• Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här kan vi som bor i Skåneregionen träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma Solig

• Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner
  • Anonym (kristianstad)

Nån från norra skåne?

• Anonym (ensam)
    With a devilish smile skrev 2011-06-19 19:22:10 följande:
    Jasså ? :)
    Har en del av min familj där, så det blir att vi är där rätt ofta. 
  • norgesessan

"Hörby", jag är också hemma hela sommaren, ena sonen behöver det. Blir skral ekonomi i sommar, men det går iallafall runt.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Hörby) skrev 2011-06-19 20:01:10 följande:
    Mellanskåne: Jag har hemmastudier på onsdagen resten av veckan är jag i skolan från 8--15.30. Det blir långa dagar. Går nu sista veckan sedan har jag sommarlov med barnen. Bestämde mig för att inte jobba i sommar utan bara njuta av barnen.  Får hoppas på fint väder så jag kan gå till lekplatser med barnen.  

Vad har ni andra för intressen? 
    Aha, ok. Vilka krävande studier. När jag pluggade till sjuksköterska skötte jag studierna nästan helt hemifrån med untandat för praktikperioderna (då var det som att jobba heltid ungefär).

Skönt med sommarlov, så ni blir hemma hela sommaren. Ska ni göra något speciellt då eller mest bara vara hemma och ta det lugnt?

Bor ni i centrala Hörby eller mer utanför? (vi bor centralt)

Jag tycker att det är svårt att hinna/orka med så mycket intressen då jag har så fullt upp med barnen. Speciellt nu när jag har en bebis som är 9 månader och är i full gång med att krypa, lära sig gå och göra "farliga" saker hela dagarna så att jag måste tokpassa honom hela tiden *pust*. Annars gillar jag att läsa massor och läser då helst verklighetsbaserad skönlitteratur eller faktaböcker om föräldraskap, uppfostran och liknande. Gillar att träna också men det var länge sen nu men tänkte komma igång snart igen.
  • Anonym (Hörby)
    norgesessan skrev 2011-06-19 20:03:58 följande:
    "Hörby", jag är också hemma hela sommaren, ena sonen behöver det. Blir skral ekonomi i sommar, men det går iallafall runt.
    Här blir det också lite skralt men det känns rätt att vara hemma. Ska du hitta på något speciellt när du är ledig med barnen?
  • Anonym (Hörby)

Mellanskåne: Vi bor rätt centralt. Bor tyvärr i lägenhet men hinner inte fixa med något hus så länge jag studerar. Vi har inga planer inför sommaren. Nu i helgen var vi på Liseberg och vi tänkte oss ha lite "skåne runt" med barnen.

Jag älskar verklighetsbaserade böcker. Ju hemskare desto bättre. Låter hemskt men jag tycker de är så starka som klarar av att ta sig ur det. Träna gör försöker jag göra framför tv hemma för jag hinner inte med så mycket annat. 

• norgesessan

Hörby, vi stannar nog huvudsakligen i Malmö, åker runt på lekplatserna, går till stan med mer..Badar. Vi ska till Norge sen, och på Liseberg. Min syster kommer också en vecka innan vi åker till Norge.
    Vad studerar du? Jag utbildar mig till förskollärare, har tre terminer kvar.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • EmmaK1986

Mellan Skåne: Jag kommer vara hemma rätt länge till , väntar ju nr 2 i oktober och vi kommer inte lämna dottern på förskola på ett tag. Hur länge ska du vara hemma?!

Dottern är 16 månader , bott här i 10 mån :)

Jag läser till samhällslärare men har tagit studieuppehåll nu pga mammaledighet.

Har du varit något på öppna?!

Sangs86: vart utanför Höör bor du?

Hörby: mina "intressen" är ( känns som om man skriver i mina vänner bok som man hade på mellanstadiet hihi)
    Förutom familjen är inredning, träna, umgås med nära och kära , läsa när tid ges

• Madelen b
    Anonym (C) skrev 2011-06-19 17:06:49 följande:
    Det är ju bättre att vara inställd på det. I vilken vecka ville han komma ut? Kan ju hoppas på att den lille sätter igång det själv ;)

Ja den är ju det. Men det är lätt man blir utdömd för att man "råkar" vara yngre. Så det var trevligt att du ser på ålder så :) Det låter som ett trevligt jobb. Sexbutik? spännande. Gissar på att du fick möta väldigt variernade typer av människor? Jag jobbade som undersköterska på äldreboende, lär väl bli det efter mammaledigheten också om jag inte hittar något annat som lockar.

