Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Mr Andersson skrev 2011-08-31 10:11:08 följande:
    Om vi studsar tillbaka till verkliga livet så blir majoriteten av drogbrukare inte missbrukare,sen att du tror ha sett dig nått i din närmiljö är en sak.
    Din definition.
    Min definition är att de flesta brukare av droger är missbrukare.
    Jag är själv missbrukare av nikotin, dock bara en brukare av alkohol då jag inte känner behov av att bli packad, dricka varje dag eller ens regelbundet. Det går ofta många veckor utan en droppe utan problem.
    Mr Andersson skrev 2011-08-31 10:11:08 följande:
    Jag skrev att den FÖRSTA drogen är den som öppnar dörren, det kvittar vad drogen i fråga heter.
    Alkohol och nikotin må vara den första drogen för de flesta men utgör inte ett steg mot tyngre droger på det sätt som cannabis gör.
  • Tom Araya
    bad gyal skrev 2011-09-02 03:07:45 följande:
    Om alkohol hade kommit senare hade det blivit olagligt och Cannabis lagligt. Det är bara för att du inte har prövat och lyssnat på vad samhället säger som du är negativt inställd. Av Cannabis blir du from som ett lamm av alkohol blir du yr, sluddrar och kan bli förgiftad. Du kan aldrig bli förgiftad av Cannabis.
    Du tror vad du vill tro. Cannabis sitter kvar längre i kroppen och ger en mer långsiktig påverkan på hjärnan än alkohol om man jämför båda i måttliga mängder.
  • Tom Araya
    bad gyal skrev 2011-09-02 03:28:34 följande:
    Då jag gick i skolan fick jag lära mig att Cannabis satt kvar i tre månader i fettet på din kropp, hjärnan, och att du flera veckor senare kunde få flashbacks. Det är en lögn. Det är inte så. Efter två veckor kan ingen se spåret  av det. Men två veckor är mer än två dagar självfallet. Fast du känner ju inte av det. 

Jag tror inte vad jag vill tro. Jag tror ingenting om någonting. Jag vet, jag har många erfarenheter av det.
    Två veckor är betydligt längre än motsvarande för alkohol.
    Hur länge man kan hitta spår beror på hur avancerade metoder man använder. 2 veckor gäller urinprov. Man lär kunna hitta spår i hårstrån även efter 2 veckor.

Det är just detta som är det farliga. Regelbundna brukare har det ständigt i kroppen utan att de behöver få det i sig särskilt ofta.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-02 10:26:32 följande:
    Show me.

Jag anser mig själv vara ganska insatt i ämnet och jag har aldrig hört talas om forskning som tyder på att man skulle bli "blåst" av att röka.
    Jo....nu hittar jag förstås den inte men det presenterades forskningsresultat för 5-10 år sedan som visade mätbart sämre minne och långsammare reaktioner hos regelbundna rökare betydligt tidigare (vill minnas att det var 12 månader) än vad man tidigare trott. Med regelbundenhet menade man inte varje dag.
  • Tom Araya
    llitenflundra skrev 2011-09-02 12:12:38 följande:
    Studier visar att barnet inte skadas på något sätt om modern röker cannabis.
    Hitta på saker som att cannabis ger ADHD och astma förstår inte jag hur du tror vi ska gå på.

Cannabis är inte olagligt pga det är "farligt".
    Om du hade varit lite mer påläst så hade du snabbt insett att vissa saker stämmer inte som tex gateway teorin som är en myt.
    Jag har mycket svårt att tro att ett gift som THC INTE skulle påverka fostret negativt.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-02 16:31:15 följande:
    Det är en möjlig biverkning som träder in vid långvarig och mycket hög konsumtion även kallad för missbruk.
    Arbetsminnet kan ta stryk.
    Det är dock inget permanent och återgår till normala "nivåer" efter avslutad konsumtion, 12 månader låter dock väldigt extremt, jag skulle mer säga veckor om man har rökt ner sig så pass kraftigt.
    Nej, jag menar att nämnda resultat var mätbara efter 12 månaders bruk av hasch och jag vill minnas att bruksfrekvensen var 1 gång i veckan. De mentala konsekvenserna antog man vara permanenta. Jag vet inte om man provade att testa under en längre tid efter avslutat bruk. Här tror jag forskningen brister. Det är svårt att göra tester över så lång tid på människor utan att resultaten riskeras att påverkas av så mycket annat.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-02 16:18:50 följande:
    Cannabis kan bota cancer, i alla fall vissa typer av den.
    Typ, är det mer du inte vet?
    Ja OCH ökar risken för vissa andra typer.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-02 16:40:21 följande:
    thc är ingen gift, den är för svag för att klassas som det, det är ett ämne väldigt lik det våra egna cannaboida system vi redan har i kroppen.
    Japp, kroppen producerar egna droger men om det kommer utifrån anses det inte vara hälsosamt.
    Samma sak med många dopningspreparat.
  • Tom Araya
    upp yours skrev 2011-09-02 17:44:16 följande:
    Man kan inte "studera" en drog när en koktail av dom intages, en koktail av olika droger är det vad folk i regel använder i sverige.
    Fast det låter ju som på dig att du är rätt säker på cannabisens ofarlighet och då undrar jag vad du grundar det på när det inte går att "studera"?
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)