• Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här kan vi som bor i Skåneregionen träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma Solig

• Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-20 09:12:01 följande:
    Det verkar finnas massor med mysiga ställen här i Skåne så det blir nog en supermysig semster. Vi ska också åka runt mycket här i Skåne under semestern. Vi har bara 3 veckor tillsammans då min man är helt ny på sitt jobb i Malmö. Det är därför vi flyttat ihop, på grund av hans jobb alltså fast vi har svärfar bara ett par mil härifrån också.

Jag hinner inte heller med så mycket hobbys numera, försöker mest bara pusta ut framför datorn på kvällen efter att ungarna somnat
    EmmaK1986 skrev 2011-06-19 21:16:42 följande:
    Mellan Skåne: Jag kommer vara hemma rätt länge till , väntar ju nr 2 i oktober och vi kommer inte lämna dottern på förskola på ett tag. Hur länge ska du vara hemma?!

Dottern är 16 månader , bott här i 10 mån :)

Jag läser till samhällslärare men har tagit studieuppehåll nu pga mammaledighet.

Har du varit något på öppna?!
    Aha, då missförstod jag lite för jag fick för mig att din lilla med var 10 månader. Nej har inte varit på ÖF, jag är inte så förtjust i sådana miljöer där det är massor med folk och stimmig miljö. Vill hellre umgås med en eller ett par i taget. Att hitta grupper att umgås med är inte svårt, men att hitta en vän att träffa är svårt verkar det som ;-/
    Skre lite fel, det är därför vi flyttat hit ska det stå (inte ihop )
  • jankie
    Afrodite86 skrev 2011-06-20 07:46:53 följande:
    hejsan =)
    jag väntar mitt första nu som beräknas komma i början av december =) vi bor centralt i kristianstad nära csk.
    Jag kan förstå det ibland kan man bo lite längre på ett ställe men ändå aldrig träffa ngn det klickar med.
    oooh grattis grattis. Härligt att ha nåt spännande att vänta på :)
    Jo flyttade ju hit som arbetslös, så fixa jobb och sånt var prio ett. SEn blev jag med barn och mammaledig.
    Ytliga vänner har man fått,men börjar bli så trött på att inte ha några riktiga här nere.

Vad jobbar du med? intressen?

Själv jobbar jag som pers.ass.
    Hinner inte med så många intressen,mer än att träna på jobbet och jogga på kvällarna när dottern lagt sig.
    Men mycket data tid hinner jag allt få ;) Bor ute på landet med stor trädgård, så att fixa med den tar sin tid. Hur kul som helst nu när det är sommar.
    Får mycket hjälp av dottern, men tyvärr har hon inte lärt sig vad som är ogräs o inte. Hon tar allt :)

Renoverar gör vi med, så det är vad mannen gör för mesta delen.

Har ni några planer för sommaren?

Vi ska åka till min mamma i Östergötland och fira med mina syskon. Mamma är då själv inte hemma :(
    Sen ska jag o snuttan stanna kvar där i två veckor.  Har lovat mamma o hjälpa henne med att rensa garaget från pappas alla verktyg o sälja det som säljas kan.
  • Anonym (Hörby)

EmmaK: Jag gillar inredning då främst shabby chick/ romantiska stilen. Tyvärr är inte mannen lika intresserad av den stilen utan han vill ha det lite maskulint med svarta skinnsoffor och modernt. Vi bor tyvärr i lägenhet. Vi hinner inte med hus nu när jag studerar. Bor ni inne i Hörby eller utanför?

Mellanskåne: Jag och mannen har också bara 3 veckors semester tillsammans. De stänger sitt jobb under den tiden.  Vad jobbigt att lämna allt för ett nytt jobb. Man kan ju se det som en nystart också att lära känna en helt annan plats och andra människor utan att någon vet hur ni var innan. Bor ni i hus eller lägenhet?

Sanga86: Jag blev hitlurad till Hörby av min man. Kommer från Eslövs trakterna egentligen. Det som gör det tråkigt när man flyttar är att man lämnar kvar sina vänner. Jag är den enda i min kompiskrets som har barn vilket gör att jag hamnar utanför. Det är tråkigt att de inte tror att man kan festa någon gång ibland bara för att man har barn. De har ju en pappa också som kan vara hemma med dem.  

• Anonym (Hörby)

Norgesessan: Jag studerar till medicinska sekreterare i Kristianstad. Jag har som tur är bara 1 år kvar i skolan. Det är en Yh-utbildning på 2 år. Förskollärare vad intressant. Var studerar du någonstans? Väljer man någon inriktning?

• Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Hörby) skrev 2011-06-20 09:31:53 följande:
    EmmaK: Jag gillar inredning då främst shabby chick/ romantiska stilen. Tyvärr är inte mannen lika intresserad av den stilen utan han vill ha det lite maskulint med svarta skinnsoffor och modernt. Vi bor tyvärr i lägenhet. Vi hinner inte med hus nu när jag studerar. Bor ni inne i Hörby eller utanför?

Mellanskåne: Jag och mannen har också bara 3 veckors semester tillsammans. De stänger sitt jobb under den tiden.  Vad jobbigt att lämna allt för ett nytt jobb. Man kan ju se det som en nystart också att lära känna en helt annan plats och andra människor utan att någon vet hur ni var innan. Bor ni i hus eller lägenhet?

Sanga86: Jag blev hitlurad till Hörby av min man. Kommer från Eslövs trakterna egentligen. Det som gör det tråkigt när man flyttar är att man lämnar kvar sina vänner. Jag är den enda i min kompiskrets som har barn vilket gör att jag hamnar utanför. Det är tråkigt att de inte tror att man kan festa någon gång ibland bara för att man har barn. De har ju en pappa också som kan vara hemma med dem.  
    Jo det var välkommet med en nystart och vi var trötta på att bo där vi bodde innan och har mer släkt åt det här hållet än vad vi hade där vi bodde innan så vi ser nästan enbart fördelar med flytten. Min man sökte mestadels jobb i Skåneregionen just för att vi ville flytta hit.

Dock så känns det lite jobbigt just nu då vi bor i en lägenhet fastän vi längtar ihjäl oss efter att köpa ett hus på landet. Det ska vi göra när jag börjat jobba igen och vi hittat vår drömhus. Jag gillar inte att vara instängde i en lägenhet utan vill ha tomt och natur runt hörnet för att känna mig nöjd. Vi håller redan nu på att kolla in mysiga lantboenden utanför Hörby och det verkar finnas en hel del till rimliga priser.
  • Anonym (Hörby)
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-20 09:37:11 följande:
    Jo det var välkommet med en nystart och vi var trötta på att bo där vi bodde innan och har mer släkt åt det här hållet än vad vi hade där vi bodde innan så vi ser nästan enbart fördelar med flytten. Min man sökte mestadels jobb i Skåneregionen just för att vi ville flytta hit.

Dock så känns det lite jobbigt just nu då vi bor i en lägenhet fastän vi längtar ihjäl oss efter att köpa ett hus på landet. Det ska vi göra när jag börjat jobba igen och vi hittat vår drömhus. Jag gillar inte att vara instängde i en lägenhet utan vill ha tomt och natur runt hörnet för att känna mig nöjd. Vi håller redan nu på att kolla in mysiga lantboenden utanför Hörby och det verkar finnas en hel del till rimliga priser.
    Jag tycker inte heller om att bo i lägenhet men det finns inte tid till något hus i dagsläget. Jag är uppvuxen på landet. Kunna röra sig fritt utan att det finns en massa grannar precis intill hela tiden. Vill gärna ha en stor tomt där jag kan plantera bärbuskar och fruktträd och barnen kan springa som de vill. Tycker det är svårt att hitta ett bra hus till ett vettigt pris.

• Anonym (C)
    Madelen b skrev 2011-06-19 22:32:21 följande:
    ja verkligen....det possetiva är att jag hann "känna av" bb lite, så kommer kännas lit etryggare att ligga där sedan när de väl är dax att föda:)

Haha jo så är dte ju:P Får tänka possetiv, själv e man född 4e januari så jag blir älst först nästan jämt:D men inget som rör mig, min sambo ligger ju 10år före haha. Hörligt att du trivdes iaf, men som du säger.......det  tär nog bra på kroppen plus att jobba komunalt brukar vara kasst betalt, så tråkigt att sådana "viktiga" tas för givet, samhället ska vara jävligt glada att det finns människor som faktist vill jobba med det, då det både är hårt, tungt och krävande jobb!

Jag sjunger oxå i bil o dusch, dock har jag märkt att hundarna ylar så jag tar det som ett dåligt tecken haha:D I bandet spelar han trummor, men är grymt musikalisk och klarar det flesta instrumenten och sjunger lite då han spelar in här hemma.....så orättvist, försökte lära mig spela gitarr men gav upp efter några låtar haha! Ahh ja så är det ju, den senast ekonserten vi var på måst evarit nästan ett år sedan och det var dream theatre tror jag om jag inte minns fel ( och så har vi varit på festivaler så klart, men man får ju inte njuta av banden på samma sätt då som när dte håller egna konserter! Men som du säger, lillen kommer först och har man tur så kan man lyckas pricka in en spelning och barnledigt samma dag:)

Jag har en del "dumma" tattoos som jaggjorde i mina yngre dagar;P Så dessa skall göra om eller tatueras över:D men det senaste jaggjort som jag är nöjd med är i newshool/oldshool massa färger och possetiva motiv:) har en stor på bröstet som jag ska bygga fördigt nästs gång!
    Jo tur är väl det, tycker det är förjävligt att man ska behöva ta ut dem bar aför någon "fördommar! och inte att det handlar om hygien!

Jag är mest hemma, försöker roa mig själv:P. Har dock en jävla massa foglossningar så ser du en tjockis på stan med tattos som går saktare än pensionärerna är det jag haha:D
    Sj då?

(ursäkta om jag stavar dåligt nu är skit trött o kollar film samtiidgt) :)
    Du fick ligga i ett eget rum va? Har du en komplikationsfri förlossning så blir det till att dela sen ;) Inte så jätte kul. I mitt fall kom jag ner på BB kl 00, kul för den stakaren som jag väckte och sen under natten skiftades våra barn om att vakna... vad utvilad man var.

I mitt fall är det mer andra som har tyckt synd om mig, varför vet jag inte. Jag behövde ex. inte vänta tills jag blev 20 för att handla på systemet, ville jag ha något därifrån köpte ju sambon det till mig ;)
    Ja, det är tråkigt. Det brukar vara sådana yrken som kommer i kläm vilket egentligen är konstigt eftersom vi tar hand om andra människor liv. Men men, får se vad jag hamnar sen. Drömmer är en välbetald tillvidare anställning... men ja det lär nog förbli en dröm.

Du tror inte att det är att de försöker sjunga med när de ylar? Det är orättvisst, kan ju hoppas på att er son också ärver det musikaliska. Jag är nog ganska musikalisk, har lätt för att lära mig spela instrument osv men jag har aldrig tagit tag i det. Det är ju den kreativa delen av hjärnan som är aktiv här, matematik delen är urfunktion. Jag har en elbas som jag har kunnat spela på men det var ett tag sen, börjar jag igen så lär det nog komma tillbaka... Vi var senast i december, Kb i Malmö och såg bla. Soilwork. Sonen hade bra musiksmak redan i magen och sparkade med till basen. Man får kolla upp konserterna man kan tänkas gå och se, välja ut den viktigaste och se om man kan ordna barnvakt den dagen. Allt går att ordna.

Hehe okej, det är en av anledningarna till att jag inte har några än. Vill vara säker på att det är något jag vill ha för alltid. Åh, det är fint, på bröstet? det måste ha gjort ont? Mm, det är tråkigt. Men framför allt äldre människor har inte förståelse för det.

Haha, ska hålla utkik efter det ;)
    Jag är hemma och försöker roa sonen. Oftast får vi ge oss ut på en lång körning så att han ska kunna somna och sova ordentligt några timmar på dagen. Hade föredragit promenader (så jag kan förbränna lite) men vädret tillåter inte det. Får ta och köpa regnkläder och trotsa vädrets makter.

Fullt förståeligt. Vilken film såg du?
  • norgesessan

Hörby, man väljer program och åldersinriktning mfrån början, men till hösten ändras hela utbildningen, så alla går gemensamt först och väljer sen.

Jag går på Malmö Högskola.

vad skönt för dig med bara ett år kvar!

Er andra, är vi bara tre från Malmö i denna tråden? Fanns några fler i stora tråden, men det verkar inte som dom hittar hit eller ser frågorna i stora tråden, har ju blitt många sidor sen igår.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner