• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 02:26:31 följande:
    Detta håller jag inte med om.
    Jag har sett ett antal cannabisbrukare som varit aggressiva, begått våldsbrott och andra brott. Jag har inga bevis för att det skulle bero på cannabis (är tveksam till det) men jag är i alla fall säker på att cannabis inte har den motsatta effekten annat än under viss del av vissa rus som även kan vara fallet med alkohol.
    Inte under rus.
    Som Leif GW Persson sa man begår inte brott med CB i kroppen.
    Alkohol däremot är ju precis tvärtom, där händer det saker så det förslår.
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 02:38:24 följande:
    Visst dricker många alkohol för rusets skull och många både för smak och rus samt vissa för enbart smak.
    Själv dricker jag hellre dyr singlemalt whisky en gång i månaden än billig whisky fyra gånger i månaden.
    Jag föredrar öl på mellan 4,0-5,5% alkohol än både svagare och starkare just för smakens skull.
    Så mitt svar är: Nej, det är INTE BS!

Hur många använder cannabis mer eller mindre för smakens skull?
    Oavsett om det är 1%, 10% eller 50% av alkoholbrukarna som dricker för smakens skull är det ändå fler än cannabisbrukare som brukar för smakens skull.
    Vet många gömmer sig bakom smak-gott-grejen och blint tror på det, men man kan inte undgå att folk gillar känslan som alkohol ger.
    Jag gillar också dyra whiskeys och cognacer och köper hellre svaga öl så jag dricka några mer.
    Jag dricker för smakens skull helt klart, men även för den känslan alkohol ger en.
    Men många ger tyvärr intrycket, "Nä, jag dricker bara alkohol för smakens skull, å då inte för ruset".

Man dricker öl och röker cannabis för man gillar det som dessa ger, att tro annat är ett lätt självbedrägeri.
    Sen är båda gott att inta, sen har alkohol mer tydliga varianter i mitt tycke.
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 02:41:27 följande:
    Detta är jag ytterst tveksam till, i synnerhet fetmarkerade som jag anser vara ren BS.
    Förstår inte alls vad du tror en cannabis rökare gör under ruset, att förstöra och bråka med andra finns inte.
    En som rökat för rekreation vill oftast sitta ta det lugnt och titta på en film eller lyssna på lite bra musik och äta nått gott.

Verkar som du vill tillskriva egenskaper cannabis inte har.
    Nått som vi är vana vid i modern tid. för kunna angripa den cannabis rökande personen.
  • upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-05 16:17:33 följande:
    fast är det verkligen så säkert. det är därför jag tycker den frågan är så komplicerad, jag tyckte förut för några år sen att droger skulle legaliseras men idag tycker jag tvärtemot. men jag är fortfarande rätt osäker, frågan är ju om det skulle bli bättre om man förbjöd droger, om folk skulle använda droger mer eller om det skulle bli en minskning. svårt att veta det.. oavsett så begås det så mycket drogrelaterade brott, folk som dör av rattfyllor m.m. och om man kan rädda ett liv genom att folk bara slutar dricka så tycker jag det är värt det. dessutom är det väldigt många människor som tar till droger när de mår dåligt. visst, kanske det säger något om vården i sverige. oavsett så tror jag för dessa människor att det hade vart bättre om det inte var så lätt att få tag i droger.
    Så vad fick dig att ändra åsikten?
    Folk kommer använda droger oavsett vilka lagar eller bestrafningar vi försöker oss på, men det problematiska bruket av droger fallet som en sten när man inte längre låter det vara en polisiär problem utan låter vården ta hand om människor med behov.Rattfyllor har vi redan, jag skyller inte det på droger utan mer på idioter som sätter sig bakom ratten när dom inte är i skick, inga förbud kommer hindra dessa idioter från att köra bil på fyllan.
    Du lever i illusionen att det är svårt att få tag på droger idag,sanningen är den att det kan inte vara enklare, droger är fria idag och säljs utan nån som helst kontroll eller översyn, vad du än vill ha så är det bara att skaffa. Legalisering med tillhörande restriktioner begränsar tillgången lite i alla fall. Men i slutändan, om nån vill självmedicinera så finns det inget som kan hindra dom. 
    Borttagen användare skrev 2011-09-05 16:18:33 följande:
    kan du verkligen inte hitta en endaste negativ grej med legalisering om du verkligen tänker till?
    Nej det kan jag inte, vad skulle det vara?
  • upp yours
    Tom Araya skrev 2011-09-06 01:06:13 följande:
    Följande kanske också bara är lögn eller vinklad information....
    www.can.se/Drogfakta/Cannabis
    Använda can för "drogfakta" är likvärdigt med att gå in i kyrkan och fråga om gud finns

Tom Araya skrev 2011-09-06 01:12:59 följande:
    Det där tror jag inte ett skit på!
    *LOL*

Tom Araya skrev 2011-09-06 01:57:37 följande:
    Ett starkt argument för mig att fortsätta dricka alkohol men ge fan i cannabis är att alkoholhaltiga drycker har ett astronomiskt mycket större gastronomiskt värde än vad cannabis har som jag ser som enbart ett berusningsmedel.
    Du har aldrig rökt och ätit efter det vad ?

• upp yours
    Tom Araya skrev 2011-09-06 02:01:39 följande:
    Vad det gäller skador och dödlighet för olika berusningsmedel får vi inte glömma att den största risken för skador och döden inte kommer direkt av berusningsmedlets påverkan på kroppen i sig, oavsett vilka vi använder, utan av vad vi gör mot andra och oss själva när omdömet grusas av ruset.
    Största faran med cannabis är att man drunknar i soffan
    Att man skulle bli aggressiv av det och omdömeslös är ogrundad bullskit.
    Cannabis är lugnande.

• luna1

Man kanske dör av fetma från munchies 

• Tom Araya
    llitenflundra skrev 2011-09-06 06:26:12 följande:
    Ja, för tunn för anses som ett faktum, dock tillräckligt för att man ska förstå att det kanske inte alls är som man tror.
    Får la hoppas någon forskar i det, lär då inte hända i detta land.
    Jag har sett samma tendenser hos gamla och förare som pratar i mobiltelefon bakom ratten.
    Det beror knappast på att de är bättre förare utan snarare på att de känner på sig att de behöver längre reaktionstid vilket man istället skulle kunna tolka som att de faktiskt är sämre förare vilket jag är ganska säker på är fallet i just nämnda.
    Just försämrad reaktionstid är något viss forskning tytt på är en av konsekvenserna med cannabis.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)