Det var inte många rätt, var ett tag jag läste denna, och har reviderats en del ser jag.
Innan pratades om massor av skador och gateway teorier och liknande skräp.
Men förstår att dom var tvungen att ta bort dessa, pga att det var rätt uppenbart att det itne höll längre när studier sa helt annat.
Var mycket prat om psyke ditt och psyke dit minne hit och dit, och inget direkt handfast.
Och dom väljer ju denna typ av påståenden, för de vet att det är i princip omöjligt att säga "så är det".
Dock har dom skippat att man blir schizofren, för det finns det tyvärr för dom studier som visar att CB har NOLL påverkan för antal nya fall.
Sen en direkt lögn på slutet men en uns av sanning i sig.
Det som är sant är att cannabisrök mycket höga nivåer av cancerogena ämnen i sig.
Och lögnen är att det ger lungcancer, där finns gedigen forskning av en som forskat i ämnet i +30år som försökt att visa samband mellan cannabis rök och cancer.
Dock kom han fram till det saknades evidens till det ger cancer, det var så tom att det siffrorna visade att det var skyddande.
En ytterligare lögn som de presenterar är att gravida som röker cannabis får underviktiga barn, det är precis tvärtom.
Cannabisrökande mammor får större barn och går lite längre, och påverkan längre fram i livet har inte gått att påvisa.
En sak som du måste förstå, att i ett land som Sverige som har total moralpanik i drogfrågan.
Även långt upp på regerings nivå, så ska du väll inte inbilla dig att vi kommer ha statliga sidor som ger information om vad cannabis är.
Men vi har kommit långt, från läroböckerna i min tid i skola på början av 80-talet tills nu.
På min tid var lögnerna om CB väldigt många, idag är de långt färre det visar CAN med sin tydlighet.