Ni med dreads!
jamesbond, var i Göteborg går du? Jag funderar på dreads och skulle uppskatta lite tips om platser i Göteborgsområdet som är bra.
jamesbond, var i Göteborg går du? Jag funderar på dreads och skulle uppskatta lite tips om platser i Göteborgsområdet som är bra.
LinaLoj: Om du har hår till axlarna är det tillräckligt långt för dreads. Bara att sätta igång.
Du behöver absolut inte raka av dig håret om du inte vill ha dreadsen längre, det går att kamma ut dem med massor av tålamod och tid. Mina är bara 3 månader gamla och jag har gjort dem själv. Började med twist and rip och har sedan låtit dem vara helt och hållet. Bara tvättar håret 2-3 gånger i veckan med Neutral diskmedel och separerar dreadsen från varandra. Jag har massor med löst hår men älskar mina dreads ändå. Varje gång jag tvättar håret händer det saker och de blir mer och mer mogna. Det är spännande att se hur de kommer att se ut om ett år.
Här finns massor med info och bilder på dreads: http://www.dreadlockssite.com/photo/photo/listFeatured
LinaLoj: Visst blir dreadsen ganska korta, men det är ju gulligt med korta dreads tycker jag. Dessutom växer de och blir längre.
Ang. fint hår, du kommer att uppleva att håret blir mycket tjockare när du har dreads. Inga problem alls.
Det var väldigt länge sedan jag skrev i den här tråden. Här kommer en liten uppdatering.
Mina dreads har blivit 8,5 månader och jag gör nästan ingenting med dem förutom tvättar och separerar. Har några pärlor och wraps i också för att hjälpa dem lite på traven. Jag har aldrig tidigare tyckt om mitt hår, nu älskar jag det trots att jag vet att det säkert tar ett år till innan dreadsen är "snygga". Jag saknar min längd en del, mina dreads har krympt säkert 15-20 cm och det hände nästan över natten när de var ca 5 månader gamla, men de kommer snart att börja växa igen hoppas jag.
För mig är inte dreadsen bara en frisyr även om jag från början trodde att det var det, de har blivit så mycket viktigare än så. Tack vare mina trassliga och vilda dreads är jag en mycket gladare person idag än tidigare. Så kan det gå.