education skrev 2011-06-08 19:34:51 följande:
Du får nog fylla ut med lite mer innan ditt "alltså".
Signaturen hävdade att efterssom vi tar lån för att få tag i den summa pengar som behövs så handlar det inte om betalningsförmåga. Som om "betalningsförmåga" enbart är att kunna betala allt kontant. Jag bara påpekade att betalningsförmåga är förmågan att kunna betala tillbaka det lån som togs. Alltså samma ord, men använt på två olika sätt.
Jo, min betalningeförmågan har allt att göra med om jag kan få ett tillräckligt stort lån på banken.
Och, jag blir ju hemskt nyfiken på vilket område du är "ibland är väldigt mycket bättre" än Cornu på? Det är inte så att ni helt enkelt har olika åsikter? Har du själv någon blogg? Själv gjort några analyser? Jag kikar gärna!
Det är helt enkelt så att ett av de områden han skriver om ibland är det jag jobbar med. Dagligen. Och hans analyser av varför och varåt i det fallet är rent ut sagt usla. Och ändå skriver han med säkerhet om vad han kommit fram till. Så hur fungerar det på andra områden han skriver om? Killen gillar ju i alla fall tekniska analyser och väl valda diagram.
Nä, jag har inget intresse av bloggar överhuvudtaget.
Annars är det ju intressant att den här killen lyckas ligga etta på bloggtoppen över ekonomibloggar just nu. Något av det han skriver tilltalar tydligen folk. Han väger upp för osanningarna i övrig media. Och, det där med att han har "profeterat" om det i många år och det ännu inte har hänt gör inte att det han profeterat om inte är sant. Snarare blir det mer och mer sant ju längre tiden går och ju större KREDITBUBBLAN blir. Eller, på vilket sätt har han fel menar du?
Då är han i sällskap med Blondin-Bella då. och det säger ju något. Exemeplvis att han skriver sådant som folk gillar att höra. Du talar om "väga upp för osanningar i media". Låter lite foliehatt, det, om du frågar mig.
Och det finns givetvis ingen automatisk korrelation mellan att vara populär och att ha rätt.
Själv kan jag gå runt med en skylt som säger: jorden går under idag! Gör jag det i mågra miljarder år så får jag rätt till slut (sic). Men har jag haft rätt på vägen?