Borttagen användare skrev 2011-09-05 16:21:38 följande:
jag är ärlig med mina åsikter och jag talar för mig själv, vem har sagt att det måste gälla andra? trodde vi var på ett diskussionsforum där folk har rätt att uttrycka sin åsikt? och just denna tråd tar ju upp en fråga om folk tycker det är okej att röka cannabis. du kan väl försöka hålla dig till ämnet istället för att leka allanballan.
Är det nu säkert att åsikten bara gäller dig nu då?
För jag kände det som att det gällde mer än dig som åsikten gällde.
Borttagen användare skrev 2011-09-05 16:18:33 följande:
kan du verkligen inte hitta en endaste negativ grej med legalisering om du verkligen tänker till?
Och vad skulle det vara?
I alla länder som har avkriminaliserat personligt bruk så vänder siffrorna nedåt som nyttjar.
En avkriminalisering så har man tyvärr kvar den organiserade brottsligheten att vända sig till för att få sitt CB.
Eller helt enkelt odla själv, senare hoppar folk pga de onaturligt höga straffen pga polisen väger mer än bara det som röks.
I en legalisering så eliminerar man denna typ av brottslighet, om nu inte man väljer sätta skyhöga skatter.
Då kommer ju det finnas kvar en förtjänst att tillhandahålla CB, precis som vi hade med hembränt innan.
Och smuggel alkohol idag, där vi har en såå stor prisskillnad att det lönar sig att vara olaglig.
Dock så är denna handeln fördelad bland vanliga Svensson´s oftast.
Så upplys oss nu vad det är för negativa med en legalisering.