• Linnea och Hillevi

När börjar bostadspriserna att sjunka?

Vi är ju inne i en bostadsbubbla... Räntorna kommer att höjas och många kommer inte ha råd att bo kvar.

Så vad tror ni, hur lång tid beräknas det egentligen ta innan man kan börja se en sjunkning av bostadspriserna på marknaden? I slutet av 2011? Eller tar det kanske ytterligre något/några år innan man ser någon effekt av alla
    stackare som tvingas sälja? (Jag syftar främst på villapriserna)

• Svar på tråden När börjar bostadspriserna att sjunka?
  • Linnea och Hillevi

väntar med spänning på hur priserna kommer utvecklas..

• Kjell2

Helt otrolig kille - han förespår att marknaden vände mars 2011 .Men vänta lite nu, det var för tre månader sen. Han kan alttså förutspå bak i tiden! Lika imponerade som jag berättar för er att det snöade i febrari.

Gillar speceillt detta han skriver:

"Naturligtvis är detta inga råd som jag tar något som helst ansvar för utan är personliga funderingar. "

Han står inte ens för det han säger utan gissar vilt tutan att ta något ansvar.

Undra hur mycket han gissar det kommer vara om sex månader, -6%, -50% eller +2%.

• Studentpappa
    Kjell2 skrev 2011-06-15 21:19:05 följande:

Helt otrolig kille - han förespår att marknaden vände mars 2011 .Men vänta lite nu, det var för tre månader sen. Han kan alttså förutspå bak i tiden! Lika imponerade som jag berättar för er att det snöade i febrari.

Gillar speceillt detta han skriver:

"Naturligtvis är detta inga råd som jag tar något som helst ansvar för utan är personliga funderingar. "

Han står inte ens för det han säger utan gissar vilt tutan att ta något ansvar.

Undra hur mycket han gissar det kommer vara om sex månader, -6%, -50% eller +2%.

Det gissar han på om 9månader ;)
  • Isabell012

Som rådgivare ja, dvs om någon följer råden, kan han givetvis ej ställas ansvarig!
  • Knugen2010

Att påpeka att priserna kommer fall i maj är som att påpeka att tomten kommer på julafton.

Priserna kommer stabiliseras eller möjligtvis sjunka i takt med att räntan och inget är konstigt med det. Men att nämna bostadskrasch i detta lägge är enbart löjligt.

• Kjell2
    Knugen2010 skrev 2011-06-16 11:10:45 följande:
    Att påpeka att priserna kommer fall i maj är som att påpeka att tomten kommer på julafton.

Priserna kommer stabiliseras eller möjligtvis sjunka i takt med att räntan och inget är konstigt med det. Men att nämna bostadskrasch i detta lägge är enbart löjligt.
    Han inte ens påpekar att priserna kommer sjunka i maj. Han konstaterar det efter att ha läst statistik i juni.

Visst kan priserna sjunka, framförallt lokalt och även i genomsnitt. Med en massa otur kan det också bli en rejäl nedång, via t ex en greklandkrach, några idioter flyger in flygplan i skyskrapor odyl.
  • Argo
    Isabell012 skrev 2011-06-13 10:06:21 följande:

Argo: Nu har Cornucopia ett tillägg i ovannämda länk som handlar om dig!

Spännande!

Killen känner alltså ett behov av att försvara sig mot vad som skrivits, i några enstaka inlägg, av en anonym signatur, på ett forum - långt borta från hans eget (det är alltså inte så att alla hans läsare på hans egen sida kan se kritiken), och skriver ett försvarstal?

Ja, det säger väl någonting det också kan jag tänka.
Svar på tråden När börjar bostadspriserna att sjunka?