Inlägg från: bad gyal |Visa alla inlägg
  • bad gyal

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Nattstjärna skrev 2011-09-02 10:52:07 följande:
    Men om jag inte börjat röka så hade jag ALDRIG testat andra droger!!
    Det kan jag lova dig..så va det i alla fall för mig, sen kan jag inte svara på hur det är/var för andra
    Jag har inte snackat om något om myter...utan detta var min verklighet 
    Hallå, jag rökte tre gånger sen provade jag E. Men det har INGET att göra med att jag rökte, det har att göra med att dom jag rökte med pratade om E och beskrev henne så nice... Det är för att man måste vända sig till knarkare för att få det.

Men det är väl självklart att om du ville prova att va hög, kunde du lika väl ha tagit E först. Eller mediciner.. Du ville testa att vara hög... 
  • bad gyal
    llitenflundra skrev 2011-09-02 13:55:22 följande:
    Nja, blommorna är mer rätt, ska man röka blad så blir ju det inte så mycket.
    Men bladen röker man också, i alla fall de som sitter i direkt anslutning till blomman.
    Andra bland sk "fan leaves" åker i soptunnan.

Hasch är samma i princip, dock starkare som du säger.
    Normalt i alla fall.
    Jag har hört att hasch är kodan inne i stammen, för det stod att man skulle ta kodan och koka upp den och sen låta den svalna och koka mer o bla bla bla... Hasch är ju en klump av kodan, det ser man ju. Du röker både blomman och löven... Ibland kan du röka weed sticks men det smakar inte bra...
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 13:55:51 följande:
    En sista innan jag måste springa iväg. tar man för mycket av vad som helst så slutar det illa, det kommer man inte ifrån, det är ganska vanligt att dom utan tidigare erfarenhet röker på tok för mycket och eller blandar med alkohol och får obehagliga upplevelser av det.

Hasch är inte ett dugg annorlunda, det har varit så för kanske 20-30 år sen men idag finns det designer strains så är minst lika starka som "hasch", sen har man en del andra cannabisprodukter som överträffar både hasch och marijuana.
    Ice , budder som några ex.
    I slutändan är det exakt samma ämnen i det bara att det kommer i olika koncentrationer och utseenden.

Jag gillar inte hasch, för det är inte naturligt..
    Men om man röker way to much så ligger man bara och chillar/vilar i sängen. Du spyr inte...  
  • bad gyal

En annan positiv sak med röka är att all mat smakar som himmelriket.. 

• bad gyal
    llitenflundra skrev 2011-09-02 13:55:22 följande:
    Nja, blommorna är mer rätt, ska man röka blad så blir ju det inte så mycket.
    Men bladen röker man också, i alla fall de som sitter i direkt anslutning till blomman.
    Andra bland sk "fan leaves" åker i soptunnan.

Hasch är samma i princip, dock starkare som du säger.
    Normalt i alla fall.
    Men vänta, det jag röker är löv med stjälken, det gör dom i Jamaica också. Man plockar bort stjälken ju, menar du att det är blomman?
  • bad gyal
    llitenflundra skrev 2011-09-02 14:27:56 följande:
    Kan inte gå in på det närmare innan reglerna börjar nypa en i skägget och säger att jag berättar hur man tillverkar droger.
    Men det är samma i sak, jag kan försäkra dig om.

Weedsticks vet jag inte vad det är, men låter som stammen. där finns inte mycket aktiva ämnen.
    lol. Jag har aldrig tillverkat det.. :P
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 15:25:22 följande:
    Hahahaha, det är inte crack cocaine vi snackar om här, hasch är lika naturligt som resten av cannabis produkter.
    Man ska verkligen inte koka den, det är trichomer av plantan man eller skakar om eller får ut på annat sätt som ex att gnida budsen mellan händerna/annat material.
    Det är så kompakt för den trycks ihop.

På wiki står det lite om olika tillverkningsmetoder 

Jag antar att det var där jag läste att man gjorde så..
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 15:25:22 följande:
    Hahahaha, det är inte crack cocaine vi snackar om här, hasch är lika naturligt som resten av cannabis produkter.
    Man ska verkligen inte koka den, det är trichomer av plantan man eller skakar om eller får ut på annat sätt som ex att gnida budsen mellan händerna/annat material.
    Det är så kompakt för den trycks ihop.

På wiki står det lite om olika tillverkningsmetoder 

Ne, jag tror att dom sa att man skulle värma den i kastrullen så mycket så att den inte kokar.. Det står typ på Wickipedia eller flashback..
  • bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 15:28:34 följande:
    Röker man "to much" så uppnår man liknande ställning som med alkohol, liggande på marken i egna spyor eller så tillber man den stora porslins guden 
    Har det inte hänt dig så kan du skatta dig lycklig, det har nog hänt dom flesta andra.

lol a lie u a tell (du ljuger)

Av weed är det omöjligt att spy. Smoking every day, no coke, no craven a, just give me the green three... (Craven A är ett märke på cigaretter i JA)

Min systerdotter säger att hon började spy och fick åka till akuten då hon rökt hasch. Det är omöjligt av majja, tro mig, vadå alla dom jag känner som röker har det aldrig hänt så med, runt 80 pers, dom alla säger att weed är det bästa, du kan inte spy osv... Dom röker varenda dag och några har bara prövat några gånger...

Men det är ganska intressant att då folket i Sverige röker på beter dom sig som att dom är fulla, tror att dom ska få svårt med både det ena och det andra. (För samhället har lärt dig att man blir så av droger). Medan någon i ett annat land aldrig ens vinglar, dom tycker att det är pinsamt att bete sig som att man inte har kontroll... Varför tror du att det är så? Om inte för att samhället har en annan syn på rökandet?

• bad gyal
    upp yours skrev 2011-09-02 15:28:34 följande:
    Röker man "to much" så uppnår man liknande ställning som med alkohol, liggande på marken i egna spyor eller så tillber man den stora porslins guden 
    Har det inte hänt dig så kan du skatta dig lycklig, det har nog hänt dom flesta andra.

Gud tror jag på i vanligafall oxå. Man vill bara leva i peace och harmony, men gud givetvis. Men med alkohol vill man gärn a skada andra och leva med satan...
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)