• Anonym (Sorg.)

Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU

Hej, är en mamma som fått min dotter placerad i ett familjehem, väntar på besked om det skall vara fortsatt placering elelr ej,

Ville göra en tråd för oss mammor eller pappor, släktingar eller så som vill prata av sig,

Många barn därute lever i detta nu i en familj dom inte växt upp med,
    Många föräldrar fåt inte natta sina barn eller pussa på sina barn som förut...

Till oss som väntar besked från förvaltningsrätten eller kammarätten,
    till oss som överklagat, överklagar och vunnit elelr förlorat,
    Till oss som inte förstår varför barnen är borta,
    eller till oss som anser att soc gjort fel,
    till oss som kanske haft en orsak till att få barnen placerade/placerat men ändå sörjer och finner allt obegripligt.

Denna tråd är till oss...

Jag hoppas ni vill knyta an hit,,,,ja behöver folk därute,,kanske fler som känner sig ensamma?

• Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU
  • Anonym (sandra)
    Anonym skrev 2011-06-16 00:33:48 följande:
    Dina barn vart alltså omhändertagna helt utan anledning, ts? Det krävs mycket för ett LVU!
    Jasså det gör det? kan du då förklara för mej varför socialen satte LVU på mej när det inte fanns en ända vettig anledning?
  • Anonym
    Anonym (sandra) skrev 2011-06-16 00:37:20 följande:
    Jasså det gör det? kan du då förklara för mej varför socialen satte LVU på mej när det inte fanns en ända vettig anledning?
    Läs din mammas domar från domstolarna som lvu:et gått igenom i så får du svaret till varför du belv lvu:ad!
  • Anonym
    Anonym (sandra) skrev 2011-06-16 00:37:20 följande:
    Det bli svårt när jag bara har din sida av historien men varför blev ni omhändertagna enligt soc? Det låter på er som att soc tar barn utan anledning och så är det ju givetvis inte.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-16 00:39:55 följande:
     Det låter på er som att soc tar barn utan anledning och så är det ju givetvis inte.
    Det finns alltid en anledning till ett lvu!
    Synd bara att självinsikten är så katastrofalt dålig och synd bara att förnekelsen hos dessa föräldrar sjukligt stark! 
  • Anonym (sandra)

Jävla bullshit!!!
    Ni vet inte ett skit om någonting!!!
    Det var tack vare socialen jag fick den jävla uppväxten jag fick,å att min mamma vart så knäckt psykiskt av att förlora 2 barn... men det e väl vårat fel tydligen,socialen gör ju uppenbarligen aldrig fel...
    men i social älskare kan ju hålla er utanför denna tråd,för det e ingen tråd för er!!!

• Anonym
    Anonym (sandra) skrev 2011-06-16 00:48:44 följande:
    Jävla bullshit!!!
    Ni vet inte ett skit om någonting!!!
    Det var tack vare socialen jag fick den jävla uppväxten jag fick,å att min mamma vart så knäckt psykiskt av att förlora 2 barn... men det e väl vårat fel tydligen,socialen gör ju uppenbarligen aldrig fel...
    men i social älskare kan ju hålla er utanför denna tråd,för det e ingen tråd för er!!!
    Men ta det lugnt!
    Fritt forum och diskussions forum innebär just att man fritt får diskutera det man vill med helt egna åsikter och ord!
    Ta det lite lugnt!
  • Anonym (sandra)

Som sagt ni vet inget,disskuterar inte med social älskare!!!
    Skiter i vad ni säger,jag vet mycket väl hur jag hade det hos min mamma å inte,jag var 5 år när jag fick VUL!!! JAG MINNS ALLT,men ni vet inget,så knip igen angående mitt liv e snälla...

• Anonym
    Anonym (sandra) skrev 2011-06-16 00:52:14 följande:

Skiter i vad ni säger,jag vet mycket väl hur jag hade det hos min mamma å inte,jag var 5 år när jag fick VUL!!! JAG MINNS ALLT,men ni vet inget,så knip igen angående mitt liv e snälla...

Ditt liv har du själv valt att lägga ut på nätet!
    Finns väl ingen av oss som visste ett enda dugg om dig, det va DU som valde att berätta!
    Du har haft ett helvet, helt klart! Finns väl ingen som säger nåt annat!
    Men din aggresiva inställning till myndigheter och din attityd i största allmänhet kommer inte att hjälpa dig nu när du själv är gravid och ska ha barn!
    Ska ditt barn få uppleva det du upplevt?
  • Anonym
    Anonym (sandra) skrev 2011-06-16 00:52:14 följande:

www.familjeliv.se/Forum-4-379/m58354184.html
    Anonym(Familjehem) är din nick i denna nedanstående tråd
    Här skriver du att du är gravid och även så berättar du hur fruktansvärt dåligt du mår, hur många olika diagnoser du har och du får det att låta som om det är riktigt illa.....samtidigt som du skriver att du ska ha barn och är gravid!
  • mamman64

Självklart finns det anledningar till att barn blir placerade.
    Men vad jag upprörs av är att så många barn i Sverige som blivit placerade inte fått det bättre, utan kanske tom sämre mot innan pga familjer som inte alls kan tillgodose barnets behov av trygghet.
    Och där har de sociala myndigheterna ett stort ansvar till att så många barn och vuxna idag har fått men för livet med olika diagnoser.
    Sociala myndigheterna måste ha bättre kontroll av de familjer dom "anställer"!
     Otaliga berättelser finns genom åren men oxå på senare tid om hur barn blivit kränkta o misshandlade både psykiskt och fysiskt av familjehemmen.
    Det måste bli en lagändring så att en socialarbetare kan ställas till svars. Indirekt så behandlar de barnet lika illa som biologiska föräldern iom att de placerar barnet hos en familj som är olämplig och som kanske själva skulle behöva bli föremål för en utredning!
    Många barn hamnar i ett läge av "pest eller kolera" i samband med en placering-tyvärr!!

Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU