Lottalök skrev 2011-08-10 19:16:04 följande:
ooohhh va glad jag är att jag har hittat detta forum. =) jag vill göra dreads och har massa frågor. Fått några svar här redan. Har inte så kort hår som på min presentationsbild..=) det ärt en gammal bild. Har nu ner till axlarna.
Jag har tänkt gå till salong läst en massa och hittat lika många olika sätt att göra på. Det jag läst och hört bäst om är när man flätar och tuperar. Har hört både pos och neg. med att man lägger i permanent. Det jag tycker verkar svårast är underhållet. Att hålla dom snygga och virka in själv men det kanske inte är svårt? sen tänker jag på hygien mässigt. Jag tränar varannan dag och svettas och då vill man ju duscha. Idag duschar ajg dagligen annars får jag väldigt fett hår. Kan man duscha så ofta?
Tycker också det är svårt att veta vilket schampoo får lite olika bud här med.
lilltian: bara 400? vart gjorde du då? jag har kollat på olika salonger och det billigaste jag hittat om man bara har eget hår är 1500.
Hej!
Jag har läst att det inte är bra att tvätta håret för ofta, det tar tydligen lång tid för dreadsen att torka helt, och saker som aldroh får torka, luktar surt och äckligt. Sen tror jag att dom har svårare att låsa sig om man tvättar för ofta, men jag kan ha fel, och då är det säkert nån som vet bättre som rättar mig :)
Jag har en kompis som ska göra min och vi kör den 23 och den 24 augusti, spännande! Vi ska tupera och virka håret-