Tom Araya skrev 2011-09-06 01:54:43 följande:
Jag har förstått att det finns mycket information som är vinklad, dock undrar jag hur vi hittar information baserad ENBART på fakta för jag är säker på det därute finns en massa information som cannabisförespråkare gärna tar till sig och som även den är vinklad.
Sök på Donald Tashkin det är han som har försökt att påvisa att cannabis ger lungcancer men inte kunde.
Finns flertal youtube klipp där han förklarar sim forskning.
Denna Donald Tashkin nyttjades flitigt av tex FHI och CAN i att påstå det ger lungcancer.
Dock har inte dessa två tagit åt sig hans reviderade resultat.
Denna Donald är en auktoritet i området lungsjukdomar, så ingen som går att vifta bort bara så där.
Sen har vi schizofreni påståendet, som blev raserat i en rapport i England.
Där schizofreni förbundet om jag minns rätt som kollade hur många nya fall av schizofreni man hade under en viss tidsperiod(för mig det var 20-25år).
Under denna tid så hade cannabis konsumtionen i England gått upp med 300%, dock fanns det NOLL på verkan i antal nya fall som insjuknat schizofreni.
Finns många man kan dra upp i ämnet, där modern forskning raserar gammal lögner.
Sen den största oberoende rapporten som tagits fram är just Kanadas senats rapport.
Sen finns det mindre som WHO tex, som också tonar ner de fysiska/psykiska "skadorna av cannabis.