• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • Tom Araya
    trollkarl skrev 2011-11-12 18:46:36 följande:
    @ Amanda

Ingen ide att debattera med PE.
    H*N tenderar inte att inneha intelligensen nog att förstå saker.
    Moget inlägg i debatten.
  • trollkarl

@ PE

Men det stämmer ju!
    Du inser inte att i debatten är du decimerad.

• tarm
    Tom Araya skrev 2011-11-13 00:40:47 följande:
    Jag KAN ha fel men jag har svårt att lita på att något ämne inte skulle kunna vara skadligt för en vuxen om det visats sig vara det för ett barn.

Visst är barn mycket känsligare men att de påverkas av ett ämne visar ändå att ämnet haer sådana effekter och om det kan ge samma effekter även på en vuxen borde avgöras av mängd och frekvens.
    Du har fel. Det har med hjärnans utveckling att göra.

En vuxen hjärna kan bli "bedövad" av tungt cannabismissbruk, men man återhämtar sig inom några dagar och man får aldrig några permanenta skador.
  • Tom Araya
    trollkarl skrev 2011-11-13 08:50:15 följande:
    @ PE

Men det stämmer ju!
    Du inser inte att i debatten är du decimerad.
    Den som är decimerad till noll och intet för mig i denna debatt är du och det är helt självförvållat.
    Jag har faktiskt så smått börjat omvärdera min tidigare så negativa syn på CB, mycket tack vare denna tråd med många sakliga och till viss del faktagrundade inlägg.

Du har definitivt inte bidragit med det med dina osakliga, omogna och faktagrundslösa inlägg av typen du är korkad och fattar inget eller du har fel, när jag skrivit typ:  jag tror inte, jag har upplevt,  kan det vara så..., har du fakta på det?!
  • Tom Araya
    tarm skrev 2011-11-13 08:55:12 följande:
    Du har fel. Det har med hjärnans utveckling att göra.

En vuxen hjärna kan bli "bedövad" av tungt cannabismissbruk, men man återhämtar sig inom några dagar och man får aldrig några permanenta skador.
    Det måhända men det känns fel och ologiskt. Jag tänker på exempelvis leverns funktion och framförallt för att ta hand om gifter som alkohol.
  • trollkarl

@ PE

Jaså? Så alla dina kritiska, smått cyniska inlägg? Men visst jag är inte mer man än art jag kan ta av mig hatten o be om ursäkt. Men INTE innan du inser hur hårt du gått fram.. Man möter andra som man vill bli bemött.

• trollkarl

@ PE

Vad har levern med saken att göra?

• trollkarl

@ PE

Sen måste du lära dig, "din" uppfattning är inget värd i en debatt om forskning.
    Kolla på Wikipedia vad stokastik betyder.

• Tom Araya
    trollkarl skrev 2011-11-13 09:22:45 följande:
    @ PE

Vad har levern med saken att göra?
    Inget, det var bara ett exempel i ett försök till jämförelse.
  • Tom Araya
    trollkarl skrev 2011-11-13 09:29:03 följande:
    @ PE

Sen måste du lära dig, "din" uppfattning är inget värd i en debatt om forskning.
    Kolla på Wikipedia vad stokastik betyder.
    Det beror vad du menar.

-Min uppfattning påverkar inte fakta, inte din uppfattning eller någon annans heller.

-Min uppfattning om egna upplevelser är just vad det är, varken mer eller mindre och omkullkastas inte av andras uppfattning om mina upplevelser.

-Sedan kan jag ha en uppfattning om vad som är trovärdigast och därmed troligen sant mellan två olika fakta/forskningsresultat som pekar åt olika håll.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)