Hehe det gör ju det, man får möblera om lite i livet när man blir föräldrar :)
    Vad är det för genre som gäller? Här är mest hårdrock/metal som gäller men även en del annat. Spelar han i band? Något man hört kanske? Aldrig fel att vara social, vi hade mer hemmafester. Oftast var det förfester som blev för roliga för att avsluta ;p

Vad har ni för hundar? Låter som vi har en del gemensamma intresse. Tant? haha neej inte när du la till tattoo och piercings ;) . Vilket vi gillar här också. Jag har dock inga tattoos än, kan aldrig bestämma mig för vad jag ska börja med men har piercingar. Just nu kretsar vårt liv främst runt vår son, annars gillar vi att träffa folk, äta/laga god mat, kolla film/bio och en massa annat.
    Han var påväg ut i v 33+2, så då fick vi vara på sjukhuset i 4dagar, grymt segt :) Och jag hoppas verkligen att han kommer ut snart:)

Ja men precis, är så tråkigt, jag själv har alltid umgåst med äldre men är som du säger, ibörjan då jag träffa min sambo, man kände sig jämt så "ungen" i gänget pga åldern.
    Jo det är ett intressant jobb på flera sätt;) Jobba i en sexbutik då jag bodde i sundsvall oxå. Roligt och mycket varierande! Men finns både bra och mindre bra kunder haha! Oki trivs du med det?

Här är det oxå mest hårdrock/metall som gäller, men vi lyssnar på det mesta.....jag lyssnar nog mer på annat och min sambo lyssnar mest på instrumental rock ( hans idol är Yngwie Malmsteen :P ) Han har precis blrjat ett nytt band ( tror inte ens det har ett namn just nu ) men har tidigare spelag o reaggie, metall och progg band. men mindre stora, tror deras reaggieband var det största! Men han har varit på turne med bla soilwork ( dock spelade han inte själv då)

Vi har 2st små hundar en chihuahua och en blandras på 10 & 8år så mina små gamlingar:D kan säga att min sambo var lit efördomsfull i början då dem inte var tillräkligt hårdrock haha, men nu är chihuahuan hans lilla prinsessa och han e så söt med henne:) Ja det låter som det, trevligt:D Jag har 7st tattos ( har såå mycket ideer tur pengarna sätter stopp för det) Måste dock fixa om mina på magen efter graviditeten:D Och piercings har jag oxå några stycken, men tagit ut 2st då jag vart gravid.  Så då jag är med barnafödandet får jag väl göra om dessa ( även här skulle jag kunna göra många fler, tråkigt att arbetsplatserna blir begränsade bara:(....)'

Jo film e ett stort intresse här med, kollar mycket film o mest skräck o thriller:) Och tur du inte tycker jag e en tant;) Kretivia saker gillar jag med, så gillar att pyssla med inredning mm:)
  • Madelen b
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-19 18:40:57 följande:
    Låter som att din sambo har ett riktigt roligt jobb, vad underbart att få jobba med något man dessutom har som intresse.

Låter som att du har många kreativa intressen, jag vill också vara kreativ och fixa och dona och greja men har svårt att orka och hinna numera. Med en 9-månaders här hemma som kryper som en galning och hela tiden gör farliga saker finns det inte så mycket utrymme för att pyssla med annat.

Synd att vi inte bor närme, jag får för mig att vi har en del gemensamt. Typiskt.
    ja men precis, han har jobbat där i 10år så han trivs jätt ebra, och det är härligt....önskar jag hittar ett sådant jobb snart:)

Ja men det förstår jag, kommer säkert bli lika här då lillen kommer:) Nu då jag skulle ta det lugnt, var det jätte vsårt för mig.......jag kan verkligen inte. Plus att jag har sådant kontrollbehov så jag kan inte låta sambon göra något själv :P Haha. Han frågade mig då vi fixade sköt bordet om jag inte trodde han kunde läsa instruktionerna själv:P Men när lillen blir lite större kan ni ju pyssla tillsammans:D

Ja det är väl typiskt, tar ju så mycket extra tid och energi då det blir transport involverad. Vi har dessutom ingen bil just nu!
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner