umbrella skrev 2012-08-11 18:02:59 följande:
Haha, ja det där med torktiden är ju ett ämne för sig. Tar många timmar om jag inte hjälper till med hårtorken lite grann. Förstår att det blir mycket att hålla på med dem hela tiden och att du inte orkar det. Det kanske blir dreads igen någon gång i framtiden. Tycker du förresten att håret har tagit stryk och blivit slitet av att vara dreadat nu när du har borstat ut det? Tog det lång tid?
Ja det var ett helt projekt att tvätta håret!! Och jag som har börjat med löpning ett par gånger i veckan, kände att håret liksom kom i vägen och gjorde det hela överdrivet komplicerat. Men ska erkänna att jag redan nu ångrar mig som fan och funderar på att göra om det... hehehe...
Har skaffat en superfön till hundarna som i princip kastar ur vattnet ur pälsen, borde göra samma med dreadsen tycker jag?
Sen kanske det är lättare att sköta dom om man går till en dreadfrisör en gång varannan månad och låter dem göra jobbet. Kostar mer naturligtvis men man spar ju tid
Äääh jag vet inte...
Sen gjorde det ju sjukt ont med utväxten varje gång också för mitt hår dreadade sig inte självt direkt.
Jorå, nog är håret slitet alltid! Men tror inte det berodde så mycket på att de var dreadade utan snarare på misshandeln som skedde under utborstningen. Det blev ju en hel del slitande om vi säger så. Och tid tog det ja! Höll på då och då i ett par veckor.