• Anonym (Sorg.)

Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU

Hej, är en mamma som fått min dotter placerad i ett familjehem, väntar på besked om det skall vara fortsatt placering elelr ej,

Ville göra en tråd för oss mammor eller pappor, släktingar eller så som vill prata av sig,

Många barn därute lever i detta nu i en familj dom inte växt upp med,
    Många föräldrar fåt inte natta sina barn eller pussa på sina barn som förut...

Till oss som väntar besked från förvaltningsrätten eller kammarätten,
    till oss som överklagat, överklagar och vunnit elelr förlorat,
    Till oss som inte förstår varför barnen är borta,
    eller till oss som anser att soc gjort fel,
    till oss som kanske haft en orsak till att få barnen placerade/placerat men ändå sörjer och finner allt obegripligt.

Denna tråd är till oss...

Jag hoppas ni vill knyta an hit,,,,ja behöver folk därute,,kanske fler som känner sig ensamma?

• Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU
  • Anonym (sandra)
    Anonym (Sorg.) skrev 2011-05-23 18:56:15 följande:
    Hej, är en mamma som fått min dotter placerad i ett familjehem, väntar på besked om det skall vara fortsatt placering elelr ej,

Ville göra en tråd för oss mammor eller pappor, släktingar eller så som vill prata av sig,

Många barn därute lever i detta nu i en familj dom inte växt upp med,
    Många föräldrar fåt inte natta sina barn eller pussa på sina barn som förut...

Till oss som väntar besked från förvaltningsrätten eller kammarätten,
    till oss som överklagat, överklagar och vunnit elelr förlorat,
    Till oss som inte förstår varför barnen är borta,
    eller till oss som anser att soc gjort fel,
    till oss som kanske haft en orsak till att få barnen placerade/placerat men ändå sörjer och finner allt obegripligt.

Denna tråd är till oss...

Jag hoppas ni vill knyta an hit,,,,ja behöver folk därute,,kanske fler som känner sig ensamma?
    Hej  Jag är en tjej på 23 år, jag vart omhändertagen av socialen utan att det fanns anledning, jag fick LVU...
    Det ända felet var att min mamma sökte hjälp från soc att få en stöd familj en helg i månaden så hon kunde få vila ut,hon var ensam stående med mej (2år) å min syster (5 månader), min mormor dog hastig, vår far var otrogen å sen lämnade oss, det vart mkt, då vart vi plötsligt omhändertagna och lämnade åt varsitt håll, sen fick jag komma tillbaka till min mamma,då hade hon träffat en ny kille,som misshandlade henne och gick på droger, hon frsökte lämna honom, men han lät inte oss vara,så vi flyttad tillett kollektiv för ensamstende mammor med barn,å en dag var en kärring jävel barnvakt åt mej,för att hon skulle träffa sin förre detta, min mamma hade berättat allt för kärringen,som låssades vara till så mkt hjälp...
    Men hon såg till att jag fick LVU...Påstod att min mamma var livs farlig,samt att hon var knarkare å att min mamma inte älskar mej...

Jag vart placerad i ett familjehem med LVU,fick träffa min mamma 1 gång var 3:e månad, 5 timmar i familjehemmet,med en från socialen... Min uppväxt har varit en av dom grymmaste uppväxter man kan tänka sej... å socialen lyssnade inte på mej...jag vart misshandlat fysiskt å psykiskt, jag vart kränkt... jag var deras smuts jobb i deras ögon,dom ville bara ha pengar, någon att belasta deras problem å skit med...

Socialen är inte hjälpsamma,tvärtom dom e ute efter att förstöra allt...mellan hela den beologiska familjen...
    Min mamma fick inget stöd,henne sket dom i, mej sket dom i... men familjehemmet,var det så synd om....

JAG ÄR EMOT FAMILJEHEMMS PLACERINGAR,Det skadar barnet/barnen... Tack vare min uppväxt,har jag nu väldigt mycket psykisk ohälsa... jag har massvis med diagnoser,å det tackar jag socialen och familjehemmet för!!!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får tillbaka din dotter, jag håller både tummar å tår...
  • Anonym
    Anonym (sandra) skrev 2011-06-16 00:13:53 följande:
    Hej  Jag är en tjej på 23 år, jag vart omhändertagen av socialen utan att det fanns anledning, jag fick LVU...
    Det ända felet var att min mamma sökte hjälp från soc att få en stöd familj en helg i månaden så hon kunde få vila ut,hon var ensam stående med mej (2år) å min syster (5 månader), min mormor dog hastig, vår far var otrogen å sen lämnade oss, det vart mkt, då vart vi plötsligt omhändertagna och lämnade åt varsitt håll, sen fick jag komma tillbaka till min mamma,då hade hon träffat en ny kille,som misshandlade henne och gick på droger, hon frsökte lämna honom, men han lät inte oss vara,så vi flyttad tillett kollektiv för ensamstende mammor med barn,å en dag var en kärring jävel barnvakt åt mej,för att hon skulle träffa sin förre detta, min mamma hade berättat allt för kärringen,som låssades vara till så mkt hjälp...
    Men hon såg till att jag fick LVU...Påstod att min mamma var livs farlig,samt att hon var knarkare å att min mamma inte älskar mej...

Jag vart placerad i ett familjehem med LVU,fick träffa min mamma 1 gång var 3:e månad, 5 timmar i familjehemmet,med en från socialen... Min uppväxt har varit en av dom grymmaste uppväxter man kan tänka sej... å socialen lyssnade inte på mej...jag vart misshandlat fysiskt å psykiskt, jag vart kränkt... jag var deras smuts jobb i deras ögon,dom ville bara ha pengar, någon att belasta deras problem å skit med...

Socialen är inte hjälpsamma,tvärtom dom e ute efter att förstöra allt...mellan hela den beologiska familjen...
    Min mamma fick inget stöd,henne sket dom i, mej sket dom i... men familjehemmet,var det så synd om....

JAG ÄR EMOT FAMILJEHEMMS PLACERINGAR,Det skadar barnet/barnen... Tack vare min uppväxt,har jag nu väldigt mycket psykisk ohälsa... jag har massvis med diagnoser,å det tackar jag socialen och familjehemmet för!!!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får tillbaka din dotter, jag håller både tummar å tår...
    Så frukatnsvärt att läda vad du gått igenom!
    Och JA du har nog helt rätt att man idag kan beskylla Soc och familjehemmet för ditt mående eftersom det va dom som skulle se till att ditt liv blev bra!
    Soc som huvudansvariga och familjehemmet direkt därefter!
    Hur mår din mamma idag?
    Har ni kontakt?
    Ditt syskon?
    Har ni kontakt?
  • Anonym
    Varför blev era barn omhändertagna enligt LVU?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-16 00:23:48 följande:
    Varför blev era barn omhändertagna enligt LVU?
    Finns nog inte många om en en enda som ärligt kommer svara ärligt på den frågan!
    Tyvärr!
  • Anonym (sandra)
    Anonym skrev 2011-06-16 00:23:13 följande:
    Så frukatnsvärt att läda vad du gått igenom!
    Och JA du har nog helt rätt att man idag kan beskylla Soc och familjehemmet för ditt mående eftersom det va dom som skulle se till att ditt liv blev bra!
    Soc som huvudansvariga och familjehemmet direkt därefter!
    Hur mår din mamma idag?
    Har ni kontakt?
    Ditt syskon?
    Har ni kontakt?
    Min mamma mår lika dåligt som mej,vi har kontakt varje dag, 
    jag och min syster har kontakt nästan varje dag...

Det värsta e oxo att socialen hotat mej att om jag skaffar barn så ska dom komma å ta det i från mej direkt...
  • Anonym
    Anonym (sandra) skrev 2011-06-16 00:28:49 följande:
    Det värsta e oxo att socialen hotat mej att om jag skaffar barn så ska dom komma å ta det i från mej direkt...
    Det skulle de inte göra utan anledning! Ni snackar verkligen strunt. Det bästa ni kan göra är att sluta leva i förnekelse och förstå att ni brister någonstans. Jobba på ert föräldraskap så får ni tillbaka era barn.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-16 00:31:06 följande:
    Det skulle de inte göra utan anledning! Ni snackar verkligen strunt. Det bästa ni kan göra är att sluta leva i förnekelse och förstå att ni brister någonstans. Jobba på ert föräldraskap så får ni tillbaka era barn.
  • Anonym

Dina barn vart alltså omhändertagna helt utan anledning, ts? Det krävs mycket för ett LVU!

• Anonym (sandra)
    Anonym skrev 2011-06-10 10:00:37 följande:
    Ni får det att låta som att soc bara bestämmer sig för att omhänderta ett barn bara för att de har lite att göra. Det finns alltid bakomliggande orsaker till et omhändertagande.
    smulpaj01 skrev 2011-06-10 06:44:05 följande:
    Allvarligt talat så är det så det är, sen letar dom efter familjer som har det bra, inte dom som behöver bli om händertagna... jag har sett barn som far riktigt illa hos sinna beologiska föräldrar... dom har fortfarande inte blivit omhänndertagna, men jag som hade det bra hos min mor, jag blir omhändertagen,för vad?? för att dom vägra hjälpa oss att få ett skyddat boende så att hennes förre detta inte kunde få tag på oss...det e inget själ, jag hade det bra,det ända var att vi var förföljda,men dom hade kunnat hjälpa oss om dom ville!!!!
  • Anonym
    Anonym (sandra) skrev 2011-06-16 00:28:49 följande:
    Men varför skulle du skaffa barn nu när du mår så fruktansvärt dåligt?
    Vore ju väldigt traumatiskt för uttligare ett barn och i det här fallet ditt barn!
    Barn skaffar man sig när man är stabil och man måste veta vad man ger sig in på!
    Ditt mående och din historia du har bakom dig gör säkert så att du har en lång väg kvar att vandra innan du skaffar dig barn!
    Låt inte ditt barn få leva och uppleva samma sak som du själv!
Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU