• Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här kan vi som bor i Skåneregionen träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma Solig

• Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner
  • Anonym (Hörby)
    EmmaK1986 skrev 2011-06-22 05:51:25 följande:
    Sanga86: Nej hon går inte på dagis ännu.
    Hon ska event gå 15 tim i veckan till våren när hon blivit 2 men det ska vi ta ställning till när lillasyster fötts.

Skönt att ni har dagis i tjörnarp :)
    Trivs han på dagis?!
    Hur tycker du det funkar med hundarna sedan sonen kom?!
    Jag var föräldraledig länge med mina 2 barn. Nu fick jag ju dem väldigt tätt så den stora var 3 1/2 och den lilla 2 1/2 när de började på dagis. Det gick jättebra för den stora men de var lite svårare för min minsta för hon var i en riktig mammafas när det var dax att börja på dagis.

Ska ni ha fler barn sen eller räcker det med 2?

Vi är sugen på både en 3:a och 4:a men samtidigt är det väldigt bekvämt med bara 2 barn. Vi slipper byta bil och jag vägrar köra omkring i en minibuss.  
  • Anonym (Bor i Sireköping)
    mymy skrev 2011-06-22 07:23:25 följande:
    Blir du arbetslös? Usch då!
    Jordgubbstårta är aldrig fel :) MUMS!!

Vore det inte kul med en liten träff för oss alla? En kväll eller på helgen, vilket som skulle passa för mig :)
    Ja tyvärr blir jag det men jag ska njuta av mammaledigheten sen och där efter är det dax att återigen gå Ams som gäller om jag inte hittar något innan på egen hand.
  • norgesessan

Jag är bortrest 2.7, 13.7 (och besök av min syster från 13 till 19) sen åker vi bort igen 19 till 24 (tror jag).

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • sanga86

EmmaK1986- ja de e helt super me dagis så nära! Han älskar de! Han har varit tidig me Nästan allt, så de e lite svårt o stimulera den lille rackaren hemma, de e perfekt me alla dom andra barnen:) jo de har funkat bra tycker ja:) de blir ju lite stressigt o hinna med alla ibland bara, hur har de gått för er?

• EmmaK1986

Hörby; Som jag/vi känner ny räcker det med två. Dels för den här graviditeten är så jobbigt och för jag känner att två barn räcker för vår del. Sen ska man aldrig sägs aldrig, kanske kommer en sladdis om tio år ;)

Har du alltid velat ha många barn?!

Ni får köpa en gammal folkabuss, dem är häftiga att köra runt i :)

Sanga86: jag hade först tänkt att ha dottern hemma till tre men hon har liksom din son varit tidigt med allt. Därför blir det mig ett pr tidigare :)
    Det går sådär våran hund, hon är väldigt deppig emellanåt.
    Tror både det beror på att dottern kom och 7 månader efter det flyttade vi.
    Hon är inte aggressiv mot dottern , tvärtom hon ställer sig gärna framför dottern om någon busar och springer snabbt fram till henne.
    Vet inte riktigt hur vi ska göra. Ibland funderar vi på att duggs en hund till men vet inte om det skulle göra henne mer deppig?!

• Anonym (Hörby)

EmmaK: Nej, har inte alltid velat ha många barn men jag känner mig inte riktigt färdig med barn än. Min andra graviditet var också jobbig. Men det var det värt.

Folkabuss gud jag hatar stora bilar överhuvudtaget. Vill helst ha en snabb, liten sportbil men det kan jag bara glömma. 

Vad gör ni andra om dagarna i sommar när barnen är hemma hela dagarna? Mina har som tur var varandra att leka med men det blir ju också tråkigt till slut. De är ju vana vid att vara på dagis. Flickorna tycker det är tråkigt om vi bara är hemma och myser runt en hel dag.   

• Anonym (Hörby)

Har ni några speciella planer inför midsommar? 

Vi ska till min mamma och syskon. Det ska bli skönt att låta någon annan fixa maten för en gång skull. 

• mymy
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-06-22 07:56:42 följande:
    Ja tyvärr blir jag det men jag ska njuta av mammaledigheten sen och där efter är det dax att återigen gå Ams som gäller om jag inte hittar något innan på egen hand.
    Det brukar alltid lösa sig, om inte annat så kan man ju vidareutbilda sig..:) Helt rätt inställning att njuta av mammaledigheten nu..:)
  • mymy
    Anonym (Hörby) skrev 2011-06-22 11:47:58 följande:
    Har ni några speciella planer inför midsommar? 

Vi ska till min mamma och syskon. Det ska bli skönt att låta någon annan fixa maten för en gång skull. 
    Vi ska träffa min sambos (blivande man) tävlingskompis med familj, dit kommer en annan tävlingskompis också och så får jag med mig en tjej vars barn går i samma klass som mina barn. Det blir säkert jättetrevligt men jag hoppas på fint väder. Har alla barnen med mig, 3 st (kanske bara 2 då den stora säkert inte vill med) och där finns andra barn så de får det trevligt också..:)
    Vi behöver inte heller göra nåt med mat osv och det ska bli skönt, vet inte om jag hade orkat heller att fixa en massa mat till folk faktiskt..:)
  • Anonym (Hörby)
    mymy skrev 2011-06-22 11:52:00 följande:
    Vi ska träffa min sambos (blivande man) tävlingskompis med familj, dit kommer en annan tävlingskompis också och så får jag med mig en tjej vars barn går i samma klass som mina barn. Det blir säkert jättetrevligt men jag hoppas på fint väder. Har alla barnen med mig, 3 st (kanske bara 2 då den stora säkert inte vill med) och där finns andra barn så de får det trevligt också..:)
    Vi behöver inte heller göra nåt med mat osv och det ska bli skönt, vet inte om jag hade orkat heller att fixa en massa mat till folk faktiskt..:)
    Låter bra. tävlingskompis? Vad tävlar han i? Jag hoppas också på bra väder. Det är lättare att låta barnen springa ute om det inte regnar. Hur gamla är dina barn?
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner