Inlägg från: bad gyal |Visa alla inlägg
  • bad gyal

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

upp yours skrev 2011-09-02 22:08:45 följande:
    Din syster är en hysteriker och du lever i nån form av drömbubbla där cannabis är helt "ofarlig" att konsumera i önskade mängder. 
    Hur man än vänder och vrider på det så är det fortfarande en drog, en drog som ska hanteras varsamt och med respekt.
    Blir man "nojig" för att folk kollar på en i affären så är det ingen bra tecken faktiskt.

Flera "splifar" på raken? Vad är det för skit ni röker?  
    Det brukar räcka med en halv för mig, men ifall om man känner för att bli riktigt hög röker man självklart mer... :P

Jag blev aldrig nojig, jag kände hur jag skulle kunna ha blivit nojjig, men som sagt stoppade jag självmant det, genom att tänka realistiskt. Saying that beskriver jag även hur man alltid har full kontroll på allting.

Det var bara då jag var oerfaren första gången jag fick för mig att jag skulle dö och faktiskt trodde att jag skulle det. 

Jag anser inte att det är en dröm bubbla

http://www.who.int/mental_health/prevention/suicide/suiciderates/en/
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 22:08:45 följande:
    Din syster är en hysteriker och du lever i nån form av drömbubbla där cannabis är helt "ofarlig" att konsumera i önskade mängder. 
    Hur man än vänder och vrider på det så är det fortfarande en drog, en drog som ska hanteras varsamt och med respekt.
    Blir man "nojig" för att folk kollar på en i affären så är det ingen bra tecken faktiskt.

Flera "splifar" på raken? Vad är det för skit ni röker?  
    Då du röker high grade, räcker det med tre bloss, men ofta du slutar då. 50 bag är perfekt för mig.

Oj den gången hade jag glömt.
    Det var då jag var i Jamaica och rökte high high grade, for 100jmd som tom dom blir helt benga av, jag rökte hela spliffen fort för jag ville visa att jag klarade det. Då blev jag yr och kände mig som att jag behövde komma till ett sjukhus, satt mig ner och lutade mig emot en vägg. Blev svettig. 

Och eftersom att dom alla var lugna och sa att jag bara skulle vila så gjorde jag det och efter 15 minuter var det över. Men här i Sverige tex hade folket fått panik och trott dom skulle dö, då nojjar man ju upp sig själv.

Så det handlar mycket om vilka typer av människor du är med då du röker. Fjortisar som vill festa och inte är vana eller dom som faktiskt har rökt länge... 
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 22:23:42 följande:
    i rest my case och citerar mig själv.

"Röker man för mycket så blir man för påverkad, det är inget att diskutera, hur det yttrar sig på folk är omöjligt att förutspå, vissa spyr, andra flippar ut och får för sig att dom "ska dö eller har hamnat i psykos", sen har man dom som bara somnar. "

Kan vi hoppa över den delen nu ?

Hhmm vad har självmordsstatistik att göra med det hela?
    Alltså säger även du att då man vet vad man gör spyr man inte?

haha, självmordsstatistiken satt jag in för att visa i länder där man röker på blir man lyckligare, och dödar inte sig själv lika ofta :P.  lol
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-03 12:22:09 följande:
    Precis så.

Man skulle öppna upp en ny marknad och skapa så behövda arbetstillfällen, skatteintäkter och besparingar skulle ligga i mång miljard klassen, hederliga medborgare skulle inte behöva frukta för sin personliga säkerhet,
    stigman som omger olagliga droger idag skulle försvinna.
    Hur länge jag än tänker på det kan jag inte hitta en negativ grej med legalisering och hittar inte en hållbar argument till fortsätta förbudet.

Cannabis är så populär och väl använd att lagarna är bevisligen tandlösa.
    Dom begränsar inte tillgången eller minskar antalet användare.
  • bad gyal
    trollkarl skrev 2011-09-06 15:15:36 följande:
    OCH?
    Ja uppenbarligen satt jag in länken ifall om någon ville läsa det. Ifall om du inte vill det har jag aldrig sagt att du ska det. Men jag tycker att du är en riktigt patetisk människa som kommer med en sådant uttalande. 
  • bad gyal

Du glömmer tider och möten som du har dock :P

• bad gyal
    llitenflundra skrev 2011-09-07 15:44:02 följande:
    Man debatterar inte på här och sen hänvisa till egen blogg när man vi ha sagt nått.
    bad gyal skrev 2011-09-07 15:27:52 följande:
    Den krävs en närmare förklaring av dig, för jag förstår inte vad du vill säga med det.
    Öh? Om du skriver något som den här tråden handlar om på din blogg ser jag inget fel i att informera om att man precis har skrivit om det.

Jag menar att om du har ett möte inbokat eller en tid hos tandläkaren ect. Glömmer du det.
    Jag har även läst om det i en undersökning att människor som röker, glömmer saker som händer i nutid, medan dom kan komma ihåg det som har hänt förut. Det är så det är ju...

• bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-07 15:45:49 följande:
    Uppenbarligen var problemet att du försökte attention hora din blog istället för att säga nått vettigt.
    Copy paste nästa gång så du kanske lite bättre bemötande.

bad gyal skrev 2011-09-07 15:27:52 följande:
    Om du har problem med minnet så röker du uppenbarligen för mycket.
    Det är heller inget som kan tillämpas på alla, vissa får problem med minnet andra inte, det är dock en välkänt biverkning som kan slå in vid hög (hihi) konsumtion/missbruk.
    Du vet om att jag hade rökt så jag orkade inte? Du vet att jag satt och formulerade mig väl, var jätte noga, sen orkade jag inte sätta in det här? Du tror att det var för att jag ville ha läsare till min blogg som jag gjorde det? Det var inte fallet, men du tror ju det, så då tycker jag att du ska fråga dig själv ifall om hur du resonerade då du kom med det uttalandet var ett sanningsenligt uttalande?

Men det är så jag är i alla sammanhang, jag säger vad jag vill säga, sen om någon inte vill förstå är det upp till den, jag skiter i't.. 

Ja vet, för ifall om man bara röker någon gång i månaden är det inga problem. Men röker du varje dag blir det faktiskt ett problem. Men även dom som inte rökt just då¨, men har rökt förut kan glömma. Jag menar det kan väl någon som inte rökt också göra, men det är nog troligare att den som rökt förr glömmer? 
  • bad gyal
    krillesbrud skrev 2011-09-07 15:47:23 följande:
    Oj vad många det var som svarat ja på fråga ! :p Blev väldigt förvånad faktiskt ;P
    Jag med...
  • bad gyal
    llitenflundra skrev 2011-09-07 16:09:13 följande:
    Varför ska jag gå till din blogg för att kunna debattera med dig här, är ju sjukt att behöva hoppa till ett annat ställe för kunna debattera med dig.
    Och tänk den som läser här, denna kommer ju bli förvirrad.

Min sambo rör inte droger, tar mediciner och knappt dricker alkohol, men hon kommer inte ihåg nått.
    Vad ska vi skylla på där?
    Bara inse vissa människor glömmer saker mer än andra, har en polare som heller inte röker CB, han glömmer bort sina nycklar, plånbok och liknande jämt.
    Men man vill ju lägga egenskaper på cannabis så fort det är nått som avviker det allra minsta, och säga "DET ÄR CANNABISENS FEL".
    Ja, men jag vet personligen att om jag rökt mycket varje dag blir jag lite förvirrad över saker som att komma ihåg tider osv. Medan då jag inte rökt kommer ihåg, och även om jag inte kommer ihåg så har jag skrivit upp det i min kalender så jag kan kolla. Då man rökt blir man inte dum, man vet att man har skrivit upp mötet i kalendern, men du kan ju glömma det... Det gör man inte alltid, men ibland. 

Jag tror inte att en "normal" person skulle glömma spisen på eller strykjärnet i väggen? 
  • bad gyal
    llitenflundra skrev 2011-09-07 16:23:04 följande:
    Nej, det är bara Evil weed som kan fixa det.
    Vem har sagt att jag tycker illa om weed? Jag har sagt flera gånger att jag tycker om weed. Självklart att någon som tar olika mediciner ockå kan glömma i större utsträckning än någon som är "normal", men varför skulle det vara relevant då man pratar om weed?
  • bad gyal
    llitenflundra skrev 2011-09-07 16:35:20 följande:
    Du får nog ta inse en sak att folk glömmer saker hela tiden som inte använder cannabis.

Handlar det om att glömma saker när man är onykter eller nykter av nått?
    Jag vet, fast du glömmer lättare om du är hög. För det blir inte viktigt att komma ihåg det. Du skiter i't... 

Ja, det handlar om  att vara nycker eller onykter av något... 
  • bad gyal
    PeterEriksson skrev 2011-09-08 01:20:11 följande:
    Hade du läst, hade du förstått att det handlar om legalisering ! Obestämd
    k. jag kan väl kolla på det då jag har tid... ska dricka upp tea't o sen diska
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)