Julita skrev 2011-08-03 05:39:36 följande:
Tvätta med diskmedel?? Fungerar det som schampo sen också när man har dreads?
Hur blir håret av diskmedel?
Jag har också börjat förbereda håret. Hört att man ska sluta tvätta med balsam och tvätta håret mer sällan. Men jag tycker håret blir fettigt som tusan med bara schampo! Är det kanske bättre med diskmedel? Har funderat på att börja tvätta håret med dreadschampo eller vanlig tvål som inte lämnar rester redan nu.
Vad är det för ekologisk hårdtvål du kör med? Jag vill också prova :)
Varför jag egentligen vill klippa mig är för att ha håret lika långt. Det är ganska uppklippt nu och stripigt längts ner så vet inte hur snygga dreadsen skulle bli? Har fått för mig att de blir snyggare med jämntjockt hår. Men har inte klippt mig än så det kanske inte blir av alls.
Kan du inte lägga upp bilder när du fått dina dreads :)
Jag blev förvånad, för jag tycker att håret blir ganska lent av diskmedlet faktiskt.. Men nu ska jag villigt erkänna att mitt hår börjar att kännas rätt så sunkigt.. :) Det kliar en del i hårbotten också, vet inte om jag kanske misslyckades med att få bort allt diskmedel sist.
Tvålen blev inget bra, jag får tyvärr ändra mig där, håret blev torrt, men när jag tog i håret så blev fingrarna flottiga, typ som när man klappat en smutsig hund *Smickrande..*
Jag lägger GÄRNA upp bilder så for jag är klar! När tänker du göra dina? Ska du gåt ill salong och få dom gjorde?