• Anonym (Sorg.)

Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU

Hej, är en mamma som fått min dotter placerad i ett familjehem, väntar på besked om det skall vara fortsatt placering elelr ej,

Ville göra en tråd för oss mammor eller pappor, släktingar eller så som vill prata av sig,

Många barn därute lever i detta nu i en familj dom inte växt upp med,
    Många föräldrar fåt inte natta sina barn eller pussa på sina barn som förut...

Till oss som väntar besked från förvaltningsrätten eller kammarätten,
    till oss som överklagat, överklagar och vunnit elelr förlorat,
    Till oss som inte förstår varför barnen är borta,
    eller till oss som anser att soc gjort fel,
    till oss som kanske haft en orsak till att få barnen placerade/placerat men ändå sörjer och finner allt obegripligt.

Denna tråd är till oss...

Jag hoppas ni vill knyta an hit,,,,ja behöver folk därute,,kanske fler som känner sig ensamma?

• Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU
  • Anonym (mamma)

vet hur jobbigt är att ha sina barn familjehems placerade     jag har mina 2 barn placerade   lvu 
    man tänker dagligen på dom    jag har bara kontakt med dom har dom 1 gång i månaden hos mig men det är inte samma sak    jag blev ditsatt för misshandel av en kopis till mig för att jag va tvungen att dra min dotter i armen när hon va liten  annars så hade hon blivit påkörd av en bil o istället för att hjälpa mig satte den här vännen dit mig o dom valde att tro på henne

• Anonym (Fy f*n)
    Anonym (Lisa) skrev 2011-07-07 14:36:17 följande:
    på de minsta är den klar - på de äldre ska den vara klar 27 juli. De äldre är inte ens SoL, bara "frivilligt".
    Får du hem dem minsta nu då?
  • Anonym (Vad?)
    Anonym (mamma) skrev 2011-07-07 20:42:08 följande:
    vet hur jobbigt är att ha sina barn familjehems placerade     jag har mina 2 barn placerade   lvu 
    man tänker dagligen på dom    jag har bara kontakt med dom har dom 1 gång i månaden hos mig men det är inte samma sak    jag blev ditsatt för misshandel av en kopis till mig för att jag va tvungen att dra min dotter i armen när hon va liten  annars så hade hon blivit påkörd av en bil o istället för att hjälpa mig satte den här vännen dit mig o dom valde att tro på henne

Menar du att dina två barn familjehemsplacerade enligt LVU för att du såg till att ditt barn inte blev påkört av en bil? Hur länge har denna placering pågått? När hände detta?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Fy f*n) skrev 2011-07-07 21:15:10 följande:
    Får du hem dem minsta nu då?
    nej, dem är det ju LVUförhandling på i augusti. De äldre kanske jag får hem i juli/augusti - om de inte hittar på ännu en anledning att förlänga lite till...
  • Anonym (kanske)

Kliver in i klubben.

1an (6 år) - placerad sedan ett år tillbaka. Väntar på omprövning av LVU till förvaltningsrätten om 3 veckor.

2an (2 år) - Utredningen med förslag om LVU lämnas till nämnden i början av augusti.

Anklagad för: Jag vet inte. Socialen spinner loss på att jag har en asperger diagnos och säger att jag har svårigheter som jag inte har. Läser man utredningen från neuropsykiatriska så står det t.ex att en av mina styrkor är att lösa vardagliga problem och att jag är flexibel. soc skriver att jag är oförmögen till det.

dom skriver att jag har en empatistörning och är svagbegåvad fast utredningen från neuropsykiatriska säger att jag inte har någon empatistörning och att jag ligger över den övre gränszonen vad gäller intelligens.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (kanske) skrev 2011-07-08 01:40:19 följande:
    Kliver in i klubben.

1an (6 år) - placerad sedan ett år tillbaka. Väntar på omprövning av LVU till förvaltningsrätten om 3 veckor.

2an (2 år) - Utredningen med förslag om LVU lämnas till nämnden i början av augusti.

Anklagad för: Jag vet inte. Socialen spinner loss på att jag har en asperger diagnos och säger att jag har svårigheter som jag inte har. Läser man utredningen från neuropsykiatriska så står det t.ex att en av mina styrkor är att lösa vardagliga problem och att jag är flexibel. soc skriver att jag är oförmögen till det.

dom skriver att jag har en empatistörning och är svagbegåvad fast utredningen från neuropsykiatriska säger att jag inte har någon empatistörning och att jag ligger över den övre gränszonen vad gäller intelligens.
    Fy fan va trött jag blir!

Idag finns de förresten en artikel i aftonbladet om ett par som blev av med sina barn, helt otrolig historia! 
  • Anonym (mamma)
    Anonym (Vad?) skrev 2011-07-07 21:39:29 följande:
    Menar du att dina två barn familjehemsplacerade enligt LVU för att du såg till att ditt barn inte blev påkört av en bil? Hur länge har denna placering pågått? När hände detta?
    mina barn har vart placerade i 10 år nu   dom kom tillbaka till sin pappa ett tag men sen vart han dit satt för sexueltövergrepp på dottern som är 12 år nu    jag vart ditsatt för barnmishandel  på falska grunder 

o för 4 månader sen blev jag anmäld av sjukhuset  att jag inte kunde ta hand om min son bra för jag har ett funktionshiner   så det vart en utredning  men den avslutades nu den 7 juli o det fans ingen  
    min son är 4 månader ......
    mina barn är är 10 år o 12 år som är placerade    med lvu    pappa vill mina barn inte ha något med att göra .... 
  • Anonym
    Anonym (kanske) skrev 2011-07-08 01:40:19 följande:
    Kliver in i klubben.

Ha LVU på sina barn endast för att man har asperger kan väl inte va den enda anledningen!Har själv asperger, har 3 barn och ingen som helst kontakt med Soc mer än i jobbet ibland,jobbar som förskole lärare. Känneräven  många med den diagnosen som både har 1,2,3 och 4 barn och inte fått nåt LVU på barnen, som inte har något behov av Soc hjälp överhuvettagetSså att aneldningen skulle vara asperger är absurt!Nånstans så måste dom ha haft en misstanke,  en anledning till att ens påbörja utredning och nåt bevis på omsorgslöshet iom ett LVU
  • Anonym (kanske)
    Anonym skrev 2011-07-09 03:31:25 följande:
    Ha LVU på sina barn endast för att man har asperger kan väl inte va den enda anledningen!Har själv asperger, har 3 barn och ingen som helst kontakt med Soc mer än i jobbet ibland,jobbar som förskole lärare. Känneräven  många med den diagnosen som både har 1,2,3 och 4 barn och inte fått nåt LVU på barnen, som inte har något behov av Soc hjälp överhuvettagetSså att aneldningen skulle vara asperger är absurt!Nånstans så måste dom ha haft en misstanke,  en anledning till att ens påbörja utredning och nåt bevis på omsorgslöshet iom ett LVU
    när jag träffar nya människor beter jag mig märkligt. har svårt för ögonkontakt och pratar snabbt och otydligt. visar inget kroppsspråk. sen släpper det där när jag lärt känna folket. men soc tror att jag är helt oförmögen till de sakerna och målar upp det som jätteallvarligt
  • smulpaj01
    Anonym (kanske) skrev 2011-07-09 09:55:27 följande:
    när jag träffar nya människor beter jag mig märkligt. har svårt för ögonkontakt och pratar snabbt och otydligt. visar inget kroppsspråk. sen släpper det där när jag lärt känna folket. men soc tror att jag är helt oförmögen till de sakerna och målar upp det som jätteallvarligt
    Oavsett hur DU beter dig nar du traffar nya manniskor sa behover det inte betyda att dina barn tar efter. Aven om man sager "barn gor inte som man sager utan som man sjalv gor" sa tror jag nog du ar formogen att lara dina barn trots dina egna problem?
Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU