Nu är ju detta tecknade bilder. Folk hakar upp sig så mycket på dessa. Varför? Ska man inte få teckna vad man vill? Alla barn har väl snoppar och snippor, ska man rita dom utan kön eller vad är det frågan om?
Man är inte sjuk för att man laddar ner en tecknad bild från Internet. Han som blev dömd i tingsrätten är nog heller inte pedofil. Och skulle det vara så att pedofiler tittar på dessa tecknade orealistiska (gigantiska ögon osv som mangavärldens figurer ofta har) så är det väl bättre att pedofiler tittar på ritade figurer, än på riktiga barn?
Jag tycker inte att några riktiga barn skadas alls av att en person någonstans laddar ner en tecknad bild föreställande något naket. På samma sätt som jag inte skadas ett dugg av hentai där de tecknade figurerna har samlag med utomjordiska karlar med tentakler. Varken fysiskt eller psykiskt skadas jag av detta. Och dom som ser dessa vet att det är på låtsas, på samma sätt som att jag vet att en actionfilm inte är på riktigt =)
Däremot skrämmer det mig att så många människor verkar tycka att nakna barn är sexuella och skriker barnporr till höger och vänster. Badar ni era barn med kläder på, så ingen ska se dom nakna? För ser man ett naket barn så vill man ju genast ha samlag eller vaddå?
Sen framgår det inte alls hur hemska dessa ritade bilder är. Det står inte om dom har sex med varandra eller med en vuxen. Därför är det även svårt att se hur hemska dom är, när man inget får veta.
Ska man börbjuda bilder så ska man även förbjuda text, då ska heller inte hemsidor med sexuella noveller få finnas, då dessa är ett hån mot alla kvinnor som blivit våldtagna (det finns hur många tjejer som helst därute som tydligen fantiserar om sånt, jag kommer dock aldrig förstå det). Kort sagt:, ju mer man förbjuder, desto mer kommer att förbjudas.
delirium: ja men i många mangaserier har kvinnorna enorma bröst och ser mkt kvinnliga ut, och männen ser även dom mkt tjejiga ut, det är olika, det finns hur många mangor som helst :)