• Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här kan vi som bor i Skåneregionen träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma Solig

• Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner
  • Tujan
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-06-23 07:46:18 följande:
    Vill gärna ha tips på vad man kan göra med sitt barn i sommar. Har noll ideér själv...tyvärr.
    Här i Tomelilla finns ju Tosselilla, skånes sommarland, alltid uppskattat av barnen. Nu kommer jag inte ihåg i vilken ålder ditt/dina barn är i, men ett besök där uppskattas redan i tidig ålder! Kolla på www.Tosselilla.se
  • mymy
    Tujan skrev 2011-06-23 07:53:20 följande:
    Här i Tomelilla finns ju Tosselilla, skånes sommarland, alltid uppskattat av barnen. Nu kommer jag inte ihåg i vilken ålder ditt/dina barn är i, men ett besök där uppskattas redan i tidig ålder! Kolla på www.Tosselilla.se
    Jag ska dit med mina barn i sommar, har inte bestämt när bara..:)
  • mymy
    Vill gärna ha tips på vad man kan göra med sitt barn i sommar. Har noll ideér själv...tyvärr.
    Jag tänkte åka till Bakken, ev Köpenhamns Zoo. Skara sommarland har jag också kollat lite på då vi kan bo hos min mamma som bor i Vara och det är inte så långt till Skara därifrån.
    Sen kommer jag försöka tillbringa tid på stranden med barnen.
    Hur gamla är Dina barn? Mina är 9, 11 och 15. 15-åringen kommer nog inte följa med alla gånger.

Sen i augusti ska jag försöja mig på att gå ut i skogen, men det beror ju helt på hur graviditeten fortlöper..:) Har ju BF 11 september.
  • Anonym (Bor i Sireköping)
    mymy skrev 2011-06-23 07:57:05 följande:
    Jag tänkte åka till Bakken, ev Köpenhamns Zoo. Skara sommarland har jag också kollat lite på då vi kan bo hos min mamma som bor i Vara och det är inte så långt till Skara därifrån.
    Sen kommer jag försöka tillbringa tid på stranden med barnen.
    Hur gamla är Dina barn? Mina är 9, 11 och 15. 15-åringen kommer nog inte följa med alla gånger.

Sen i augusti ska jag försöja mig på att gå ut i skogen, men det beror ju helt på hur graviditeten fortlöper..:) Har ju BF 11 september.

Min son blir 4 år i oktober. Vi har sagt att vi ska åka till Tosselilla, troligtvis, men sen är det stop på ideér.

• EmmaK1986

Sireköpinge: man kan åka till skånesdjurpspark i Höör, Zoo i Ystad, där finns Folkespark i Malmö som har lite olika aktiviteter , åka och fika i tirups örtagård de har har en rolig liten hinderbana,är det dålig väder finns det skattkammarön i Malmö och Lund.

• norgesessan

Det ska öppna ett lekland på Coop Forum vid stadion i Malmö, vet dock inte hur stort det blir. Det är i gamla byggavdelningen, den var stor.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • VårtLillaMirakel
    Tujan skrev 2011-06-22 12:17:49 följande:
    Men vänta nu!!! Jag hoppar gärna in här om det är ok!?! Jag bor i Tomelilla (södra Skåne) och flyttade ner hit för drygt 11 år sedan från Hälsingland. Jag har en son på 4,5 år och är sambo. Jag håller på en hel del med hundar och framför allt träna/tävla i agility, så jag har mest hundfolk i min bekantskapskrets, så det hade varit kul å lära känna lite nya människor. Förutom hundar så gillar jag även att hålla på med hästar, har 3 st egna, men det blir inte så mkt ridning nu för tiden, min äldsta häst är 27 år och en Islandshäst och sen har jag 2 shettisar som går som sällskap åt islänningen. Jag har 4 blandrashundar och så har vi några katter. Då min son inte har någon att leka med som inte går på hans dagis, så hade det varit kul om nån med barn i hans ålder vill träffa oss (träffar NATURLIGTVIS gärna andra som inte har barn i hans ålder oxå!!!) ! Jag är arbetssökande, men har praktik på en liten ridskola.
    Min son blev till genom Ivf efter 4 år kämpande och nu har vi bestämt oss för att göra ett syskonförsök, så om allt går som det ska så kommer det även att bli en till liten 2- bent varelse i den här familjen/flockenSkrattande. Hoppet är ju det enda som överger en...
    Åh! Vi har också kämpat med ivf! I 7 år höll vi på men gav upp...då kom hon spontant...

Kul med så många djur! Jag älskar både katter, hundar och hästar!

Vi bor i skurup så det är ju inte så långt...
  • Snowbrigade
    När jag var liten åkte vi varje sommar på en österlen runda... Åkte till Kåseberga och köpte fisk samt kollade på Ale Stenar,  åkte till Glemmingehus, picknick på stens huvud. 

Sen är det väldigt roligt att åka ångloket mellan Brösarp- sankt olof. 

Picknick i det gröna är dock väldigt viktigt.

• Sandras1987

Hittade hit genom en annan liknande tråd.

Finns det någon i Helsingborg med barn?

• MammaMia88
    mymy skrev 2011-06-22 20:30:38 följande:
    Välkommen Mia..:)
    När är du beräknad till.. själv väntar jag en liten Neo i september..:)
    Tackar Hittade hit från "Vi utan vänner". Jag väntar en liten Wilma i november, så har en bit kvar!
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner