Tom Araya skrev 2011-09-06 16:28:58 följande:
Min jämförelse handlade inte om det utan att en lugnande och/eller antidepressiv effekt inte är någon slags garanti för att den påverkade inte utför våldshandlingar eller andra brott. Rohypnol är ett exempel på det.
Jag kan tänka mig CB också används för att lungna nerverna inför en situation som kan vara psykiskt påfrestande.
Lugn KAN innebära orädd vilket i sin tur KAN innebära kall, beräknande och våldsbenägen.
Lägg märke till att rohypnol på egen hand har inte den effekten, den blandas dock med alko och dom droger samspelar, effekten blir känslodöda mördarmaskiner som inte tvekar för nått.
Sen så kan du lägga ner det sidospåret, rohypnol har fått ett välförtjänt rykte som våldtäkts/våldsdrog, det är INGET cannabis är känt för eller nånsin kommer bli det.
Rena motsatsen faktiskt.
Nej, det vore direkt kontraproduktivt att använda cannabis för att utföra brott, den propagandan försvan för länge sen, det var populärt att dra på för 20 år sen att man kan få för sig att oprovocerat hugga ner sin bästa vän under ruset.
Det försvan för det helt enkelt inte stämde och inte en jävel gick på skitsnacket.