Inlägg från: bad gyal |Visa alla inlägg
  • bad gyal

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Tom Araya skrev 2011-09-02 16:04:36 följande:
    Två veckor är betydligt längre än motsvarande för alkohol.
    Hur länge man kan hitta spår beror på hur avancerade metoder man använder. 2 veckor gäller urinprov. Man lär kunna hitta spår i hårstrån även efter 2 veckor.

Det är just detta som är det farliga. Regelbundna brukare har det ständigt i kroppen utan att de behöver få det i sig särskilt ofta.
    Men du är ju inte hög mer än i två timmar! Är det relevant att det finns kvar i dina hårstrån?! Du kan inte bli hög utan att du röker eller nyss har rökt... Då du dricker finns det även kvar i kroppen då du inte dricker, din lever blir rutten permanent (antar jag)...

Vänta, har du sett någon som har druckit och kör bil?
    Har du sett någon som har rökt och kör bil?

Den som har druckit har bedövat delar av hjärnan så självfallet fungerar inte den som den ska, medan någon som har rökt kör bil utmärkt. Jag har sett folk som kör bättre än normalt då dom är höga, då jag själv varit nykter så, vad säger du nu då?

Om man röker vill man röka hela tiden, men det går lika  bra att göra allting, det som är annorlunda är att du är 100% lycklig 100% av tiden. Fast om du får sparken från jobbet osv blir du ju ledsen same way.

Vad jag skulle säga är negativt är att det kostar pengar i Sverige med rökat...
  • bad gyal
    mysfaaktor skrev 2011-09-02 16:50:27 följande:
    Cannabis kan lindra illamåendet för cancerpatienter. Mer än så är det inte.
    Däremot innehåller cannabisrök cancerogena ämnen. Finns studier på det.

Men du, du har inte lust att länka hela studien som du skrev om, för det här kan väl inte var allt?: www.druglibrary.org/crl/reproduction/Dreher%2...
    Jag har läst om en Jamaicansk läkare som undersökt det och han fann samma resultat. Tom i USA ger dom Cancer patienter cannabis.
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 20:27:47 följande:
    DET är dock ett oemotsagt faktum, jag skulle säga att man skulle kunna ha nytta av den när det kommer till att behandla anorektiker.
    Jag brukar inte ha aptit annars, men om jag röker jag blir jag hungrig hela tiden :P
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 20:41:20 följande:
    Är du möjligtvis nyfrälst

Röker man för mycket så blir man för påverkad, det är inget att diskutera, hur det yttrar sig på folk är omöjligt att förutspå, vissa spyr, andra flippar ut och får för sig att dom "ska dö eller har hamnat i psykos", sen har man dom som bara somnar.

Du kan inte ha varit i dk och kollat på sengångarna som lämnar chris på ostadiga ben endast för att göra bort sig helt på seven eleven.
    Man kan absolut få svårigheter med balansen när man har rökt för mycket.
    Nej man, ever since 2002...

Jag kan hålla med om att man får för sig saker som inte nödvändigtvis är sanna. Det händer ytterst sällan dock. Och om du är van så händer det aldrig. Eller jag var på affären idag och jag tyckte att det var lite jobbigt för att alla andra bara tittade eller gick förbi mig, tyckte att det var lite obehagligt då dom kom med vagnar :P

Fast, jag visste att det bara blir så om man röker ibland och sa till mig själv att det inte va så. Och då kunde jag fortsätta utmärkt :D... Vet man vad man gör, är allt perfekt :)

Dom där sengångarna du pratar om låter som heroinister... 

Asså visst, om du inte är van kanske du får lite balanssvårigheter, som alkohol alltid ger. Men då du är van kan du spela fotbolls matcher osv perfekt... 
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 20:32:08 följande:
    OM man vill ex smälta det för att baka in i kakor eller förbereda en dryck.
    Kanske... Men vadå, hasch är ju alltid i kakor :P
  • bad gyal
    capernaum skrev 2011-09-02 21:09:44 följande:
    420 säger jag bara, majja kommer legaliseras inom 10 år, nu röker inte jag längre, har två små barn men jag var fokuserad, lugn, och harmonisk under min rökperiod, har ADHD och depressioner ibland och d hjälpte fruktansvärt bra. Men jag säger d det kommer legaliseras vänta bara:)
    True..
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 21:44:11 följande:
    ENDAST vid långvarig användning, den listan stämmer inte.
    1-3 dagar vid enskild användning, några veckor vid hög konsumtion.
    Vill du ha en lite mer objektiv sida att hämta info från så rekommenderar jag att du googlar på erowid, där hittar du fakta som inte är färgade av diverse åsikter och uppfattningar.

Alkohol är en nervgift och cigg kan man verkligen inte kalla för annat, cannabis däremot är inte giftig det minsta, inte för människor i alla fall, mängden man behöver konsumera för att komma nära överdos av det är så absurd att det är inte ens lönt att tänka på det.

Det låter dock som nån tomte har varit och klydad med wiki igen, sist jag kollade på den så stämde texten nått så när.
    Så hur kommer det sig att du sa till mig att man ligger i sina egna spyor?
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 21:53:13 följande:
    För att det är en gigantiskt skillnad i att konsumera den dödliga dosen vilket är helt enkelt omöjligt men desto lättare att få i sig mängden som du helt enkelt inte kan hantera.

Det händer ALLA drogbrukare för eller senare.
    Erfarenhet är en sak dock så kan även den bästa tabba sig eller ha en dålig dag där man är trött ätit dåligt eller helt enkelt out of sync.
    Jag säger som jag sagt tidigare. Alla som jag känner till som röker, har aldrig spytt osv. Men min systerdotter säger att hon behövde åka till sjukhuset och magpumpas av hasch. 

Alltså, om jag eller någon annan jag känner röker flera spliffar på raken, varje dag, i flera år, utan att spy eller få psykos osv. menar du att vi är undantagsfall?

Come on... 
  • bad gyal
    bad gyal skrev 2011-09-02 22:01:23 följande:
    Jag säger som jag sagt tidigare. Alla som jag känner till som röker, har aldrig spytt osv. Men min systerdotter säger att hon behövde åka till sjukhuset och magpumpas av hasch. 

Alltså, om jag eller någon annan jag känner röker flera spliffar på raken, varje dag, i flera år, utan att spy eller få psykos osv. menar du att vi är undantagsfall?

Come on... 
    :P
  • bad gyal

Man får väl vara över 18 då man börjar röka, det skulle vara lättare att kontrollera ifall om det var lagligt...

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)