• Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här kan vi som bor i Skåneregionen träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma Solig

• Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner
  • Anonym (Hörby)
    Anonym (snart Höör) skrev 2011-06-20 19:25:40 följande:

Vad roligt!
    Då ska vi se vad jag kan hitta på om mig själv!

Jag kan ju berätta att jag jobbar som undersköterska inom hemvårdetn i Lund i vanliga fall men nu har jag gått på HP eftersom vårt andra barn kommer i skiftet mellen juli/aug. Jag gillar att laga mat och baka,var ute med familjen och våran hund i naturen. Det var lite om mig!

Jag har också jobbat i hemvården dock i Höör. Jag älskar att baka och göra desserter men laga mat tycker jag inte är lika roligt. Det beror nog mycket på att man är så "tvingad" till att laga mat varje dag. 
  • Anonym (Bor i Sireköping)
    EeMe skrev 2011-06-20 20:17:25 följande:

Jag som trodde jag hade koll, var 17 ligger sireköping?

Det ska stå Sireköpinge men jag vet inte hur man rättar till det. Det ligger mellan Svalöv och Tågarp. Nästan 2 mil utanför Landskrona där jag är uppväxt.
  • Afrodite86
    jankie skrev 2011-06-20 09:23:47 följande:
    oooh grattis grattis. Härligt att ha nåt spännande att vänta på :)
    Jo flyttade ju hit som arbetslös, så fixa jobb och sånt var prio ett. SEn blev jag med barn och mammaledig.
    Ytliga vänner har man fått,men börjar bli så trött på att inte ha några riktiga här nere.

Vad jobbar du med? intressen?

Själv jobbar jag som pers.ass.
    Hinner inte med så många intressen,mer än att träna på jobbet och jogga på kvällarna när dottern lagt sig.
    Men mycket data tid hinner jag allt få ;) Bor ute på landet med stor trädgård, så att fixa med den tar sin tid. Hur kul som helst nu när det är sommar.
    Får mycket hjälp av dottern, men tyvärr har hon inte lärt sig vad som är ogräs o inte. Hon tar allt :)

Renoverar gör vi med, så det är vad mannen gör för mesta delen.

Har ni några planer för sommaren?

Vi ska åka till min mamma i Östergötland och fira med mina syskon. Mamma är då själv inte hemma :(
    Sen ska jag o snuttan stanna kvar där i två veckor.  Har lovat mamma o hjälpa henne med att rensa garaget från pappas alla verktyg o sälja det som säljas kan.
    Tackar så mkt =)

Jag jobbar på en daglig verksamhet för lite mer utåtagerande autister, trivs jätte bra =) älskar att jobba med människor.
    Jag gillar att träna men har inte blivit så mkt sen jag blivit gravid pgr utav illamående och trötthet. Men ska snart dra mej i kragen och ta mej dit. Har bara blivit promenader just nu.
    Jag gillar att läsa och tycker det e mysigt att fika med vänner. Men blir inte så mkt fika med vänner just nu eftersom jag inte har ngn här uppe. Åker ner på helgerna ibland till lund och hälsar på familj och träffar ibland gamla vänner.
    Vi bor i lgh så har tyvärr ingen trädgård att pyssla i men efter sommaren så verkar det som om vi fått en lgh som man har en gemensam trädgård med så då hoppas jag på kunna få en egen lite hörna att pyssla i.
    Jag har även två katter som jag har inomhus som jag brukar pyssla med lite(nej e inte en galen kattkvinna haha)

I sommar har vi inte planerat ngt mer än att vi ska iväg en vecka till kroatien med min pappa.

har ni några husdjur? vad gillar du att göra som du inte har tid till nu?
  • EmmaK1986

Hörby: Hoppas att ni hittar ert drömhus snart:)

Sangs86: innan jag gick på mammledighet läste jag till lärare i samhällsvetenskap och lärande med inriktning grundskolans tidigare år. Har ett år kvar men det lär dröja eftersom lillasyster kommer i okt. Har 2-3 terminer kvar, kommer gå klart dem sen antagligen plugga till något annat. Är inte lika taggad på det längre..
    Nu är jag mammaledig men jobbar i en affär varannan helg..
    Hur många Barn har du och hur gamla är dem?!

• bonäslina
    Afrodite86 skrev 2011-06-20 20:04:05 följande:inslöv
    hejsan vad kul =)
    var bor du?
    vinslöv...bor du inne i stan eller?
  • norgesessan

Vilka här i Malmö/nära malmö är ca. 30-32 år?

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Afrodite86
    bonäslina skrev 2011-06-20 20:26:42 följande:
    vinslöv...bor du inne i stan eller?
    Ja jag bor centralt nära csk =)
  • SilentStar

Jag vill också vara med ;) bor i Dalby utanför Lund, 26 år gammal och väntar mitt andra barn nu i dagarna, har en pojke på 2 1/2.

• bonäslina
    Afrodite86 skrev 2011-06-20 20:27:57 följande:
    Ja jag bor centralt nära csk =)
    aha, va fördriver du tiden med om dagarna då?..
  • sanga86

EmmaK1986- okey! Va roligt, vi har bara ett, såg att ja råkade skriva lillebror, men de skulle va lillen:) han blev ett i april, tiden bara springer iväg! Va e de för affär?

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner