• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • Tom Araya
    trollkarl skrev 2011-09-06 15:24:13 följande:
    till skillnad från ryppar som du jämför med. sen att jämföra syntet med natur e ingen bra jämförelse..
    Syntet eller utvunnet ur naturen, påverkan finns där ändå och det är den jag jämför.
  • Tom Araya
    trollkarl skrev 2011-09-06 15:50:48 följande:
    den forskningen jag skrev om är inte ens i samma liga..
    så nej, det går inte att göra ett sånt uttalande.
    Jo, så länge jag är öppen med vad det grundar sig på och att det är vad jag tror på kan jag göra det.
  • trollkarl
    Tom Araya skrev 2011-09-06 15:53:46 följande:
    Jo, så länge jag är öppen med vad det grundar sig på och att det är vad jag tror på kan jag göra det.
    återigen, vad du tror och "vet" är irrelevant.
  • Tom Araya
    trollkarl skrev 2011-09-06 15:57:31 följande:
    återigen, vad du tror och "vet" är irrelevant.
    Mmm, kanske för dig men jag har läst så mycket här som knappast är vetenskapligt bevisat men vissa väljer att tro på ändå så jag tar dina ord med ro.
  • upp yours
    Tom Araya skrev 2011-09-06 15:11:20 följande:
    Jag har sett samma tendenser hos gamla och förare som pratar i mobiltelefon bakom ratten.
    Det beror knappast på att de är bättre förare utan snarare på att de känner på sig att de behöver längre reaktionstid vilket man istället skulle kunna tolka som att de faktiskt är sämre förare vilket jag är ganska säker på är fallet i just nämnda.
    Just försämrad reaktionstid är något viss forskning tytt på är en av konsekvenserna med cannabis.
    Nu orkar jag inte leta studier om det men personliga erfarenheter är att alla reaktions baserade sysslor går genom taket.
    Jag har fått på huvudet för många gånger på fps och andra spel av potheads som jag i regel sopade mattan med när dom var i nykter tillstånd.
  • trollkarl
    upp yours skrev 2011-09-06 16:04:25 följande:
    Nu orkar jag inte leta studier om det men personliga erfarenheter är att alla reaktions baserade sysslor går genom taket.
    Jag har fått på huvudet för många gånger på fps och andra spel av potheads som jag i regel sopade mattan med när dom var i nykter tillstånd.
    FPS is tha shizzle ;)
    BF3 FTW ;)
  • upp yours
    Tom Araya skrev 2011-09-06 15:22:58 följande:
    Skador man orsakar sin omgivning behöver inte bero på aggressivitet.

Lugnande...ja, det låter ju bra men det hade även uppiggande, skärper sinnena, kreativitetshöjande mm också kunnat vara men dessa egenskaper har även mycket närliggande synonymer men betydligt negativare och som det lätt kan slå över till.

Rohypnol är även det lugnande och ångestdämpande.
    Du sa att du har sett aggressiva potheads, jag påstår motsatsen.

Rohypnol har sitt rykte att våra en bedövande våldsdrog, jag tror inte att cannabis spelar i samma liga som det laboratorie experimentet.

• trollkarl
    upp yours skrev 2011-09-06 16:06:42 följande:
    Du sa att du har sett aggressiva potheads, jag påstår motsatsen.

Rohypnol har sitt rykte att våra en bedövande våldsdrog, jag tror inte att cannabis spelar i samma liga som det laboratorie experimentet.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:04:25 följande:
    Spel går inte att jämföra med verkliga livet på det sättet.
    Man vet spelare är benägna att ta större risker än de som tränas för samma sak i det verkliga livet.
    Ganska logiskt då spelaren inte riskerar att skadas eller dö på riktigt.
    Den ökande riskbenägenheten KAN öka framgången i det aktuelle uppdraget.
    Kemisk påverkan kan orsaka högre riskbenägenhet och därmed ge samma resultat.
    Resultatet hade troligen inte blivit detsamma om uppdraget utförts på riktigt och inte i spel.
  • upp yours
    Tom Araya skrev 2011-09-06 16:15:36 följande:
    Spel går inte att jämföra med verkliga livet på det sättet.
    Man vet spelare är benägna att ta större risker än de som tränas för samma sak i det verkliga livet.
    Ganska logiskt då spelaren inte riskerar att skadas eller dö på riktigt.
    Den ökande riskbenägenheten KAN öka framgången i det aktuelle uppdraget.
    Kemisk påverkan kan orsaka högre riskbenägenhet och därmed ge samma resultat.
    Resultatet hade troligen inte blivit detsamma om uppdraget utförts på riktigt och inte i spel.
    Du påstod att den mer försiktiga körningen beror på försämring av reaktioner vilket är bullskit, jag har själv "experimenterat" med diverse potheads och rena reaktions spel, tryck på ljud och så vidare, det fanns en klar förbättring på det området, samtidigt så berodde inte deras framgångar i fps på att dom spelade mer våghalsigt, dom jävlarna gjorde dock INGA misstag.

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)