• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:06:42 följande:
    Du sa att du har sett aggressiva potheads, jag påstår motsatsen.
    Jag påstod aldrig att CB gör folk aggressiva om det är det du menar.
    Däremot påstod jag:
    -Att brukare av CB KAN  vara aggresiva och då menar jag att det handlar om aggressiva personer och att CB inte tar det ur dem.
  • upp yours
    Tom Araya skrev 2011-09-06 16:21:58 följande:
    Jag påstod aldrig att CB gör folk aggressiva om det är det du menar.
    Däremot påstod jag:
    -Att brukare av CB KAN  vara aggresiva och då menar jag att det handlar om aggressiva personer och att CB inte tar det ur dem.
    Jaha? Brukare av vad som helst KAN bli aggressiva, sen får man se till substansen, dricker en aggressiv person alko så är det nästan garanterat att denna kommer ge nån på flabben eller mucka i onödan , röker en aggressiv person cannabis så är risken minimal att denna kommer vilja förstöra sitt rus för att bråka med nån.
    Det finns säkert nån enstaka heroin brukare som KAN bli aggressiv under sitt rus även om dom flesta ligger bara med en belåten leende på sina läppar i sin egen lilla eufori.

• Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:06:42 följande:
    Rohypnol har sitt rykte att våra en bedövande våldsdrog, jag tror inte att cannabis spelar i samma liga som det laboratorie experimentet.
    Min jämförelse handlade inte om det utan att en lugnande och/eller antidepressiv effekt inte är någon slags garanti för att den påverkade inte utför våldshandlingar eller andra brott. Rohypnol är ett exempel på det.
    Jag kan tänka mig CB också används för att lungna nerverna inför en situation som kan vara psykiskt påfrestande.

Lugn KAN innebära orädd vilket i sin tur KAN innebära kall, beräknande och våldsbenägen.
  • upp yours
    Tom Araya skrev 2011-09-06 16:28:58 följande:
    Min jämförelse handlade inte om det utan att en lugnande och/eller antidepressiv effekt inte är någon slags garanti för att den påverkade inte utför våldshandlingar eller andra brott. Rohypnol är ett exempel på det.
    Jag kan tänka mig CB också används för att lungna nerverna inför en situation som kan vara psykiskt påfrestande.

Lugn KAN innebära orädd vilket i sin tur KAN innebära kall, beräknande och våldsbenägen.
    Lägg märke till att rohypnol på egen hand har inte den effekten, den blandas dock med alko och dom droger samspelar, effekten blir känslodöda mördarmaskiner som inte tvekar för nått.

Sen så kan du lägga ner det sidospåret, rohypnol har fått ett välförtjänt rykte som våldtäkts/våldsdrog, det är INGET cannabis är känt för eller nånsin kommer bli det.
    Rena motsatsen faktiskt.

Nej, det vore direkt kontraproduktivt att använda cannabis för att utföra brott, den propagandan försvan för länge sen, det var populärt att dra på för 20 år sen att man kan få för sig att oprovocerat hugga ner sin bästa vän under ruset.
    Det försvan för det helt enkelt inte stämde och inte en jävel gick på skitsnacket.

• Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:27:20 följande:
    Jaha? Brukare av vad som helst KAN bli aggressiva, sen får man se till substansen, dricker en aggressiv person alko så är det nästan garanterat att denna kommer ge nån på flabben eller mucka i onödan , röker en aggressiv person cannabis så är risken minimal att denna kommer vilja förstöra sitt rus för att bråka med nån.
    Det finns säkert nån enstaka heroin brukare som KAN bli aggressiv under sitt rus även om dom flesta ligger bara med en belåten leende på sina läppar i sin egen lilla eufori.
    Ja, men jag hade inte påstått detta som en mening på att CB-brukare skulle vara aggressiva eller aggressivare än alkoholbrukare utan det var ett svar på ett påstående att en CB-brukare INTE är aggresiva vilket jag vet är inte sant. Folk som gärna slåss blir inte snälla, kramgoa nallebjörnar för att de brukar CB.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:34:21 följande:
    Nej, det vore direkt kontraproduktivt att använda cannabis för att utföra brott, den propagandan försvan för länge sen, det var populärt att dra på för 20 år sen att man kan få för sig att oprovocerat hugga ner sin bästa vän under ruset.
    Det försvan för det helt enkelt inte stämde och inte en jävel gick på skitsnacket.
    Det var inte den effekten jag avsåg utan snarare att lugnande kan vara likställt med minskad rädsla och nervositet vilket underlättar valet att göra något farligt istället för att låta bli.
  • upp yours
    Tom Araya skrev 2011-09-06 16:37:25 följande:
    Ja, men jag hade inte påstått detta som en mening på att CB-brukare skulle vara aggressiva eller aggressivare än alkoholbrukare utan det var ett svar på ett påstående att en CB-brukare INTE är aggresiva vilket jag vet är inte sant. Folk som gärna slåss blir inte snälla, kramgoa nallebjörnar för att de brukar CB.
    Cannabis brukare BLIR inte aggressiva, fakta.
    Det kan eventuellt finnas psykfall där cannabis inte är lugnande NOG för dom.
    Finns väl alltid undantag som bekräftar regeln.

• upp yours
    Tom Araya skrev 2011-09-06 16:40:50 följande:
    Det var inte den effekten jag avsåg utan snarare att lugnande kan vara likställt med minskad rädsla och nervositet vilket underlättar valet att göra något farligt istället för att låta bli.
    Nej det kan det inte, inte när det kommer till cannabis som förutom lugnande effekt får en att tänka mycket på konsekvenser och sig själv.
    Man tänker för mycket under ruset för att ge sig på korkade grejer som kan skada en.

• llitenflundra
    bad gyal skrev 2011-09-06 13:08:06 följande:
    Jag skrev om en negativ effekt cannabis har på min blogg
    Tänker inte läsa din blogg, nu är vi på FamiljeLiv och orkar du inte skriva här så orkar jag inte läsa där.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-06 16:42:06 följande:
    Cannabis brukare BLIR inte aggressiva, fakta.
    Nu måste jag kritisera dig för bristen i att förstå innebörden i det jag skriver.
    Jag har inte påstått att CB gör folk aggressiva däremot att CB-brukare KAN vara aggressiva precis som alla andra.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)