Inlägg från: Xay1de |Visa alla inlägg
  • Xay1de

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

tarm skrev 2011-11-12 18:21:38 följande:
    "The effects of cannabis smoking on the morphology of the hippocampus are still unclear, especially because previous human studies have examined primarily younger, shorter-term users".

Jag tolkar det som att tidigare undersökningar har visat att det sker förändringar i hjärnan hos yngre personer som använt cannabis en kortare tid. Och det vi ju redan att alla sorters berusning påverkar hjärnan hos yngre personer på ett negativt sätt. Och jag tror inte att någon tycker att barn och ungdomar bör använda cannabis.

Men undersökningen visar fortfarande att hos fullt utvecklade personer skadas inte hjärnan vid cannabisbruk. Läs hela undersökningen så förstår du.

"These findings are consistent with recent literature suggesting that cannabis use is not associated with structural changes within the brain as a whole or the hippocampus in particular"
    Det där kan jag intyga, har sjäv sett det på kompisar som börjat tidigt. Det är lite som att vissa delar av hjärnan slutar utvecklas, eller iaf utvecklas mycket långsammare. Vuxna som en del gånger beter sig som de fjorton-femtonåringar de var när de började röka. Men detta handlar om personer som verkligen gått från att inte röka alls till att röka dagligen i en väldigt tidig ålder.
    vitunhurri.blogg.se - Bloggen som lever igen!
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)