• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • Tom Araya
    llitenflundra skrev 2011-09-05 17:21:17 följande:
    Folk som kör bil påverkade av droger existerar redan idag.
    Just de som är påverkade av cannabis blir inte direkt farliga som tex som på alkohol.
    Det där tror jag inte ett skit på!
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 01:12:59 följande:
    Det där tror jag inte ett skit på!
    Varför, vad vet du om detta, den oseriösa kanalen BBC testade detta i ett program.
    Ett inte allt för omfattande experiment, men visade sig att bilföraren var mer försiktig onykter på CB än nykter.

Sen är jag en förespråkare att man ska köra nykter, det är ju liksom nått man gått med på när man tog körkortet.
    Men blir jag tvungen att välja en som är full på alkohol eller hög på CB.
    Så kommer jag väljer alla dagar i veckan den som har intagit CB. för den är minst farlig.
  • Tom Araya
    llitenflundra skrev 2011-09-06 01:29:50 följande:
    Varför, vad vet du om detta, den oseriösa kanalen BBC testade detta i ett program.
    Ett inte allt för omfattande experiment, men visade sig att bilföraren var mer försiktig onykter på CB än nykter.

Sen är jag en förespråkare att man ska köra nykter, det är ju liksom nått man gått med på när man tog körkortet.
    Men blir jag tvungen att välja en som är full på alkohol eller hög på CB.
    Så kommer jag väljer alla dagar i veckan den som har intagit CB. för den är minst farlig.
    Jag tänker inte jämföra CB med andra droger/berusningsmedel när det gäller att köra bil, jag anser att en förare ska vara opåverkade när de kör.

Försiktighet är inget bevis för att man är en god förare, det kan vara ett tecken på brister som föraren dock känner ett visst medvetande för och därför kör försiktigare. De kanske inte borde ha kört alls.

Fortfarande tror jag inte ett skit på att man kör lika bra eller t.o.m. bättre påverkad av cannabis än om man varit helt opåverkad av cannabis eller andra droger/berusningsmedel.
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 01:06:13 följande:
    Följande kanske också bara är lögn eller vinklad information....
    www.can.se/Drogfakta/Cannabis
    Det var inte många rätt, var ett tag jag läste denna, och har reviderats en del ser jag.
    Innan pratades om massor av skador och gateway teorier och liknande skräp.
    Men förstår att dom var tvungen att ta bort dessa, pga att det var rätt uppenbart att det itne höll längre när studier sa helt annat.

Var mycket prat om psyke ditt och psyke dit minne hit och dit, och inget direkt handfast.
    Och dom väljer ju denna typ av påståenden, för de vet att det är i princip omöjligt att säga "så är det".
    Dock har dom skippat att man blir schizofren, för det finns det tyvärr för dom studier som visar att CB har NOLL påverkan för antal nya fall.

Sen en direkt lögn på slutet men en uns av sanning i sig.
    Det som är sant är att cannabisrök mycket höga nivåer av cancerogena ämnen i sig.
    Och lögnen är att det ger lungcancer, där finns gedigen forskning av en som forskat i ämnet i +30år som försökt att visa samband mellan cannabis rök och cancer.
    Dock kom han fram till det saknades evidens till det ger cancer, det var så tom att det siffrorna visade att det var skyddande.

En ytterligare lögn som de presenterar är att gravida som röker cannabis får underviktiga barn, det är precis tvärtom.
    Cannabisrökande mammor får större barn och går lite längre, och påverkan längre fram i livet har inte gått att påvisa.

En sak som du måste förstå, att i ett land som Sverige som har total moralpanik i drogfrågan.
    Även långt upp på regerings nivå, så ska du väll inte inbilla dig att vi kommer ha statliga sidor som ger information om vad cannabis är.
    Men vi har kommit långt, från läroböckerna i min tid i skola på början av 80-talet tills nu.
    På min tid var lögnerna om CB väldigt många, idag är de långt färre det visar CAN med sin tydlighet.
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 01:42:18 följande:
    Jag tänker inte jämföra CB med andra droger/berusningsmedel när det gäller att köra bil, jag anser att en förare ska vara opåverkade när de kör.

Försiktighet är inget bevis för att man är en god förare, det kan vara ett tecken på brister som föraren dock känner ett visst medvetande för och därför kör försiktigare. De kanske inte borde ha kört alls.

Fortfarande tror jag inte ett skit på att man kör lika bra eller t.o.m. bättre påverkad av cannabis än om man varit helt opåverkad av cannabis eller andra droger/berusningsmedel.
    Det anser jag också, men det var inte frågan.
    Här har du BBC´s inslag.

• Rakad Apa
    llitenflundra skrev 2011-09-05 17:21:17 följande:
    Folk som kör bil påverkade av droger existerar redan idag.
    Just de som är påverkade av cannabis blir inte direkt farliga som tex som på alkohol.
    Det där stämmer ju inte alls. Det är väl snarare inviduellt!
    Jag hade aldrig klarat att köra bil öht om jag skulle ha rökt cannabis.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • llitenflundra
    Rakad Apa skrev 2011-09-06 01:49:41 följande:
    Det där stämmer ju inte alls. Det är väl snarare inviduellt!
    Jag hade aldrig klarat att köra bil öht om jag skulle ha rökt cannabis.
    Vet du inte innan du testat.
    Jag skulle gärna testa under kontrollerade former, men det är oetiskt i SE så det kan man glömma.
  • Tom Araya
    llitenflundra skrev 2011-09-06 01:43:00 följande:
    Det var inte många rätt, var ett tag jag läste denna, och har reviderats en del ser jag.
    Innan pratades om massor av skador och gateway teorier och liknande skräp.
    Men förstår att dom var tvungen att ta bort dessa, pga att det var rätt uppenbart att det itne höll längre när studier sa helt annat.
    .....
    Jag har förstått att det finns mycket information som är vinklad, dock undrar jag hur vi hittar information baserad ENBART på fakta för jag är säker på det därute finns en massa information som cannabisförespråkare gärna tar till sig och som även den är vinklad.
  • Tom Araya

Ett starkt argument för mig att fortsätta dricka alkohol men ge fan i cannabis är att alkoholhaltiga drycker har ett astronomiskt mycket större gastronomiskt värde än vad cannabis har som jag ser som enbart ett berusningsmedel.

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)