och bor med min man och våra 2 flickor i Hörby. Töserna är 3 1/2 och 4 1/2 år gamla. Är i grunden undersköterska men utbildar mig just nu till medicinsk sekreterare. Känner i princip ingen från Hörby då jag flyttade hit när jag träffade mannen.

• Anonym (Hörby)
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-19 15:27:06 följande:
    Där är du ju, det är jag som också bor i Hörby och som är nyinflyttad och inte känner någon här vilket börjar bli rätt trist känner jag.

Vore kul att komma i närmare kontakt med dig men vet inte hur i och med att vi båda är anonyma.

Har som sagt 2 pojkar, en som är exakt lika gammal som din 4,5-åring.

Jag är sjuksköterska men föräldraledig just nu och ett bra tag framöver. Spännande med medicinsk sekreterare, hoppas du får jobb snabbt sen när du är klar.

Hur länge har du bott i Hörby då?
    Jag har bott i här i snart 5 år. Tyvärr bor inte några av mina vänner här och det är inte ofta jag hinner åka och träffa dem. Jag går i skolan i Kristianstad så det blir mycket pendlande vilket tar tid. 

Jobb tror jag inte är några problem alls då det är stor brist på medicinska sekreterare. Vad skönt att var föräldraledig men det blir lätt tråkigt i längden om man inte känner någon som man kan umgås med på dagarna. Jag var hemma med mina barn i 3 1/2 år. Jag åkte ofta hem till min mamma och umgicks med henne för jag kände ingen mer än mina svärföräldrar här. 
  • Anonym (Hörby)
    EmmaK1986 skrev 2011-06-19 15:41:11 följande:
    Hejsan.. Jag bor också i Hörby som jag läste att fler gjorde :) kommer ursprunglig från Malmö där alla min kompis bor kvar, blir mkt åkande dit. Hade varit roligt att lära känna någon som bor närmre.. Har bott här i snart 20 månader..

Har en dotter på 16 månader och en till på väg i okt..
    Hej! Vad roligt att vi är fler från Hörby. Det blir jobbigt i längden att alltid pendla. Vad skoj med en ny liten bebis. Jag är också sugen på en till men det får vänta tills jag har pluggat klart. Har ju redan fullt upp med mina två flickor. Ser din dotter fram emot en liten syster/bror att leka med?
  • Anonym (Hörby)
    EmmaK1986 skrev 2011-06-19 16:13:13 följande:
    Hörby: Ja det börjar bli jobbigt med allt pendlande spec när dottern inte vill sitta still i vagnen på bussen och bilen kan jag i te ta varje gång.

Dottern förstår inte att hon ska få en lilla syster ännu (är bara 16 mån)
    Men hon pekar ofta på magen och säger bebis ;)

Hur gamla är dina döttrar?
    Hur långt har du kvar att plugga?
    Ja, det är inte lätt när de inte vill som man själv vill längre. Mina döttrar är 4 1/2 och 3 1/2 så de är lite äldre. Jag har som tur var bara 1 år kvar i skolan. Ska bli skönt att börja jobba sen.

Då blir det tätt mellan dina barn. Det är precis 1 år mellan mina två. Det var tufft innan den stora kunde gå men sen blev det bättre. Ångrar inte en sekund att jag fick mina så tätt. Det är det bästa jag har gjort för de leker otroligt bra med varandra.
  • Anonym (Hörby)

Ni som bor i Hörby har ni era barn på dagis? Vilket dagis i så fall?

• Anonym (Hörby)

Mellanskåne: Jag har hemmastudier på onsdagen resten av veckan är jag i skolan från 8--15.30. Det blir långa dagar. Går nu sista veckan sedan har jag sommarlov med barnen. Bestämde mig för att inte jobba i sommar utan bara njuta av barnen.  Får hoppas på fint väder så jag kan gå till lekplatser med barnen.  

Vad har ni andra för intressen? 

• Anonym (Hörby)
    norgesessan skrev 2011-06-19 20:03:58 följande:
    "Hörby", jag är också hemma hela sommaren, ena sonen behöver det. Blir skral ekonomi i sommar, men det går iallafall runt.
    Här blir det också lite skralt men det känns rätt att vara hemma. Ska du hitta på något speciellt när du är ledig med barnen?
  • Anonym (Hörby)

Mellanskåne: Vi bor rätt centralt. Bor tyvärr i lägenhet men hinner inte fixa med något hus så länge jag studerar. Vi har inga planer inför sommaren. Nu i helgen var vi på Liseberg och vi tänkte oss ha lite "skåne runt" med barnen.

Jag älskar verklighetsbaserade böcker. Ju hemskare desto bättre. Låter hemskt men jag tycker de är så starka som klarar av att ta sig ur det. Träna gör försöker jag göra framför tv hemma för jag hinner inte med så mycket annat. 

• Anonym (Hörby)

EmmaK: Jag gillar inredning då främst shabby chick/ romantiska stilen. Tyvärr är inte mannen lika intresserad av den stilen utan han vill ha det lite maskulint med svarta skinnsoffor och modernt. Vi bor tyvärr i lägenhet. Vi hinner inte med hus nu när jag studerar. Bor ni inne i Hörby eller utanför?

Mellanskåne: Jag och mannen har också bara 3 veckors semester tillsammans. De stänger sitt jobb under den tiden.  Vad jobbigt att lämna allt för ett nytt jobb. Man kan ju se det som en nystart också att lära känna en helt annan plats och andra människor utan att någon vet hur ni var innan. Bor ni i hus eller lägenhet?

Sanga86: Jag blev hitlurad till Hörby av min man. Kommer från Eslövs trakterna egentligen. Det som gör det tråkigt när man flyttar är att man lämnar kvar sina vänner. Jag är den enda i min kompiskrets som har barn vilket gör att jag hamnar utanför. Det är tråkigt att de inte tror att man kan festa någon gång ibland bara för att man har barn. De har ju en pappa också som kan vara hemma med dem.  

• Anonym (Hörby)

Norgesessan: Jag studerar till medicinska sekreterare i Kristianstad. Jag har som tur är bara 1 år kvar i skolan. Det är en Yh-utbildning på 2 år. Förskollärare vad intressant. Var studerar du någonstans? Väljer man någon inriktning?

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner