• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • trollkarl

@ PE

Men lille gubben, du har ju fel I nästintill allt du skriver. Varför ge dig in i en debatt utan att ha tillräckligt med kött på benen? Varför ge dig i kast med att fortsätta sprida långlivade lögner o myter?

• tarm
    Tom Araya skrev 2011-11-05 02:15:13 följande:
    Källa på det?
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15804878

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11576028

http://www.jci.org/articles/view/25509/version/1

http://www.theglobeandmail.com/life/study-turns-pot-wisdom-on-head/article893819/

http://www.druglibrary.org/schaffer/hemp/general/who-index.htm

http://www.parl.gc.ca/SenCommitteeBusiness/CommitteeReports.aspx?parl=37&ses=1&Language=E&comm_id=85
  • trollkarl

@ amanda

Booyaka!

Där satt den som en käftsmäll

• Anton Ring
    Nice, nu slickar h*n sina sår och sin "kunskap" förstörd.

Varför finns det så många i detta land som inte klarar av hantera faktumet av i har blivit förda bakom ljuset om cannabis.
    Är det en moralisk härdsmälta eller är vi Svenskar bara så dumma och tror på vad som vi blir tillsagda.
    Med sådan sätt, så skulle jorden fortfarande vara platt, men det är ju den inte.

Nu finns ju det alltid par fånar som tror vi ska proppa i dom cannabis, men sedö det är ert val precis som det är ens eget val om man vill pröva alkohol, koffein eller tobak.
  • Anton Ring

Ser att det en klar övertygande seger för JA, det är okey.
    Intressant när frågan ställs i mer neutralform så blir resultatet såhär.

Detta återspeglar bara samhället som inser för det första att det är inget märkvärdigt med cannabis.
    En del ser cannabis som ett mindre skadligt rusmedel och då har skippat alkohol helt.

• Tom Araya
    Hm...har inte orkat läsa igenom alla men följande är första raden ur den första länken:

The effects of cannabis smoking on the morphology of the hippocampus are still unclear
  • tarm
    Tom Araya skrev 2011-11-12 02:00:03 följande:
    Hm...har inte orkat läsa igenom alla men följande är första raden ur den första länken:

The effects of cannabis smoking on the morphology of the hippocampus are still unclear
    "The effects of cannabis smoking on the morphology of the hippocampus are still unclear, especially because previous human studies have examined primarily younger, shorter-term users".

Jag tolkar det som att tidigare undersökningar har visat att det sker förändringar i hjärnan hos yngre personer som använt cannabis en kortare tid. Och det vi ju redan att alla sorters berusning påverkar hjärnan hos yngre personer på ett negativt sätt. Och jag tror inte att någon tycker att barn och ungdomar bör använda cannabis.

Men undersökningen visar fortfarande att hos fullt utvecklade personer skadas inte hjärnan vid cannabisbruk. Läs hela undersökningen så förstår du.

"These findings are consistent with recent literature suggesting that cannabis use is not associated with structural changes within the brain as a whole or the hippocampus in particular"
  • trollkarl

@ Amanda

Ingen ide att debattera med PE.
    H*N tenderar inte att inneha intelligensen nog att förstå saker.

• Xay1de
    tarm skrev 2011-11-12 18:21:38 följande:
    "The effects of cannabis smoking on the morphology of the hippocampus are still unclear, especially because previous human studies have examined primarily younger, shorter-term users".

Jag tolkar det som att tidigare undersökningar har visat att det sker förändringar i hjärnan hos yngre personer som använt cannabis en kortare tid. Och det vi ju redan att alla sorters berusning påverkar hjärnan hos yngre personer på ett negativt sätt. Och jag tror inte att någon tycker att barn och ungdomar bör använda cannabis.

Men undersökningen visar fortfarande att hos fullt utvecklade personer skadas inte hjärnan vid cannabisbruk. Läs hela undersökningen så förstår du.

"These findings are consistent with recent literature suggesting that cannabis use is not associated with structural changes within the brain as a whole or the hippocampus in particular"
    Det där kan jag intyga, har sjäv sett det på kompisar som börjat tidigt. Det är lite som att vissa delar av hjärnan slutar utvecklas, eller iaf utvecklas mycket långsammare. Vuxna som en del gånger beter sig som de fjorton-femtonåringar de var när de började röka. Men detta handlar om personer som verkligen gått från att inte röka alls till att röka dagligen i en väldigt tidig ålder.
    vitunhurri.blogg.se - Bloggen som lever igen!
  • Tom Araya
    tarm skrev 2011-11-12 18:21:38 följande:

Jag KAN ha fel men jag har svårt att lita på att något ämne inte skulle kunna vara skadligt för en vuxen om det visats sig vara det för ett barn.

Visst är barn mycket känsligare men att de påverkas av ett ämne visar ändå att ämnet haer sådana effekter och om det kan ge samma effekter även på en vuxen borde avgöras av mängd och frekvens.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)