Inlägg från: bad gyal |Visa alla inlägg
  • bad gyal

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Skumt 296 personer svarar att det är ok att röka cannabis medan bara 175 säger att det inte är ok. Det här går snabbare än vad jag hade räknat med...

• bad gyal
    lövet2 skrev 2011-01-05 19:11:04 följande:
    Ungefär lika OK som att testa att hoppa från andra våningen i ett hus. Inte alltså ...
    hahahaha. Det där har du lärt dig att majja e lika skadligt som. Det är en FET LÖGN. Man blir inte annorlunda, bara lyckligare. Du gör allt mer noggrant och njuter av livet mer... 
  • bad gyal
    Loralai skrev 2011-08-31 09:52:06 följande:
    Nä men ursäkta, nu pratade jag om droger som INTE innefattar cig och alkohol, utan just saker som är förbjudna. Men givetvis rökte de vanliga cigaretter (iaf de flesta av dem) samt drack alkohol. Jag insinuerar ingenting, det är dina egna ord och tolkningar. Jag har aldrig sagt att cannabis är felet till varför de tog överdos av nånting i ett senare skede.
    Jag dömer inte människor efter en drog, men jag vill inte umgås med folk som håller på med saker som är olagligt. Är det svårt att förstå?
    Du vet om att polisen har sagt till mig att så länge du röker på hemma bryr dom sig inte.

Om alkohol hade kommit senare hade det blivit olagligt och Cannabis lagligt. Det är bara för att du inte har prövat och lyssnat på vad samhället säger som du är negativt inställd. Av Cannabis blir du from som ett lamm av alkohol blir du yr, sluddrar och kan bli förgiftad. Du kan aldrig bli förgiftad av Cannabis.

Verkar jag inte kunna föra en konversation nu eller beter jag mig konstigt på något annat sätt?
  • bad gyal
    Lenora skrev 2011-09-02 03:09:40 följande:
    Mja, att man skulle göra saker mer noggrant tror jag tyvärr inte gäller generellt, kanske jag skulle kunna hålla med om att man blir mer avslappnad, njuter mer och är mer kreativ. Tyvärr blir många lite lata av ett frekvent bruk och det kan orsaka hinder i livet. 

Annars ser jag faktiskt inte att det skulle vara värre än alkohol egentligen. Kanske till och med tvärtom. Om det är fel att testa cannabis är det också fel att testa alkohol. 
    Alltså, för att då man är normal så slarvar man, men då man har rökt så är man verkligen noggrann och ser till att man skriver rätt :P. Också trodde jag tidigare att du inte kunde göra svåra saker då du rökt, det kan du visst, det är bara att det tar längre tid, för att du begrundar alla olika alternativ mycket mer. 

Men vad som jag skulle kunna se som negativt är att man inte bryr sig, det spelar ingen roll ifall om man äter nu eller om en timme osv... Fast det älskar jag samtidigt för om något händer som inte var bra så spelar det ingen roll, a just so it go.

Men du bryr dig ju fortfarande och blir glad ifall om någon gör något positivt för dig. Värsta bästa antidepressiva medicinen.
  • bad gyal
    Tom Araya skrev 2011-09-02 03:16:30 följande:
    Du tror vad du vill tro. Cannabis sitter kvar längre i kroppen och ger en mer långsiktig påverkan på hjärnan än alkohol om man jämför båda i måttliga mängder.
    Då jag gick i skolan fick jag lära mig att Cannabis satt kvar i tre månader i fettet på din kropp, hjärnan, och att du flera veckor senare kunde få flashbacks. Det är en lögn. Det är inte så. Efter två veckor kan ingen se spåret  av det. Men två veckor är mer än två dagar självfallet. Fast du känner ju inte av det. 

Jag tror inte vad jag vill tro. Jag tror ingenting om någonting. Jag vet, jag har många erfarenheter av det.
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 09:29:19 följande:
    63 % för, legalisering ser inte så värst avlägsen ut helt plötsligt.
    Cannabis kommer även officiellt som medicin till hösten.

Svaret på frågan är att det är endast gamla rasistiska stofiler som fick för sig att det är fel att röka cannabis, bryr man sig det minsta om sin hälsa men måste berusa sig så är valet givet.
  • bad gyal
    Borttagen användare skrev 2011-09-02 09:31:37 följande:
    jag tycker ändå det inte är okej eftersom man stödjer en bransch som verkligen inte ser bra ut..
    Varför stödjer man olika droger, om Cannabis blev lagligt skulle det inte behövadatt vända sig till pundare...

Fast det finns faktiskt folk som bara säljer weed och ingen annan drog... 
  • bad gyal
    Borttagen användare skrev 2011-09-02 09:32:55 följande:
    fast det finns väl forskning som visar att man faktiskt rent av blir blåst
    A lie, dom smartaste människorna har rökt, du kommer underfund med allt. Jag antar att då dom har gjort den där forskningen har dom tagit tid, det funkar inte så...
  • bad gyal
    sesssa skrev 2011-09-02 11:16:32 följande:
    Har inte orkat läsa igenom tråden men tänkte en tanke. Vad händer om man röker på om man är gravid? kanske lite OT men bara en tanke.
    Dom säger att banet föds med lägre vikt... Jag vet en som rökte och var gravid och hennes barn var jätte liten då den föddes. Men det gick några veckor sen var hon normal igen :P
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 10:52:50 följande:
    Vad menar du med hasch eller cannabis? Vad jag vet så ÄR hasch cannabis, likaså marijuana är cannabis.

Det spelar ingen roll hur mycket man röker det som avgör är varför och hur, finns som sagt 24/7 rökare som sköter sina liv galant, kanske inte trots utan på grund av sin rökning.

Det är ditt beslut, jag personligen blir jätteglad om min tonåring väljer cannabis framför fjortisfyllor.

Nej, det är en klassisk nybörjarmisstag, att först kröka ner sig helt och ta en joint på det slutar väldigt sällan bra, har man lite mer erfarenhet så gör man helt enkelt inte det.
    Man får heller inte "riktiga psykoser av det" man kan dock få sig en jävla snedfylla där man är övertygad att man håller på att dö eller hamnar just i psykos
    ursäkta orden med det är ett klassiskt färskning beteende. 

Men det är ju bara om man har lyssnat på samhället som säger att det är farligt! Om du är lugn och har prövat förr kommer du ALDRIG få snetändning...

Hasch är annorlunda, det kommer från samma växt ja, men hasch är kodan inne i växten som man  pressar samman igen och igen så det blir starkare. Marijuana är bladen :)
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)