Inlägg från: Lottalök |Visa alla inlägg
  • Lottalök

Ni med dreads!

ooohhh va glad jag är att jag har hittat detta forum. =) jag vill göra dreads och har massa frågor. Fått några svar här redan. Har inte så kort hår som på min presentationsbild..=) det ärt en gammal bild. Har nu ner till axlarna.
    Jag har tänkt gå till salong läst en massa och hittat lika många olika sätt att göra på. Det jag läst och hört bäst om är när man flätar och tuperar. Har hört både pos och neg. med att man lägger i permanent. Det jag tycker verkar svårast är underhållet. Att hålla dom snygga och virka in själv men det kanske inte är svårt? sen tänker jag på hygien mässigt. Jag tränar varannan dag och svettas och då vill man ju duscha. Idag duschar ajg dagligen annars får jag väldigt fett hår. Kan man duscha så ofta?
    Tycker också det är svårt att veta vilket schampoo får lite olika bud här med.
    lilltian: bara 400? vart gjorde du då? jag har kollat på olika salonger och det billigaste jag hittat om man bara har eget hår är 1500.

• Lottalök

elitepearl: ok ja det va en bra betalning. Jag vill inte ha så tjocka dreads gillar när de är tunnare. Inbillar mig att man kan duscha oftar då med iom. att de borde torka snabbare. kan det va bra att torka lite med en hårfön?

• Lottalök

Ja de gör det ju säkert. Nu ska jag bara hitta nåt ställe att göra det utan att bli ruinerad och med bra teknik

• Lottalök

Julita: hur lång tid innan bör man vänja håret? att inte tvätta så ofta. Jag duschar varje dag och får fett hår så fort det går längre tid. Schampoo från Lush är det just om man ska skaffa dreads?
    Jag hade tänkt göra på Seienstyle va dit i tisdags när jag var i sthlm. Men fy de va så otrevliga där så dit kommer jag absolut inte att gå igen... nä så nu ska jag kolla på lite andra ställen.

• Lottalök

Längtar efter att få göra mina. Har tyvärr inte hittat nån i närheten som kan göra mina. (dalarna). Måste köpa löshår med för annars tycker jag att de blir för korta. Vad e det för löshår man ska ha?

Svar på tråden Ni med dreads!