Julita skrev 2011-09-07 12:32:36 följande:
Ååh vad snygga!! Jag misstänker att jag också kommer ha en ozonkant av hår runt skallen sen, det har jag liksom redan nu när håret är som vanligt. Hade du vax i också?
Blir dom naturligare om det är lite löst runt hårbotten? För jag funderar också på det nämligen.. Funderar också på att ha lite löst hår hängade framme runt ansiktet, det är rätt läckert
Hur gör folk egentligen för att inte ha en massa spret runt skallen? Måste det virkas hela tiden eller??
Jag köpte också från Lush för ett tag sen, kör på seanic eller vad den hette, det känns toppen! Gillade inte att det på diskmedelsflaskan stod "kan ge allvarliga ögonskador" heller
Tack!
Jag har inte använt vax.. Jag gjorde helt fel och underhöll dom inte alls och satte upp dom med en hård gummisnodd, vilket resulterade i att min kompis fick slita isär dom och virka om dom igen, vilket gjorde precis lika ont som när vi först gjorde dom, så inte att rekomendera mao.. fy!
Nu har jag fått veta att jag ska rulla dom varje dag, ge fan i att sätta eller knyta upp lockarna och att bara tvätta varannan vecka. Så jag försöker att vara lydig nu och hoppas på att det fungerar.. ;)
Jag är så total ohändig, så jag har inte lärt mig att virka in dom själv, jag gör det bara värre när jag försöker. Dessutom är jag så håröm så jag tror inte att jag klarar av att göra det själv.
Jag har lång lugg på båda sidorna som är odreadat, jag tycker att det ser mjukare ut på det sättet, men det är ju en smaksak. Vad jag fattat så släpper det alltid kring hårfärstet, men det är bara skönt att det inte sitter så hårt.
Jag vill ha naturliga, mjuka, mera bohemiska dreads, och då tror jag att det är bäst att göra dom hemma, virka och lämna en bit i hårbotten. Vill du ha hårda dreads från hårbotten, typ rockabilly, så är det nog mera så dom blir på studio, men det är kanske bara mina fördommar :)
Ang ozonlagret så har vi inte hittat ett sätt att komma överens på ännu... jag funderar på vax, om det hjälper att taighta ihop dom, men min kompis sa att man blir så fettig i ansiktet av vaxet, så jag känner mig tveksam...
Just ja, dom krymper som satan... Och fortsätter att göra efter att dom är klara. Så jag önskar mig löshår att dreada och sätta in, tycker att det är såååå fint med långa dreads.
Sen hittade jag ett halsband som jag tog pärlorna ifrån och satte in i lockarn, det blev skitfint!
Ok, ok, lycka till!!!!