• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • bad gyal
    llitenflundra skrev 2011-09-07 16:09:13 följande:
    Varför ska jag gå till din blogg för att kunna debattera med dig här, är ju sjukt att behöva hoppa till ett annat ställe för kunna debattera med dig.
    Och tänk den som läser här, denna kommer ju bli förvirrad.

Min sambo rör inte droger, tar mediciner och knappt dricker alkohol, men hon kommer inte ihåg nått.
    Vad ska vi skylla på där?
    Bara inse vissa människor glömmer saker mer än andra, har en polare som heller inte röker CB, han glömmer bort sina nycklar, plånbok och liknande jämt.
    Men man vill ju lägga egenskaper på cannabis så fort det är nått som avviker det allra minsta, och säga "DET ÄR CANNABISENS FEL".
    Ja, men jag vet personligen att om jag rökt mycket varje dag blir jag lite förvirrad över saker som att komma ihåg tider osv. Medan då jag inte rökt kommer ihåg, och även om jag inte kommer ihåg så har jag skrivit upp det i min kalender så jag kan kolla. Då man rökt blir man inte dum, man vet att man har skrivit upp mötet i kalendern, men du kan ju glömma det... Det gör man inte alltid, men ibland. 

Jag tror inte att en "normal" person skulle glömma spisen på eller strykjärnet i väggen? 
  • llitenflundra
    bad gyal skrev 2011-09-07 16:16:17 följande:
    Ja, men jag vet personligen att om jag rökt mycket varje dag blir jag lite förvirrad över saker som att komma ihåg tider osv. Medan då jag inte rökt kommer ihåg, och även om jag inte kommer ihåg så har jag skrivit upp det i min kalender så jag kan kolla. Då man rökt blir man inte dum, man vet att man har skrivit upp mötet i kalendern, men du kan ju glömma det... Det gör man inte alltid, men ibland. 

Jag tror inte att en "normal" person skulle glömma spisen på eller strykjärnet i väggen? 
    Nej, det är bara Evil weed som kan fixa det.
  • bad gyal
    llitenflundra skrev 2011-09-07 16:23:04 följande:
    Nej, det är bara Evil weed som kan fixa det.
    Vem har sagt att jag tycker illa om weed? Jag har sagt flera gånger att jag tycker om weed. Självklart att någon som tar olika mediciner ockå kan glömma i större utsträckning än någon som är "normal", men varför skulle det vara relevant då man pratar om weed?
  • llitenflundra
    bad gyal skrev 2011-09-07 16:28:30 följande:
    Vem har sagt att jag tycker illa om weed? Jag har sagt flera gånger att jag tycker om weed. Självklart att någon som tar olika mediciner ockå kan glömma i större utsträckning än någon som är "normal", men varför skulle det vara relevant då man pratar om weed?
    Du får nog ta inse en sak att folk glömmer saker hela tiden som inte använder cannabis.

Handlar det om att glömma saker när man är onykter eller nykter av nått?
  • bad gyal
    llitenflundra skrev 2011-09-07 16:35:20 följande:
    Du får nog ta inse en sak att folk glömmer saker hela tiden som inte använder cannabis.

Handlar det om att glömma saker när man är onykter eller nykter av nått?
    Jag vet, fast du glömmer lättare om du är hög. För det blir inte viktigt att komma ihåg det. Du skiter i't... 

Ja, det handlar om  att vara nycker eller onykter av något... 
  • PeterEriksson
    bad gyal skrev 2011-09-07 22:45:14 följande:
    Jag orkar inte ens läsa eftersom att jag hellre ser till hur det ser ut i verkligheten. Jag är ingen människa som läser om en grej och sen får uppfattning om det....
    Humm ? Är du kapabel att analysera vetenskapligafakta så kan man klart och tydligt se att de som svenska staten precenterat som fakta, har vartit rena lögner i i sin iver att hålla sin nollvision angående droger.
    Verkligheten ligger mycket när mig, eftersom jag använder (jag åker till holland) en gång om året för att bota min svåra huvudvärk, och CB är mycket effektiv mot min sjukdom, vilket våran hälsomenister bla har förnekat "CB har inga medecinska verksamma ämnen" vilket är en ren LÖGN...Sanningen är en helt annan där bla DROGERNA alkohol och nikotin tillhandahålls av staten, när det är bevisat utom allt tvivel att det dödas våldtas, sjukdomar kancer mm är de biverkningarna av dessa lagliga droger, när tex CB enligt all forskning som har gjorts inte har till närmelsevis samma svåra biverkningar som tex alkohol och nikotin har.
    Och JA, om du röker på mycket så försämmras ditt korttidsminne lite grann. En positiv verka(Bland MÅNGA medicinska) är dock att din tankeverksamhet ökar kraftigt och din accosiationsförmåga ökar vilket innebär.....? Det kan du räkna ut själv  !
  • PeterEriksson

en fråga till moderator....varför går det inte att posta anonymt i denna tråd ?
    är det för att det handlar om droger och att vi har en åsiktsregistrering
    på familjeliv ?

• llitenflundra
    PeterEriksson skrev 2011-09-08 01:04:30 följande:
    en fråga till moderator....varför går det inte att posta anonymt i denna tråd ?
    är det för att det handlar om droger och att vi har en åsiktsregistrering
    på familjeliv ?
    Den som postar tråden från början bestämmer ju vart han vill sätta tråden, och har nu valt denna del av forumet som inte har anonymitet.
    Normalt sett så vågar inte en hel del posta när det inte längre anonymt, och märkt det är så i bägge lägren(för och emot).
    Varför en som är emot inte kan posta utan anonymitet är för mig en gåta.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)