Lenora skrev 2011-09-02 03:09:40 följande:
Mja, att man skulle göra saker mer noggrant tror jag tyvärr inte gäller generellt, kanske jag skulle kunna hålla med om att man blir mer avslappnad, njuter mer och är mer kreativ. Tyvärr blir många lite lata av ett frekvent bruk och det kan orsaka hinder i livet.
Annars ser jag faktiskt inte att det skulle vara värre än alkohol egentligen. Kanske till och med tvärtom. Om det är fel att testa cannabis är det också fel att testa alkohol.
Alltså, för att då man är normal så slarvar man, men då man har rökt så är man verkligen noggrann och ser till att man skriver rätt :P. Också trodde jag tidigare att du inte kunde göra svåra saker då du rökt, det kan du visst, det är bara att det tar längre tid, för att du begrundar alla olika alternativ mycket mer.
Men vad som jag skulle kunna se som negativt är att man inte bryr sig, det spelar ingen roll ifall om man äter nu eller om en timme osv... Fast det älskar jag samtidigt för om något händer som inte var bra så spelar det ingen roll, a just so it go.
Men du bryr dig ju fortfarande och blir glad ifall om någon gör något positivt för dig. Värsta bästa antidepressiva medicinen.