• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • glasburk
    ceiling cat skrev 2011-10-19 09:08:32 följande:
    Varje erfarenhet gör oss större, sen finns det absolut mer riskfyllda eller vågade erfarenheter som att bestiga himalaya men cannabis tillhör inte dom mer riskfyllda företeelser.

glasburk skrev 2011-10-19 08:52:17 följande:
    vill man bränna hjärnan så är det ok.
    Jag tror du missförstår, man konsumerar cannabis i olika rökdon som man tar till munnen, ingen innefattar direkt eld mot hjärnan Tungan ute
    fan å totalt missat det
  • Tom Araya
    ceiling cat skrev 2011-10-19 09:08:32 följande:
    Varje erfarenhet gör oss större, sen finns det absolut mer riskfyllda eller vågade erfarenheter som att bestiga himalaya men cannabis tillhör inte dom mer riskfyllda företeelser.

glasburk skrev 2011-10-19 08:52:17 följande:
    vill man bränna hjärnan så är det ok.
    Jag delar inte din uppfattning. Jag har sett många som förminskats som människor av sina erfarenheter.
    Det gäller ju att kunna gå oförstörd och stärkt ifrån sina erfarenheter. Alla klarar inte hur svåra erfarenheter som helst utan att fastna i mer eller mindre misär.
  • trollkarl

@ PE

Fast nu pratar vi CB.
    Det har du INTE sett folk gå ner sig på.

• ceiling cat
    Tom Araya skrev 2011-10-24 03:47:51 följande:
    Jag delar inte din uppfattning. Jag har sett många som förminskats som människor av sina erfarenheter.
    Det gäller ju att kunna gå oförstörd och stärkt ifrån sina erfarenheter. Alla klarar inte hur svåra erfarenheter som helst utan att fastna i mer eller mindre misär.
    Jaha? Med den inställningen så kan vi skita i att gå upp från sängen överhuvudtaget, vi kan halka i duschen, snubbla i trappan eller vara med om en trafikolycka på väg till jobbet, farliga grejer det där.

• Tom Araya
    trollkarl skrev 2011-10-24 08:40:43 följande:
    @ PE

Fast nu pratar vi CB.
    Det har du INTE sett folk gå ner sig på.
    Jag menade allmänt.
    Men jag tror ändå inte på att det inte finns de som lider skada av CB.
  • Tom Araya
    ceiling cat skrev 2011-10-24 09:20:37 följande:
    Jaha? Med den inställningen så kan vi skita i att gå upp från sängen överhuvudtaget, vi kan halka i duschen, snubbla i trappan eller vara med om en trafikolycka på väg till jobbet, farliga grejer det där.
    Se det så här:
    Går du ner i en djup vattenpöl blir du blöt om fötter, strumpor, och skor.
    Du kan gå hem och torka dem så är allt frid och fröjd och du är en erfarenhet rikare.

Men om fötter, strumpor, och skor skulle förbli blöta livet ut är det ingen erfarenhet som stärker dig och du hade hellre varit utan den.
  • Mini Rambo

Absolut!

Per aspera ad astra ? Mot stjärnorna genom svårigheter
  • trollkarl

@ PE

Så du har INTE sett nån gå ner sig på enbart CB alltså?
    Har du sett eller hört om nån dött på överdos av CB? Har du hört om nån som gått ner sig på CB? Har du nån evidensbaserad och säkerställd forskning på området?

• ceiling cat
    Tom Araya skrev 2011-10-24 18:14:57 följande:
    Se det så här:
    Går du ner i en djup vattenpöl blir du blöt om fötter, strumpor, och skor.
    Du kan gå hem och torka dem så är allt frid och fröjd och du är en erfarenhet rikare.

Men om fötter, strumpor, och skor skulle förbli blöta livet ut är det ingen erfarenhet som stärker dig och du hade hellre varit utan den.
    Nånting får mig att tro att du försöker överdramatisera företeelsen

Om du nånstans i din kryptiska text insinuerar att man kan fastna så måste jag trösta dig med att det är mycket svårt att "fastna" på cannabis,  drogen saknar dessa egenskaper i motsatsen till den lagliga trion.

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)