Ett till svar! Jiho! Verkar inte som att dreads är det mest populära forumämnet här på familjeliv haha..
Nej jag har inte gjort mina dreads ännu. Tänkte göra efter sommaren. Jag vill gärna ha så långa dreads som möjligt så låter håret växa lite till. Har även tänkt att klippa av det värsta slitna (kluvna hårtoppar delux) och får det någorlunda jämnlångt, det är ganska uppklippt nu.
Jag får testa sen med virknålen, vore ju himla skönt att sköta om dom själv! Jag är värdelös på att gå till frisören som det är, därav kluvna hårtoppar. Har inte varit till frissan på över ett år.
Hur gjorde du dina dreads? Bara virkade/tupperade? För jag har hittat ett ställe som gör det, och sen häller på permanentvätska så dreadsen snabbare ska låsa sig i sitt nya läge så att säga. Självklart tvättas permanentvätskan ur också hehe.. Men tror du att det kan vara något? Vax vill jag inte ha i, har bara hört dåligt om det.
Det där med bada.. Jag kommer nog vilja doppa huvudet någon gång när man badar på sommaren, eller är utomlands eller liknande. Kanske kan ha badmössa.. Om dom får plats! Men funderade på att införskaffa en speciell hundfön som blåser håret torrt mycket snabbare än en vanlig fön. Denna fön ska tydligen inte ha lika varm luft men blåsa desto starkare så vattnet liksom slungas ut ur håret. Har jag hört. Ska tydligen vara bra på dreadshundar (t.ex. puli). Och en sån måste man ju skaffa sen också för att matcha