Ni med dreads!
Hej!
Jag funderar på att skaffa dreads, redan imorgon! (Är detta ens möjligt, eller måste man förbreda siii hår en massa innan?) Men... Jag började läsa på för bara någon dag sedan för att inse vad jag faktiskt håller på med! Har ju nu läst i princip allt du kan hitta på internet, men det är fortfarande grejer jag inte förstår!
1. Hur mycket tid tar det egentligen att "fixa" sina dreads? Och HUR fixar man?
2. Jag har tjockt, väldigt blondt hår nästan ner till midjan! Hur korta kommer dem att bli och kommer dem att "stå ut" pga tjockheten?
3. Jag har tänkt att ett par kompisar, som har gjort 1 gång förr, ska göra på mig. Kan det funka eller är det värt att söka upp någon som tar betalt? Många frågor, jag vet, ursäkta mig...
4. Sen också, hur länge tar det för håret att torka efter dusch? 1 timme, 10 timmar? Överallt står det att man SKA duscha sina dreads ibland! Alltså, jag hade ju typ tänkt duscha håret lika mycket som innan men vad jag har förstått så kan jag ej göra det nu, eller?
5. Kan man bada på sommaren eller får man typ ha plastpåse på huvudet då?
6. Och sist men inte minst, ÄR DET VÄRT ATT SKAFFA DREADS? Borde man??? Har velat fram och tillbaka i ett år nu...
Svara mer än gärna!